yeşilin en güzelini grilere kattınız!
siyah mil çektiniz gök maviliklere.
okşayan dokunuşlarla oydunuz en sert olmazlarımızı.
uyanmasın diye sabahı gecenin körlüğüne alıştırdınız.
hep kendinize yonttunuz payın haksızlığını.
yanan bedenlerinin adı kaldı duvarda
görmek istemeyenler görüp bakmayanı var
acının sessizliği dillenir yumruklarda
tutulmayan vaatler kor üstünde sönen kar
yılda bir ya da iki hatırlanır yasında
acınız..
yaktığınız yüreklerde
nasılsa ordan
yere düşemezsiniz
sarı şapkalı
Geçmişe özlem var her inkarında
Pişmanlık dolu sayfaların okundukça kızıyorsun
Belki de ağlıyorsun bakmadığımızdan
Duyulmayı bekliyor suskunluğun
Biliyoruz
En çok tutmak isteğinde terkedilen köyüm
Diken sarmış tarlalarında susmuş türkülerin
Dağlarından yankılar silinmiş
Sönmüş bir bir ocakların
Kalanlarına giden anılar sarılmış
Söyle suçlusu kim!
kavuşmayan sevgili uzattığın kolların
devrik taşların çocukluğumun cambazlığı
gençliğimin yasak diyarı...
sessizliğinde nice isyanlar birikir ki
o isyanlarda içindekiler engeline kusar
bir arkaya dönüp baktım
bir de sana, liman ucundan
arkada; küllerinde deniz
önde; kömür sevdasında tüten
sen vardın.
ikinize de uzaktan bakmaya
arzunun köprüsüydü hiç korkusuz geçilen
saklanırdı suları yağmurlardan habersiz
kuru gül yaprağıydı sayfalar arasında
bir şarkıydı radyoda kalpleri ısındıran
yüzlerin ayakları dizilmiş tezgahına
zengin fakir demeden durumları aynı bekleyişte
çekiç örse inerken yeni yüzler terletiyor alnını
eskiye nur yağdırmakta elleri
adını konuşturuyor tükenecek geçmişine
geleceğine gittikçe selamsızlaşıyor...
aynı işi
aynı iki işçi
aynı vakitte yapıyor
birinin sırtı duvara yaslı
diğerinin kapıya asılı olduğundan
aynı sonuca çıkılmıyor




-
Işık German Ersoy
-
Abdulkadir Azaklı
Tüm Yorumlar* İçten hümanist duygular nota nota dökülmüş dörtlüklerle..*
Sonsuz kutluyorum..
* 10 Antoloji Yıldızı *
Sayın gülden hanımefendinin yazdığı şiirler çok anlamlı kendisini kutlarım Atatürk ilkelerini seven ve anlamını çok iyi bilen bir şiir dostumuzdur.Kendisine başarılar diler
mutlu ve hüzürlü bir hayat temenni ederim.Saygılarımla.
Abdulkadır azaklı.