Zorlu sınavlardan geçer gibi
Geçiyorum senden istanbul
Sağ yanımda bir boşluk
Sol yanımda iki el
Konuşuyor yalansız dolansız
Bugün sana bir şeyler yazıyorum
Tüm duygularımı içine katıp
Gözyaşlarımı yüreğime akıtıp
Yazıyorum köyüm köyümüz
Gitsek de gitmesek de o köy
Dörtnala koşan bulutlar
Geçiyor kıvılcım saçarak
Ateşi canımda alevlendi
Kor ateş olup sen yakmadın
Güneş doğudan değil de, kederden doğuyor artık,
Düğümlenmişiz yollara, menziller bize çok uzak.
Bütün kaldırımları yorulmuş bu koca şehirlerin,
Yüreğimiz; paslı bir tel örgünün ortasında tutsak,
Boğuluyoruz her şafak, kendi içimizin bulanık sularında.
Çocukça düşler kurardım
Topraktı havaydı suydu aradığım o
Özgürlüğe özgürce koşan çocuktu
Gülüşü dağ yeli yaprak dökümü
Doruklar çırılçıplak gazel şimdi
Artık harmanlanmıyor harman yerin de
Sen sağanakların baharı
Sevdim seni ölesiye
Sardım damarımda ki kana
Bir kere
Nakışladım adını aklıma
Yok yok sana olan bu hasretim
Şarkıyla türküyle geçecek gibi
Hiç değil kalbimde ki bu sızı
O bir çocuktu
Kendini tanıdığında
Bir yürek yükü rüzgardı
Estiği zaman
Estiği zaman doruklar da
Tanrı bağışladı derken vurmuş tokatını
Ayrılığın yanıbaşına çöküp kalmışım
Ver yansın edip gelmişine geçmişine
Bir kaç kadeh atıp soramadım
Hacı Bayram Veli / manevi tadın,
Tarihin kalbinde / yazılı adın.
Eski Ankara’da / kaldı muradım,
Vazgeçilmez sevdamsın sen Ankara.




-
Nur Tuna
-
Gülay Aruç
-
Işık German Ersoy
Tüm YorumlarYüreğiniz sevdiklerinizin sevgisiyle coşsun...sevgili şiir dostu...kaleminiz gamdan eğilmesin...selam ve saygıyla
Sizin de ilhamınız bol olsun Sevgili Şiir Dostum.
Saygı ve Selamlarımla.
Gülay Aruç.
* Duygu doluydu *
Sonsuz kutluyorum