Güneş doğdu tepeden, göz açtık bu sabaha,
Gülüşümüz yayıldı, ovadaki her vaha.
Sen pembe tomurcuksun, bense sadık bir yoldaş,
Gıpta eder görenler, erdiğimiz bu râh’a!
Pınarlar gürleyip coştuğu zaman,
Dağlar mor şalını attı üstüne.
Sular ki buz gibi, dertlere derman,
Laleler aşk mührü bastı üstüne.
Halaya durmuşuz davullu zurnalı
Terden gömlek ıslatmışız
Horan tepmişiz karda boranda
Birlikte tırmanmışız dağlara
Üşümüş donmuşuz
Öküz yok tosun yok sade inek
At yok araba yok üç tane eşek
Davar yok sığır yok yün döşek
Bak şahinol ne hale de koca köy
Yozgat gibi asil olsun
Umutsuz yüreklere umut
Bozkırlarda yiğit
Milliyetci ülkücü olsun
Akçakışlada devran sürenleri
Gurbet illerde perişan halleri
Hatırsız namerde el verenleri
Konu komşuda görüp kazdınmı
Son otobüste yanaşmiştı perona
Beklenilen yoktu hala aralarında
Belki dehiç gelmeyecekti kimbilir
Ama yine ben bekledim
Bir akşam üstü oto garda
Bağlandı yollarım kaldım çaresiz
Varın gidin siz uğrayın turnalar
Bir mektup gönder sessiz sedasız
Yakmayın yüreğimi ateşle turnalar
İnsanın yaylası başında bir köyü olmalı
Gök mavilerle öpüşen bir de dağı olmalı
Deresi tepesi uzun bir vadisi bulunmalı
Vadisin de bağı bahçesi bostanı olmalı
Ortasından bir özsuyu nehir gibi akmalı
Bir bakışla bir gülüşle
Böylemi ala bora olur
İnsanın yüreği
Bumu sarıp sarmalayan
Aşk dedikleri illet




-
Nur Tuna
-
Gülay Aruç
-
Işık German Ersoy
Tüm YorumlarYüreğiniz sevdiklerinizin sevgisiyle coşsun...sevgili şiir dostu...kaleminiz gamdan eğilmesin...selam ve saygıyla
Sizin de ilhamınız bol olsun Sevgili Şiir Dostum.
Saygı ve Selamlarımla.
Gülay Aruç.
* Duygu doluydu *
Sonsuz kutluyorum