Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Nilüfer Aksu
Nilüfer Aksu

"Delirmemek için yazanlar delirdiğinde de yazmaya devam edecek.Ne içten bir deliliğin bilgeliğidir bu.Kendimizle tanışma hâli.! " NiLüFeR AkSu . .. ...

  • Kendinizi bir dörtlükle ifade edebilir misiniz?28.01.2024 - 16:08

    Sartre’nin şu sözü hakikatli bir tespit niteliğinde

    “Gözlerde ihanet var, siz sözlerde sadakat arıyorsunuz.”

  • Mavinin İzi27.01.2024 - 15:07

    Kardır yağan üstümüze geceden
    Bir uzun karanlık düşünceden
    Ormanın uğultusuyla birlikte
    Ve dörtnala,dümdüz bir mavilikte
    Kar yağıyor üstümüze inceden
    ~
    Sesin nerde kaldı, her günkü sesin
    Unutulmuş güzel şarkılar için
    Bu kar gecesinden uzaktan yoldan
    Rüzgâr gibi tâ eski Anadolu’dan
    Sesin nerde kaldı ? Kar içindesin !
    ~
    Ne sabahtır bu mavilik,ne akşam !
    Uyandırmayın beni, uyanamam
    Kaybolmuş sevdiklerimizin aşkına
    Allah aşkına, gök, deniz aşkına
    Yağsın kar üstümüze buram buram
    ~
    Buğulandıkça yüzü her aynanın
    Beyaz dokusunda bu saf rüyanın
    Göğe uzanır tek, tehna bir kamış
    Sırf unutmak için, unutmak ey kış !
    Büyük yalnızlığını dünyanın.
    ~
    Ahmet Muhip Dıranas / Kar

  • Mavinin İzi27.01.2024 - 14:54

    “İnsan yağmur kokan bir sabaha karşı
    Hatırlar bir gün camı açtığını
    Duran bir bulutu, bir kuş uçtuğunu
    Çöküp peynir ekmek yediği bir taşı
    Bütün bunlar aşkın güzelliğiyledir.”
    ~
    Ahmet Muhip Dıranas

  • Mavinin İzi27.01.2024 - 14:47

    “Hisler bize doğruyu gösterir. Duygular mantıklı olmak için gereklidir. Duygusal zekâ da önemlidir. Aslında akıl, duygusal zekâ olmadan tam verimli çalışamaz.”
    ~
    Daniel Goleman

  • Mavinin İzi27.01.2024 - 14:39

    Gerçek sevgi,bize :
    “Güzellik,tazelik,sağlamlık,özgürlük ve huzur verir.”
    Gerçek sevgi :
    “Yaşadığımız için derin coşku hissi içerir.”
    Hürmet,
    Sevgimizin doğasıdır.
    Sevgi,
    Yaşayan,nefes alan bir şeydir. Belirli bir yöne doğru büyümesi için zorlamaya gerek yoktur.
    Ve, gerçek sevgi dört unsur içerir:
    ~sevecen nezaket
    ~şefkat
    ~neşe ve eşitlik

    ~
    Nhat Hanh / nehirgibikalp


  • Mavinin İzi26.01.2024 - 19:11

    Sevgili,Aslı
    Yazdığın paylaşımı hayretler içinde okudum. Seninle uzaktan yakından ilgisi olmayan bir paylaşımı üstüne alınman. Tamamen yanlış anlamışsın…


    İyi akşamların,olsun..
    Sevgiyle,kal…

  • Mavinin İzi26.01.2024 - 14:55

    Daha önce belirtmiştim,bir kez daha altını çizmek isterim. İnsanların ne dediğiyle değil,nasıl söyledikleriyle,bilgilerini karşı tarafa nasıl aktardıklarıyla ilgileniyorum. Saygı duyulması zorunludur! Hiç kimse bir başkasının değerlerini ve inancını ayaklar altına alıp çiğneyemez.! Herkes kendi uslubüyle nefes almakta özgürdür. Sınırlar ve saygı çerçevesi dahilinde…! Sorumluluk bilincine sahip ,Haddini ve kendini bilen insan konuşacağı,susacağı,duracağı yeri de bilir..

    İçsel huzurumuz önceliğimiz,farkı farklı kılan farkındalıklarımızın ışığı altında…

    Sevgiyle…

  • Mavinin İzi24.01.2024 - 15:28

    Tanıdım
    Kendimden bildim
    Bizâtihi gelişinden…
    ~
    Senle ben
    Kökleri sağlam
    İçiyle barışık dalları mavi göğe bakan
    İki ağaç gövdesiyiz…
    ~
    Senle ben
    Kalın duvarlar ardında
    Sesleri duyulmayan çocuklara
    Yolun aydınlığı
    Umudun türküsüyüz…
    ~
    Senle ben
    Kelimelerden evvel
    Anlamlarını yüreğine nakşeden
    İki gönül dostuyuz…
    ~
    Senle ben
    İki ayrı bedende
    Akıl ve kalp birlikteliği
    Ruhun bilinciyiz…
    ~
    Senle ben
    Saf sevginin
    Aşk’ın nefesiyiz
    Biz’iz
    Bir’iz…
    ~
    Yalan yaşamın içinde
    Ölüm kadar gerçeğiz
    Mutlu son yoktur
    Sonsuzluğun mutluluğu vardır
    Bilirim
    Bilirsin
    Bilir’iz…
    ~
    nilüfer&aksu /ÖyleBirTarihKi22.02.2022RuhaKazınır

  • Mavinin İzi24.01.2024 - 15:16

    “Gün olur bir şiirin inceliğinde buluşulur. Kim bilir o zaman nasıl da durulur,güzelleşir insan.”
    ~
    Gülten Akın

  • Mavinin İzi24.01.2024 - 15:12

    “Kalbinde biraz zekâ olmayanlar hiç çekilmiyor.
    Ve, zekâsında biraz kalp olmayanlar hiç sevilmiyor.”
    ~
    Abdülhak Şinasi Hisar