Ben gözümü açtığımda gördüğümü değil,
Gözümü kapadığımda yanımda olanı sevdim.
Çağırdığım zaman yardımıma geleni değil,
İhtiyaç duyduğumda yanımda olanı sevdim.
Ben ''nasılsın'' diyerek halimi soranı değil,
Hiç yanımda yoktun ama,
Her an her saniye yüreğimdeydin.
Belki uzaktaydın ama,
Aldığım her nefeste aklımdaydın.
Şimdi tutmuş güya gidiyorsun.
Bir de giderken bitti diyorsun.
Senden giderken biraz uzaklaştığımda,
Aşkta gurur olmaz deyip dönüyordum.
Oysa dönerken attığım her adımda,
Gurur değil onurmuş tükenen bilmiyordum...
***
Kapı kapı dolaşıp seni aradığımda,
Yanlışım sevmek değildi ki...
Bugün olsa yine severdim.
Lakin bu kadar deli,
Bu kadar çok sevmezdim.
Sevdamın ağırlığı altında,
Sevdiğimi ezmezdim...
Yapma can, sakın yapma.
Bir kez daha bu yükü taşıyamazsın.
Ne olur aşka boyun eğme.
Vebali çok ağır kaldıramazsın.
Yapma can,
Sakın ama sakın yapma.
Gönül bu ya;
Bir anlık saadet için,
Bir ömürlük acıyı göze alır.
Ve saadet an gibi geçerken,
Acısı bir ömür kalır...
Ne zaman aklıma düşsen,
Kalbime de hüznün geliyor.
Bir kez de yalnız gel ne olur.
Gelirken getirdiklerin acı veriyor...
İçimden geçiyorsun,
Aklımdan geçiyorsun,
Arada bir de,
Kapımdan geçsen.
Ne olurdu sanki,
Aç kapını geldim desen.
Unutmayı dilediğinde unutamazsın da,
Hatırlamak istediğinde unutur akıl dediğin.
Tutunacak dal var iken tutunamazsın da,
Yoklukta olmayana tutunur, gönül dediğin...
***
Kırk yerinden yara alsan ölemezsin de,
Onu öyle sevmiştim ki;
Benim kalbimin aldığını,
Onun aklı almıyordu.
Aşkı öyle tarif etmiştim ki;
Duyduğu hiçbir aşk,
Bendeki aşka benzemiyordu.




-
Alpay Ekmekci
Tüm Yorumlarduygularımızı tercüme etmişsiniz şairim