Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Ata Kızı
Ata Kızı

Sevemedim bir türlü, yaprağın ağacı terketmesini... Ata Kızı

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?22.04.2023 - 09:26

    Rilke şiirleri geldi aklıma

    Zeytinlik
    Rainer Maria Rilke
    Kurşunî yapraklar altında çıktı yukarlara
    kurşunî hep ve zeytinliklere karışırcasına;
    toza belenmiş alnını gömdü sonra
    kızgın elinin tozluluğuna. Hepsinden sonra bu. İşte buydu sonu.
    Gözlerim körleşirken gitmeliyim ben;
    neden istiyorsun bunu, var olduğunu
    neden söyliyeyim, seni artık bulamazken. Artık bulamıyorum seni bende, hayır.
    Başkalarında da. Bu taşta da yoksun sen.
    Artık bulamıyorum seni. Yalnızım ben. Bütün insanlığın acısıyla yalnızım,
    onu seninle hafifletmek için omuzlamıştım;
    oysa yoksun, adsız utanç, sen... Sonradan anlatıldı: “Bir melek geldi derken...” Ne meleği? Ah geceydi gelen
    ağaçlarda yaprakları ilgisizce kımıldatarak.
    Havarilerse düşlerinde sıçradılar ancak.
    Ne meleği? Ah geceydi gelen. Görülmemiş bir gece değildi gelen gece;
    onun gibi yüzlercesi geçip gider.
    Sonra köpekler uyur, taşlar durur öylece.
    Ah yaslı bir gece, ah herhangi bir gece
    tekrar sabahın olmasını bekleyen. Melekler böyle yakaranlara gelmez çünkü,
    geceler genişlemez bunların çevresinde.
    Kendini kaybedenleri her şey bırakır yüzüstü;
    babalar onları terkederler,
    kapanır onlara analar rahmi de. (Çev: A.Turan Oflazoğlu)

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?22.04.2023 - 09:08

    Günaydınlar olsun herkese
    Rodin’in heykellerindeki ustalığa bakarsak zaman zaman insan anatomisini reddeden sıra dışılığı görürüz usta şiire gönül verse herhalde yine heykelleriyle aynı derecede sıra dışı ve bir o kadar da muhteşem eserler katardı sanat dünyasına.
    Belki de :)

    Ben teşekkür ederim Mehmet bey

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?21.04.2023 - 23:27



    Gönül bahçesine mihman olmuş bir garip bülbül,
    Aşkla ağlamaklı şarkılar söyler, poyraz tarumar etti gülşeni bülbül bilmedi gülün derdini...

    Ata kızı

  • sivri zekalılar ve aforizmaları :))21.04.2023 - 20:11

    Dehlizlerin sonundaki ışığa kavuşmak gibiydi şiir dökülmese sayfalara, satır satır ölürdü şair “
    Ata kızı

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?21.04.2023 - 20:09

    Bir Gece Vakti,
    Hayat yolunu engebeli araziye benzetirim inişli çıkışlı. Acılar kaçınılmaz. Ama dediğiniz gibi bu yolu yürümek inişleriyle ve çıkışlarıyla güzel. Ateş ise hayatımız boyunca herkesin hanesine uğrar bu da kaçınılmaz. Empati de burada uğramalı herbirimizin dimağına acılar paylaştıkça azalır, kimilerimiz bu inişleri henüz çocukken yaşarlar... mutlu olmak için bahaneler yaratmalıyız.

    “Dehlizlerin sonundaki ışığa kavuşmak gibiydi şiir dökülmese sayfalara, satır satır ölürdü şair “
    Ata kızı

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?21.04.2023 - 19:53

    Mehmet bey özellikle bu sözü almak istedim. Yüksek bilinç düzeyine eğitimle ulaşılabilir.
    “duygular yaşanmalı ama dizginler insanın elinde olmalıdır.”

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?21.04.2023 - 14:02

    Bir Gece Vakti
    20.04.2023 - 17:47

    Her ne hikmetse varlığımızın değerini hep ikinci planda tutar kendimize vermemiz geren değerleri başkalarına atıf ederiz. Ta ki karşımızdakilerin gözünde eksilene kadar. Ve bunlar her ne hikmetse kırklı yaşlarımızda
    “dank eder” ( tabiri caizse) o saatten sonra kendimiz için yaşamaya başlarız. Geçmişte bununla ilgili yazı yazmıştım. Kırktan sonra insanın kırıklarını toplayıp onarması ve onarılan herbir parçanında bilgi açısından ( tecrübe) insanın olgunlaşıp pişmesi olarak çok anlamlı ve değerli olduğunu düşünüyorum.
    Yalnızlık konusuna gelince tercih olup olmaması konusunda kesin bir şey söyleyemem bazen de istem dışı olabilir.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?21.04.2023 - 12:52

    Her ne kadar hüzünlü de olsa, hani acılar paylaşıldıkça azalır sevinçler de çoğalırmış. Bu bayram acımız da sevincimiz de ortak bundan sonra aynı acılarla sınanmamak dileğiyle herkese iyi bayramlar diliyorum.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?20.04.2023 - 22:55

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?20.04.2023 - 22:40

    Bu Gece En Hüzünlü Şiiri Yazabilirim
    Duyasın Diye Beni
    Seviyorum Suskunluğunu
    Matilde'ye Sone
    Yüz Aşk Sonesi VIII
    Sessizliği Arıyorum
    Umutsuz Bir Şarkı
    Güz Çiçeklerinden Nazım'a Çelenk

    Pablo Neruda