Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Romantikoss Favoritess
Romantikoss Favoritess

SÖPER N'APARDIR SEVGİNİZE HİÇBİR GÖLGE DÜŞMESİN

  • Esmaül Hüsna20.03.2026 - 12:15

    Hani sana, “Muhakkak Rabbin, insanları çepeçevre kuşat-
    mıştır” demiştik. Sana gösterdiğimiz o rüyayı da, Kur’an’da
    lânetlenmiş bulunan o ağacı da sırf insanları sınamak için ve
    sile yaptık. Biz onları korkutuyoruz. Fakat bu, sadece onla-
    rın büyük azgınlıklarını (daha da) artırdı.13

  • Esmaül Hüsna20.03.2026 - 12:11

    yani bu şarkı bu açıdan veya hiçbir açıdan sen kendini haklı san diye değil

    ...
    sen kendi paçanı kurtarabilirsin anlamı taşımıyor zaten

  • Esmaül Hüsna20.03.2026 - 12:09

    öteki türlü "umarım" diyormuşum

    ne fark edermiş ne dediğim

    ...

  • Esmaül Hüsna20.03.2026 - 11:33

    Rûm Suresi 52-53. ayetleri, hakikate sırtını dönen inatçı inkârcıların manevi durumunu tasvir eder. Peygambere, kalbi ölü ve gerçeğe sağır/kör olanlara söz dinletemeyeceği, tebliğin ancak gönlü açık olanlara ulaşacağı bildirilerek, inkârcıların tutumları karşısında üzülmemesi gerektiği mesajı verilir.


    Rûm Suresi 52. Ayet Meali:
    "Şüphesiz sen ölülere duyuramazsın; arkasını dönüp giden sağırlara da çağrıyı işittiremezsin."
    Rûm Suresi 53. Ayet Meali:
    "Sen körleri de sapıklıklarından vazgeçirip doğru yola getiremezsin. Sen çağrını ancak âyetlerimize inanan ve müslüman olan kimselere işittirebilirsin."

  • Esmaül Hüsna20.03.2026 - 11:28

    yani zaten ben kendim değilim
    ben pek çok şey değilim
    ona bakarsan bu şiir değil
    ben bir kara parçası değilim


    derken
    zaten tartışılan başka konu kalmıyor

    sürekli şeytanla ilgili bölümler benim elimde
    yarısı boya olan konu yok ki

    bu senin kendi terazin değilse bir teraziden bahsedilemiyor
    bu budur bence

  • Esmaül Hüsna20.03.2026 - 11:08

    Yine demişti ki: “Benden üstün tuttuğun kişi bu mu, söyler
    misin? Andolsun eğer beni kıyamete kadar ertelersen, onun
    soyunu, pek azı hariç, (azdırarak) kontrolüm altına alacağım.”

  • Esmaül Hüsna20.03.2026 - 11:00

    insanın yer yarılsa da vazgeçmeyeceği prensipleri olmasıyla
    insanın yer yarılsa da vaz geçmediği haddini aşmışlıkları olsa

    aynı şey mi yani sizin için

    hangisine bahane bulabilirsiniz ki

    *

  • Esmaül Hüsna20.03.2026 - 10:57

    yani her tiyatro eseri susun der
    ben de sessizliğe şarkı yazdım diye

    anlaşılmayan ne olabilir hayatta
    insanlar birbirlerinin hatalarını ortaya çıkarmaktan başka şey düşünmezse kitap okumak kolay olur mu hiç

    olmaz

  • Esmaül Hüsna20.03.2026 - 10:55

    Ulaşacakları bir müddete kadar onlardan azabı kaldırdığımızda hemen sözlerinden dönerlerdi.

    Nihayet, âyetlerimizi asılsız saymaları ve onlardan gafil kalmaları sebebiyle kendilerini cezalandırdık ve onları denizde boğduk.

    Araf

  • Esmaül Hüsna20.03.2026 - 10:51

    evet

    yani normalde ben kul hakkı namazı kılsam sınırlarımı bilmek için kimsenin hakkını yememek için
    sen bana -ama cehenneme gidin diyor okuduğun dua desen
    ben senin için aynı duayı okumuş sayılmam
    ben cehennemi bir terazide tartamam
    kendi ölçümü bilsem de istemediğim şeyler konusunda kararlı olsam da sana bu duayı okumuş olmam
    sen de bana oku desen kul hakkı namazı kıl desen çok mu iyi bir şey demiş olursun tartışılır

    aynı şekilde bu kitap da öyle

    oku demekle okunacak olsaydı herkes ilk ezanda okurdu zaten
    bazı konular da öğüt almak ancak öğüt vermemekle alakalı da olabilir

    sessizlik o konulardan biri değil
    sadece sessiz olanlara merhamet ediliyor
    neden
    çünkü ne anlarsan anla toplumda yanı noktaya denk geliyor
    sen sadece kendi ilmini yükseltebilirsin o da sizin şahsi meseleniz olur

    herkesin dua etti bir ülke zaten sessizdir