farkında mısın?
seher vakitleri hala
serin düşler besliyor buralar da.
henüz habersiz,
bahara yüzünü dönmüş güz.
evet evet, güz.
gün bir/
___
ses etmeyin..
sükût giymiş bir dem yankısı bu..
ses etmeyin
teni elimde engin bir mavi
yüklerimden yazgıları indirmiştim
köşe başı konteyner yanına,
ceplerimde ince bir şubat soğuğu,
tepemde temmuz dönüyor
arsızca..
..
bakma sen
su da çırpınan cümlelerime,
ikinci çoğul eklerinden kalma şahsıma;
hissizliğin birinci tekil hali..
satır satır kesilirken
kıyıları teğet geçiyor buhran üzgüsü
demir alıyor hüzün
ve biriken bir kaç şehir kaygısı..
derinlere savrulmasına çeyrek var
mayıs saçlarının
bir şiirden düştüm bugün,
mavi'den kızıla çaldım
gök yerindeydi,hatalarım yerinde.
bir yıldızdan düştüm,
karanlıktan aldım yüreğine kattım
...
ve eyy cebren ele sığmayan
usturalı zaman;
araladığın yerden
karalıyorsam üzerini,
hileli zarları hep yek atışından,
sokaklar genişledikçe
avazımda ki çukurlar da
boş durmuyor
koca koca gri battaniyeler örtüyor
boğazın üstüne,
kaçan ilmeklerden geçiyor
o çok sevdiğim atkımın
sıkışan düğümlerini çözdü ellerim.
sağır koltuğumun kör göç ucunda,
sabırlı ilmeklerin
ezcümlesini yaktım,
sarı çakmağın kızıl aleviyle..
son yağmurlar yağmamış,
yaprak yaş almamıştı dalında.
sokağın duvarında ki yazı
tamamlanmamış
sözcüklerin mevzileri
derince kazılmamışken daha,




-
Huri Çalışkan
-
Huri Çalışkan
-
Özlem Çay
Tüm YorumlarBazı dizeler vardır, insanın yüreğine konar da oradan hiç inmez...
Senin kalemin, tam da böyle bir yerde durur bende.
Satırlarında saklı özlemi, suskun bir sevdanın dilinden dinler gibi okuyorum.
Her mısra, yüreğin ıssız sokaklarında yankılanan bir çağrıdır.
Ve ben, her kelimede ...
"Sevgili Özlem,
Şiirlerinde hissettiğim derin duyarlılık, kalbinin yumuşak dokunuşuyla hayat buluyor. Gözlemlerinin ve hislerinin bu kadar incelikle kelimelere dökülmesi, ne kadar özel bir ruha sahip olduğunu gösteriyor. Senin gibi içten ve iyi kalpli bir dostla şiir yolculuğunu paylaşmak büyük ...
Çok teşekkür ediyorum..