Ulu meydanlarda
Her okul bahçesinde,
Her resmi dairede o kafa
Çoğu kaplanmış altın yaldızla
Biri var ki kızgın boğa gibi
Yıllar geri alınıyor haber değeri yok da saatleri geri alıp günah mı çıkarıyorlar? Hırsızlar, büyük suçları gizlemek için, ufak suçlarını itiraf edip, güven tazelerler…
Dünyada iş bölümü öyle gelişti ki
Her ülke kendi dalında ihtisas sahibi
Darbe üretmekle ünlü bizimki…
Bol bol bizde üretilir çeşidi.
Hayvan aramadığımız kadar çok
G20 (Götler yirmi) toplantısında, kesilecek başlar listesi yapılıyor...
Avukatlar kuryecilik yapmış Apo’ya
Avukat da kalmadı bu nedenle dışarıda
Banka görevlilerinin hiç suçu olmuyor
Merkez bankasından para çalınıyor da
Aklı eren var mı bu saçmalığa…
‘’Zaman en iyi öğretmendir’’ diyoruz inanmıyorlar
Bu gün öğreniyoruz ki, ileri demokrasi,
Demokrasinin, üreme organlarına kadar ilerlemesiymiş
Her organın hakkını yeteneğine göre veriyorlar.
Tepeden tırnağa hepsi görevlerini benimsemiş,
Dişleri dökülmüş, avurdu çıkmış yoldaşlarına
Yeni atanan yabancı elçi,
padişahın elini öpmek istemiş,
buna izin verilmemiş
dizini öpmesi istenmiş…
çok gelişme oldu o günden bu yana
şimdi kıçını uzatıyor padişah baba
Haşin olmalı erkek dediğin
Ezip geçmeli dişil cinsi
-iktidar erkek, tebaları dişi-
Gevşeyip kılıbık mi dedirtelim?
O bir kromozun hakkı verilmeli
Vereceksin ki iktidar olabilesin
Bin dokuz yüz altmış bir anayasası
Demokrasinin kapılarını araladı
Bir canlanma, bir gelişme çağıydı
Yarı açık kapılar zorlandı
Egemen güçleri bir telaş sardı.
Çok şükür filozof değilim
Onun için karım da yanımda
Decartes’ten bilgili değilim. Olsun
Kitap bırakacak değilim ya ardımda…
‘’Düşünüyorum öyleyse varım! ’’ demiş. Filozof
Masa var, sürahi var, bardak var yanımda




-
Hasan Ateş
Tüm YorumlarSevdiğimiz bir abimiz kendisi. Bir grupta yayınladığı şiiriyle tanıdım kendisini. Mizahı kullanır şiirlerinde, bununla birlikte duygusal şiirleri de yok değildir. Popüler şiirleri de var, güzel tabi. Ayriyeten grup da kurdu sağolsun, ne de olsa mizah seviyoruz.