Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Ata Kızı
Ata Kızı

Sevemedim bir türlü, yaprağın ağacı terketmesini... Ata Kızı

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?22.04.2023 - 13:17

    Rainer Maria Rilke
    Birinci Ağıt
    Rainer Maria Rilke
    Haykırsaydım, kim duyardı beni, melekler
    Katından? Ve ansızın bassaydı bile
    İçlerinden biri beni bağrına: Yok olurdum onun
    Daha güçlü varlığı karşısında. Çünkü güzel olan değil başka bir şey
    Korkuncun başlangıcından, ancak katlanabildiğimiz ona;
    Hayranız ona, kayıtsızca küçümsediğinden
    Bizi yok etmeyi. Her melek korkunçtur.
    Ve tutar kendini, yutkunurum çağrışını
    Karanlık ağlayışımız. Ah, kime gereksinim
    Duyabiliriz ki? Meleklere değil, insanlara değil;
    Ve farkına vardılar bile hayvanlar, kendi sezgileriyle
    Hiç de güvenlik içinde olmadığımızın
    Anlamlarla oluşturduğumuz bu dünyada. Bize kalan belki de
    Bir ağaç, yokuşun başındaki her gün yeniden
    Görebileceğimiz; belki de biz kalan, geçmişin sokakları;
    Ve çeke çeke uzattığımız bağlılığı bir alışkanlığın,
    Bize yapışıp kalmış; öylesine yapışmış ki, kopmak bilmiyor.
    Bir de gece, gece, evrenle dolu rüzgar
    Yüzümüzü kemirdiğinde-, kime kalmaz ki, o özlenen,
    Yumuşakça hayal kırıklığına uğratan, bir kalbi
    Alt etmeyi bekleyip de. Yoksa gece, sevenlere daha kolay midir?
    Ah, ne çare, örttüler yazgılarını birbirleriyle.
    Bunu bilemez misin hala? Fırlat kollarından boşluğu
    Karışsın soluğumuz evrene; belki de kuşlar içlerinde
    Hissedecekler zenginleşen havayı uçarlarken.Evet, baharların gereksinimi vardı sana. Beklemişlerdi bazı
    Yıldızlar senden, onları hissetmeni. Yükselmişti
    Bir dalga geçmişten, ya da
    Geçerken açık bir pencerenin önünden
    Verivermişti kendini sana bir keman sesi işte tüm bunlar görevindi
    Ama başarabildin mi? Değil miydin hala
    Beklentilerin dağınıklığında, müjdelerken her şey
    Sana bir sevgiliyi? (Nerede alıkoymak istiyorsun onu,
    Kapından büyük, yabancı düşünceler
    Girip çıkarlarken ve sende gecelerken sik sik.)
    Ama özlüyorsan, şarkında sevenleri anlat.
    Ölümsüz değildir yeterince onların bu ünlü duygusu.
    Onları anlat şarkında, neredeyse kıskandığın; o terkedilmişleri,
    Daha fazla sevebildiklerini sandığın tatmin edilmişlerden. Başla
    Yeniden, hiç erişilmez o övgüye
    Düşün: o kahramanları, yok olmayı her zaman
    Bir bahane sayan varolmaya ve onlarin son doğuşlarını,
    Ama alır sevgilileri yorgun doğa
    İçine yeniden, sanki bir ikinci sevgi yaratma gücü
    Yokmuşcasına. Düşündün mü Gaspara Stampa’yı (1)
    Yeterince? Öyle ki, bir genç kız da
    Sevgilisini yitirmiş, örnek alarak
    Bu seven kadını: ben de onun gibi olsaydım diyebilsin.
    Zamanı gelmedi mi, bu en eski acıların bize
    Daha faydalı olmalarının? Zamanı gelmedi mi, seven bizlerin
    Sevgiliden ayrılmasının ve bunu heyecandan titreyerek başarmasının:
    Titrek kirişi yenen bir ok gibi, fırlarken tüm hızıyla
    Olduğundan daha fazlasına erişmek için. Çünkü yok kalmak diye bir şey.Sesler, sesler. Dinle, kalbim, tıpkı yalnızca
    Ermişlerin dinlediği gibi. Öyle ki, o dev çağrı
    Kaldırdı onları yerden. Ama onlar
    O doğaüstü kişiler, sürdürürlerdi diz çökmeyi aldırmadan:
    İşte böylesine kulak vermişlerdi. Sanma ki, dayanabilirdin

  • ALZHEİMER'LA YAŞAM22.04.2023 - 13:11

    Belki de devayı derdin menbaında aramak gerekiyordu.
    Ata kızı

  • ALZHEİMER'LA YAŞAM22.04.2023 - 13:08

    Güzel insanlar güzel yaşamayı hak ediyordu. :)

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?22.04.2023 - 13:04

    Wayne W.Dyer kitabından

    Büyük bir kedi, kendi kuyruğunu kovalayan küçük kediye sorar; neden kuyruğunu kovalıyorsun? Yavru kedi cevaplar. Mutlu olmak istiyorum ve mutluluğun kuyruğum olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle onu kovalıyorum, yakaladığımda mutluluğu da yakalayacağım. Bunun ardından yaşlı kedi gülümser ve “ gençken ben de mutluluğun kuyruğum olduğuna karar vermiştim. Ama sonra şunu farkettim ki, ne zaman onu kovalasam benden uzaklaşıyor, ne zaman kendi işime baksam hep peşimden geliyor.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?22.04.2023 - 10:55

    Dünya güzel çocuk dünya yaşanılası bir yer, düzlük değil sadece inişleri yokuşları var. İnişlerde ne olacağım, çıkışlarda ne oldum derdine düşme; unutma hayat tek kişiliktir mezarda öyle.
    Ata kızı

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?22.04.2023 - 10:46

    "Düzenim bozulur, hayatımın altı üstüne gelir" diye endişe etme. Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden daha iyi olmayacağını?
    Şema-i Tebrizi

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?22.04.2023 - 10:36

    İlk denemeler hemen hemen herkeste başarısızlıkla sonuçlanır hani kırklı yaşlar diyoruz ya döktüklerimizi toplayıp kırdıklarımızı tamir etmek vakti gelince kendi değerimizi daha çok anladığımız zaman ancak bunu başarabiliyoruz. :)

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?22.04.2023 - 10:23

    Sıradan bir gündü pılımı pırtımı toplayıp gittim uzaklara gittiğim sokaklar, ev, iş, hayat işte başımla birlikte bastı bağrına gidiş o gidiş.

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?22.04.2023 - 10:19

    Aslında başımızı almadan gideriz desem:)
    Geçmişte başımızı bırakmasak keşke bedenimiz gibi gittiğimiz yere başımızı da alıp gidebilsek:)

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?22.04.2023 - 09:53

    Günaydın Tuba hanım
    Teşekkür ederim iyi bayramlar olsun bilmukabele.