bir gün,
mırıldanırken sular ötelerden
ellerimde ölürse şüphe çocukları,
hatalarından aklanırsa masallar
sana seni anlatırım..
salınmış gün!
ketenpereye gelmiş,
arakçıların tırnak ucunda
....çalınmış gün!
afili boylardan
zokaya düşmüş endamlar
balkondan düşen kalemin
ardından düştüm az önce..
dağdı inişi,
kır'dı iklimleri yüzüm.
aklımın çizgilerinden akışı
direnirken içe sızışı,
kırılmanın kalbinden yazdım
oysa ki..
duraklara saten banklar kurduğum
beyaz bir geceydi..
yıldızsızdı gök
asfaltın feri çekik.
işte orada
yakın ama uzak
korkulu kadehlerin kibirli ayakları.
özgür ama tutsak
öksüz bir çığlık hayat,
ruh cebimde eksik kuşlar
uzun yollar yürüdüm,
yürüdüğüm ömrüm kadar uzun..
dakikaları saatlere
zincir zincir çekip iliştırmiş,
basamak olmuşum asırlara.
yılgın merdivenlerin sonları
uzun yollar yürüdüm,
yürüdüğüm ömrüm kadar uzun..
dakikaları saatlere
zincir zincir çekip iliştırmiş,
basamak olmuşum asırlara.
yılgın merdivenlerin sonları
daha uzun susuyorum artık..
güne konuşmalarım azalıyor,
değişmiyor kötü daha kötü
askıda umut arıyor bakışlar.
omzuna dokunuyor sesler,
'fazla mutluluğun var mı?'
saatlerin kadranlarını unut.
düşünme zamansal kavramları,
bölebilir hatta çarpabiliriz ikiyle
yalnız üçe ayrılmasın
ya da eksilmesin bire..
vaktimiz var hala,
çıt çıkmıyordu...
bu denli büyük gürültüyü
kimse duymamıştı...
çöken bir binanın enkazı bu!
yükü çok, gücü yok omuzların..
harabelerin tozu yaman olurmuş




-
Huri Çalışkan
-
Huri Çalışkan
-
Özlem Çay
Tüm YorumlarBazı dizeler vardır, insanın yüreğine konar da oradan hiç inmez...
Senin kalemin, tam da böyle bir yerde durur bende.
Satırlarında saklı özlemi, suskun bir sevdanın dilinden dinler gibi okuyorum.
Her mısra, yüreğin ıssız sokaklarında yankılanan bir çağrıdır.
Ve ben, her kelimede ...
"Sevgili Özlem,
Şiirlerinde hissettiğim derin duyarlılık, kalbinin yumuşak dokunuşuyla hayat buluyor. Gözlemlerinin ve hislerinin bu kadar incelikle kelimelere dökülmesi, ne kadar özel bir ruha sahip olduğunu gösteriyor. Senin gibi içten ve iyi kalpli bir dostla şiir yolculuğunu paylaşmak büyük ...
Çok teşekkür ediyorum..