yahudi soykırımı ve ateist müzesi yanındaki işkence müzesini geç
ben sadece bir resim boyadıysam mumyaya bir renk koyduysam
geriye bir dünya sorun kaldıysa
kime insan diyecektik acaba
peygamberi olmayan insanın aklı da yoktur
bu durumda allahın boyasından daha güzel boya süren kimdir bu nimetleri biz allah tan biliriz gerisine inanmayız
demek yasak mı yani aynı cümle kitapta yazıyor diye
ne filmi bu ki bir boya bile söz konusu değil de -yedi dünya biraraya gelse ben evimde rahat edemeyeceğim öyle bir film bu açıdan olamaz ki sorun filmler olmasın
ne kadar cahil olursa olsun insan bu kadarını akıl edebilmelidir
okuyarak daha iyi insan olana ben şahsen inanmıyorum okuyarak tedbir geliştirmiş olursun
aksi durumda neden mesleğim dışında hiç ortak konumuz yok
----
neydi ki bu kafamın içindeki resimler allah ın boyası değildi de neydi
bu durumda mesleğimi nereden bileceksin ki aynı dili konuşalım
?
ben şimdi bir sınava gireceğim sen diyeceksin bu soru çıkmadı mı hiç kitapta
ben neden sizinle aynı dünyada yaşadığımı sanmalıyım
«Türklüğümüzü muhafaza etmek için gayetle itina edeceğiz. Türkler medeniyette asildirler. Yunandan evvel İzmir taraflarında sakin eski bir millet olduğumuzu ilmî bir surette ispat etmeğe çalışıyoruz»
Arkadaşlar; felaketler, elemler, mağlubiyetler, milletler üzerınde birtakım etkenler vücut bulmasına sebebiyet verir. Bu etkenlerin başlıcası, öyle kara günlerinden sonra milletlerin uyanış ve ağırbaşlılığını bulması, kendi benliğini duymasıdır. Uzun asırların elemli neticeleri nihayet bizim milletimizde de bu hassaları doğurdu. Tam bir emniyetle söylerim ki, milletimiz baştan başa böyle bir uyanışa nail olmuş, tamam ve kâmil bir millet halindedir. Açıklıkla ve büyük bir iftiharla ilan ederim ki, bu millet milli benliğini idrak ve bunu bütün dünyaya ispat eylemiştir. Milletimiz son zaferleri hep bu hassaları, bu idraki sayesinde kazandı. Milletleri yükselten bu hassalara bir etken daha ilave edelim: İntikam hissi... Milletlerin kalbinde intikam hissi olmalı. Bu, alelade bir intikam değil, hayatına, ikbaline, refahına düşman olanların zararlarını gidermeye yönelik bir intikamdır. Bütün dünya bilmeli ki, karşımızda böyle bir düşman oldukça onu affetmek elimizden gelmez ve gelmeyecektir.
??Kaynak: Hâkimiyeti Milliye, 21 Mart 1923, Numara: 769, s.1-2.
ben çarpık kötü karakter taşımıyorum ama dedikodu da duydum ihanet de dinledim diye
aklı sıra bana tuzak kuracak sesler dinletecek resimler dayatacak hakaret edecek sabrımı sınayacak
insanın yeri de zaten cehennemdir ...
bana ne elalemin cehenneminden
yahudi soykırımı ve ateist müzesi yanındaki işkence müzesini geç
ben sadece bir resim boyadıysam
mumyaya bir renk koyduysam
geriye bir dünya sorun kaldıysa
kime insan diyecektik acaba
peygamberi olmayan insanın aklı da yoktur
bu durumda allahın boyasından daha güzel boya süren kimdir
bu nimetleri biz allah tan biliriz
gerisine inanmayız
demek yasak mı yani aynı cümle kitapta yazıyor diye
ne filmi bu ki bir boya bile söz konusu değil de -yedi dünya biraraya gelse ben evimde rahat edemeyeceğim
öyle bir film bu açıdan olamaz ki sorun filmler olmasın
ne kadar cahil olursa olsun insan bu kadarını akıl edebilmelidir
okuyarak daha iyi insan olana ben şahsen inanmıyorum
okuyarak tedbir geliştirmiş olursun
aksi durumda neden mesleğim dışında hiç ortak konumuz yok
----
neydi ki bu kafamın içindeki resimler allah ın boyası değildi de neydi
bu durumda mesleğimi nereden bileceksin ki aynı dili konuşalım
?
ben şimdi bir sınava gireceğim
sen diyeceksin bu soru çıkmadı mı hiç kitapta
ben neden sizinle aynı dünyada yaşadığımı sanmalıyım
anlayamadım.
