Gecenin karanlığına sakladım
Hasreti dağlarda
Bakışlarının eşsizliğinde buldum
Kendimi
Hayat yokuşunda inip çıkarken
Hazırlıksız yakalandım
Düğmeli den açardı gün yüzünü
Ay ağlar yıldızlar sönerdi
Millet işinde gücünde
Çocuklar seksek oynar
İp atlardı beş taş onardı
Ellerini yüreğime dokun dur
Olanca cömertliğiyle
Ay doğsun iç aranalarıma
Tut ki aşk daha onsekizinde
Sevişmeler bir bıçak gibi
Saplı dursun sol göğsümüzde
Bu nasıl yaşam kimse oralı olmuyor
Bu gönülde başınyayla çamrak kaldı
Kanatsız kuş bile yuvada durmuyor
Siz söyeyin yol gözleyen anamı kaldı
Kim kaldı ki unutulmayan
Her bir yaşam
Kuma bırakılan izler gibi
Silindiği zaman
Yaşamak mümkünmü
Hapan gediğinden göründü köyüm
Şu mezarda yatar sülalem soyum
yokmuş eli öpülecek emmi dayım
Bizim sülaleden kimse kalmamış
Gönül baharım dört mevsim
Mavinin birleştiği yerde
Her seher bir çiğ düşer
Güller açar düştüğü yerde
Ey sevdiğim anadolu
Buram buram kokan kadınım
Dilin ayrı yolun ayrı
Akortu bozuk bahceli
Düzen tutmazsın gayrı
Kazma kürek hiç tutun mu
Tozu tükürükle yuttun mu
Bilirmisin acıyı kederi
Yağlı tebeşirle yazmıştım sevdamı
Kara tahtaya okursun okunsun
Duymayan bilmeyen kalmasın diye
Süt beyaz sayfalar açmıştım
Adın adımla anılsın diye.
Mevsimin ilk karı düştüğünde
Pencere den ötaçeyi seyir ederdik
Ne kadar tatlıydı sabah uykusu
Her sabah çoban sesiyle uyanırdık
Her evde Üç beş çocuk
Bütün sokaklar çığlık dolardı
Çocukluğumuz duru bir ırmaktı




-
Nur Tuna
-
Gülay Aruç
-
Işık German Ersoy
Tüm YorumlarYüreğiniz sevdiklerinizin sevgisiyle coşsun...sevgili şiir dostu...kaleminiz gamdan eğilmesin...selam ve saygıyla
Sizin de ilhamınız bol olsun Sevgili Şiir Dostum.
Saygı ve Selamlarımla.
Gülay Aruç.
* Duygu doluydu *
Sonsuz kutluyorum