Akıl insanı diğer canlılardan ayıran en önemli özelliktir.
İnsanın varlığını koruyup geliştirebilmesi ancak akılla mümkündür ama bir şartla.
Bir takım kılavuzlara ihtiyaç duysa da akıl mutlaka bağımsız ve özgür olmak durumundadır.
İnsanların çoğu öğrenmek istemez. Çünkü öğrenmek zor iştir.
Emek ister, disiplin ister, istikrar ister, en önemlisi de sabır ister.
Ve tabi bildiğini öğretmek gibi bir sorumluluk duygusuna da sahip olmak gerekir.
"Topun arkasına geçmeli." Çokbilmiş spor yorumcusu savunma yapmaya çalışan oyuncu için söylüyor bunu.
Bu cümle çok meşhurdur zaten. Havalı bir cümle tamam ama yanlış kullanılıyor.
Savunma oyuncusu topun arkasına geçmez dostum, önüne geçer.
Ne yazık ki biz boykotu çok yanlış anlıyoruz.
Sanıyoruz ki boykot, kullandığımız bir şeyi her hangi bir sebeple belli bir süre için almamaktır.
O zaman ne oluyor? Sebep ortadan kalktıktan sonra yeniden kullanmanın bir mahzuru yok anlayışı ortaya çıkıyor.
"Sabrın sonu selâmettir." Söylenmiş en güzel sözlerden biridir bu cümle.
Dünyada hiçbir şey sürekli değildir. Her şeyin bir sonu var.
Bu sene de başladı kokmaya.
Adapazarı Şeker Fabrikası çalışmaya başlayınca bacalarından tanıdık bir koku yükselir ve bütün şehre yayılır.
Anlarsınız ki fabrika üretime başlamıştır. Kötü bir koku değildir bu koku. Hatta güzel bile kokar, rahatsız edici değildir.
Âdem Aleyhisselâm insandı.
Soyundan gelenler insanoğlu…
Ne zaman ki insan, insanoğlu durumuna geldi bozulmalar başladı.
İnsana, hayata, dünyaya dair yapıp ettiklerimizin, davranışlarımızın, sözlü ya da yazılı faaliyetlerimizin yeterince ilgi görmüyor olmasından mustarip olabiliriz.
Bu yüzden susmayı tercih edebilir ve bunda da kendimizi haklı görüyor olabiliriz.
Lâkin bu tercih çözüm üretmez. Çünkü 'yeterince' kelimesi görecedir, insandan insana değişir.
Zor olan şey aslında önümüze çıkan sorunların çözümü için yapılması gerekenler değildir.
İşin en kolay yanıdır bu.
Zor olan, yapılması gerekenin bize çıkartacağı maliyeti karşılayıp karşılamamakla ilgili olarak verilmesi gereken karardır.
Hata yapmak son derece insani bir durumdur. Hatasızlık sadece ve sadece Allah'a mahsustur.
Kişi eğer bu gerçeğin farkında olarak yaşamını sürdürür ve hata yaptığında bunu kabul etme erdemini gösterebilirse sonraki adımlarını daha doğru atabilme şansı elde eder.
Aksi takdirde attığı her adımın yönünü geçmişinde yapmış olduğu fakat düzeltmekten kaçındığı hataları belirler.




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!