Kendiniz anlayın bu durumda...
benim kendi aklımda yüksek zekamdan şüphem yok zaten
hayatımda da bir sorun yok
ama bu yaşananların bir tuzak olmadığı
pek masum sanıldığı konulardan şüphe içindeyim
beni şüphe içinde bırakan hiçbir şeyi affedecek değilim
Allah mı beni korkak bulacak
Sİz mi cennette olmayan konularla beni korkutacağınızı sanacaksını
Allah mı beni ödüllendirecek
Siz mi aklımda olmayan konularla beni yorgunlukla bıktıracaksınız
bir fark yoksa neden aynı yolda olalım
ben anlayamadım
NEDİR BU TEPEMDEKİ RESİMLER VE SESLER AYRICA
hastalık mı
ruh hastası bir hakaret mi
«Türklüğümüzü muhafaza etmek için gayetle itina edeceğiz. Türkler medeniyette asildirler. Yunandan evvel İzmir taraflarında sakin eski bir millet olduğumuzu ilmî bir surette ispat etmeğe çalışıyoruz»
Mustafa Kemal Atatürk
insan diyende kabahat
çok sorunca nebahat
asılsız bir nasihat
kabiliyeti baharat
taktığı ad çardakta
buldu rengi bardakta
yolda sordu aylak da
ekranlarda pek nette
Neden "hayır" diyemediniz ?
Benimkisi kavuklu
Sonra olur yavuklu
Bulur belki çabuk mu
Yalan olsa bu turp mu
Neden bağırdınız ki ?
karşıma çıkmayınca mayınlar
şarkı oldu sorunlar
aynı yayı çeken oktan
görür belki kayınlar da
Neden anlamadınız ki ?
İnşallah de belaya
Sonra yine cezaya
Korkak buldu fezaya
Ayrı gayrı hebaya
Neden güldünüz ki?
Umarım size de kim olduğunuzu sorup sorup kendi doğrularınızdan uzak bir yere atarlar diye mi ?
Neydi ki bu böyle ben böyle dememiş olayım şimdi !
Ben okudukça siz bunları eziyet diye bana yapmamış mı oldunuz ! ???
Arkadaşlar; felaketler, elemler, mağlubiyetler, milletler üzerınde birtakım etkenler vücut bulmasına sebebiyet verir. Bu etkenlerin başlıcası, öyle kara günlerinden sonra milletlerin uyanış ve ağırbaşlılığını bulması, kendi benliğini duymasıdır. Uzun asırların elemli neticeleri nihayet bizim milletimizde de bu hassaları doğurdu. Tam bir emniyetle söylerim ki, milletimiz baştan başa böyle bir uyanışa nail olmuş, tamam ve kâmil bir millet halindedir. Açıklıkla ve büyük bir iftiharla ilan ederim ki, bu millet milli benliğini idrak ve bunu bütün dünyaya ispat eylemiştir. Milletimiz son zaferleri hep bu hassaları, bu idraki sayesinde kazandı. Milletleri yükselten bu hassalara bir etken daha ilave edelim: İntikam hissi... Milletlerin kalbinde intikam hissi olmalı. Bu, alelade bir intikam değil, hayatına, ikbaline, refahına düşman olanların zararlarını gidermeye yönelik bir intikamdır. Bütün dünya bilmeli ki, karşımızda böyle bir düşman oldukça onu affetmek elimizden gelmez ve gelmeyecektir.
??Kaynak: Hâkimiyeti Milliye, 21 Mart 1923, Numara: 769, s.1-2.
#atatürk #turk #türkçü #cumhuriyet #keşfet
en çok da böbürlenenler kaybetti
biz bulsaydık kıymetli
sabredenler kazandı
kınayanlar kazanmadı mı
dedikodu kazanmadı mı
gıybet nedir kazanmadı mı
tehditler kazanmadı mı
taraf tutanlar kazanmadı mı
cadılar kazanmadı mı
hayırsızlar kazanmadı mı
hırsızlar kazanmadı mı
arsızlar kazanmadı mı
bahtsızlar kazanmadı mı
kazanmadı
sadece korkaklar kazandı
resimlerini koyanlar kazandı
karşıma çıkanlar kazandı
bağıranlar kazandı
yalvaranlar unutuldu
sabah zikirleri uyutuldu
yaşayanlar avutuldu
ne kazandıklarını bilemediler
yalnızlığa gömülürken umutları
hiç yoktu dediler
sormaya gerek duymayanlar kazandı
bilmek istemeyenler kazandı
seni yok sayanlar kazandı
korkup kaçanlar kazandı
takılıp düşenler kazandı
sarsırlıp ağlarken suçlayanlar kazandı
asla anlamadılar aynı nedenleri
ben olmasaydım olacak olanlar kazandı
ben yaşamasaydı dalga geçenler kazandı
bir daha görünmediler
aptallıklar kazandı
yasaklar kazandı
küçük farklar kazandı
boş sorular kazandı
susturanlar değil
geç kalanlar kazandı