Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Ata Kızı
Ata Kızı

Sevemedim bir türlü, yaprağın ağacı terketmesini... Ata Kızı

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?25.04.2023 - 14:50

    Selam Oza, evde, geceleyin
    Ya da uzakta bir yerde, neresi olursa olsun,
    havlarken köpekler,yalarken kendi göz yaşlarını
    Senin soluğundur duyduğum ses.
    Selam Oza!

    Nasıl bilebilirdim, sinik ve gülünç
    Bir kişi gibi, ürkerek giren bir göle,
    Gerçekte korku olduğunu aşkın, söyle?
    Selam Oza!

    Ne korkunç, bir başına düşünmek şimdi seni?
    Daha da korkunç,bir başına değilsen oysa:
    Şeytan öylesine doyumsuz bir güzellik vermiş ki sana.
    Selam Oza!


    Ey - insanlar, lokomotifler, mikroplar
    Gerin kanatlarınızı elinizden geldiğince ona.
    Harcatmam onun, dokundurtmam kılına.
    Selam Oza!

    Yaşam bir bitki değilse aslında,
    Neden dilimliyor, parçalıyor insanlar onu
    Selam Oza!
    Ne acı bu denli geç rastlamak sana
    Ve böylesine erken ayrı kalmak sonunda.

    Karşıtlar getiriliyor bir araya
    Bırak çekeyim kahrını ve acını kendime
    Çünkü acılı kutbuyum mıknatısın ben,
    Sense sevinçli. Dilerim sonuna dek kalırsın öyle.

    Dilerim hiç bilmezsin ne denli hüzünlüyüm.
    İnan, kendimle üzmeyeceğim seni.
    İnan, ders olamayacak sana ölümüm.
    İnan, yük olmayacağım sana yaşamımla.

    Selam Oza, dilerim ışıl ışıl kalırsın hep
    Bir sokak fenerinden sızan bir ışık gibi.
    Suçlayamam bırakıp gittiğin için beni.
    Şükür ki girdin yaşamıma.


    Selam Oza!


    Andrey VOZNESENSKİ


    Çeviren : Mehmet H. DOĞAN - Turgay GÖNENÇ

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?25.04.2023 - 12:15

    Düşünüyorum da ezberlenmiş bunca cümleyi art ardına sıralarken kendine ne derece samimi insan?

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?25.04.2023 - 09:16

    GÜNAYDIN :)
    Tebessümü esirgeme kendine, sevgi tohumlarını serpiştir kurak toprağa
    Dağılsın evrene dalga dalga
    bakarsın çiçek açar bellimi olur.

    Ata kızı

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?24.04.2023 - 23:24

    ben bütün hüzünleri denemişim kendimde
    canımla besliyorum şu hüznün kuşlarını
    bir bir denemişim bütün kelimeleri
    yeni sözler buldum seni görmeyeli

    kuliste yarasını saran soytarı gibi
    seni görmeyeli
    kasketim eğip üstüne acılarımın
    sen yüzüne sürgün olduğum kadın
    kardeşim olan gözlerini unutmadım
    çık gel bir kez daha beni bozguna uğrat

    sen tutar kendini incecik sevdirirdin
    bir umuttum bir misillemeydin yalnızlığa
    şanssızım diyemem kendi payıma
    hain bir aşk bu kökü dışarda
    olur böyle şeyler ara sıra
    olur ara sıra

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?24.04.2023 - 22:20

    Sabretmeğe gerek yok ki melek kim kimin kuyusunu kazıyorsa çıksın ortaya. Çiğ yiyenin karnı ağrır. Bir tehdit bir ifşadır dolanıyor ortalıkta. Muhatapları her kimse birbirlerini ilgilendiren durumu tehdit olarak kullanıyorlarsa bu ilişki ya da her ne ise baştan kokuşmuş benim bildiğim sevgi tanımına bunlar uymuyor.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?24.04.2023 - 19:01

    Özgürlük mü? Sanatçı için esaret yoktur, hele de şairsen, kimselelerin uçamadığı mavi dünyayı tavaf eder onlar kelimelerden kanatlarla.
    Ata kızı

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?24.04.2023 - 18:54

    “din ve bazı din adamları günümüzde kapitalizmin esiri olmuş.”
    Ata kızı
    Bunu da buraya asıyorum.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?24.04.2023 - 18:52

    Din konusunda pek konuşmak istemiyorum o konuyla ehilleri ilgilensin. Ama şu bir gerçek ki “din de kapitalizmin esiri olmuş.” Gerçek ve samimi dindar insanlarımızı tenzih ediyorum.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?24.04.2023 - 16:49

    Futbol oyununun efsane oyuncusu
    Diego Maradona

    Diyor ki;
    “ evet Papa’ya karşı çıktığım doğru. Neden mi? Vatikan’a gittiğimde oradaki çatıların saf altından olduğunu gördüm. Sonra Papa’nın vaazını dinledim.
    Diyordu ki;
    “ kilise, yeryüzündeki tüm fakir çocuklar İçin üzüntü duyuyor”
    Külahıma anlat! Samimiysen kilisenin altın kaplama tavanını sat önce amigo, sonra bir şeyler yap.

    Haysiyet kitabında okumuştum bunu paylaşmak istedim.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?24.04.2023 - 16:20

    “kadınların kadınlara neden haksızlık ettiğini bilmem zor“

    Vallahi ben de bilmiyorum.
    Allah kıskançlık duygusunu bana vermemiş demek ki. Anormal olana benim herhalde. :))