"Delirmemek için yazanlar delirdiğinde de yazmaya devam edecek.Ne içten bir deliliğin bilgeliğidir bu.Kendimizle tanışma hâli.! "
NiLüFeR AkSu
.
..
...
Kardır yağan üstümüze geceden Bir uzun karanlık düşünceden Ormanın uğultusuyla birlikte Ve dörtnala,dümdüz bir mavilikte Kar yağıyor üstümüze inceden ~ Sesin nerde kaldı, her günkü sesin Unutulmuş güzel şarkılar için Bu kar gecesinden uzaktan yoldan Rüzgâr gibi tâ eski Anadolu’dan Sesin nerde kaldı ? Kar içindesin ! ~ Ne sabahtır bu mavilik,ne akşam ! Uyandırmayın beni, uyanamam Kaybolmuş sevdiklerimizin aşkına Allah aşkına, gök, deniz aşkına Yağsın kar üstümüze buram buram ~ Buğulandıkça yüzü her aynanın Beyaz dokusunda bu saf rüyanın Göğe uzanır tek, tehna bir kamış Sırf unutmak için, unutmak ey kış ! Büyük yalnızlığını dünyanın. ~ Ahmet Muhip Dıranas / Kar
“İnsan yağmur kokan bir sabaha karşı Hatırlar bir gün camı açtığını Duran bir bulutu, bir kuş uçtuğunu Çöküp peynir ekmek yediği bir taşı Bütün bunlar aşkın güzelliğiyledir.” ~ Ahmet Muhip Dıranas
“Hisler bize doğruyu gösterir. Duygular mantıklı olmak için gereklidir. Duygusal zekâ da önemlidir. Aslında akıl, duygusal zekâ olmadan tam verimli çalışamaz.” ~ Daniel Goleman
Gerçek sevgi,bize : “Güzellik,tazelik,sağlamlık,özgürlük ve huzur verir.” Gerçek sevgi : “Yaşadığımız için derin coşku hissi içerir.” Hürmet, Sevgimizin doğasıdır. Sevgi, Yaşayan,nefes alan bir şeydir. Belirli bir yöne doğru büyümesi için zorlamaya gerek yoktur. Ve, gerçek sevgi dört unsur içerir: ~sevecen nezaket ~şefkat ~neşe ve eşitlik
Sevgili,Aslı Yazdığın paylaşımı hayretler içinde okudum. Seninle uzaktan yakından ilgisi olmayan bir paylaşımı üstüne alınman. Tamamen yanlış anlamışsın…
Daha önce belirtmiştim,bir kez daha altını çizmek isterim. İnsanların ne dediğiyle değil,nasıl söyledikleriyle,bilgilerini karşı tarafa nasıl aktardıklarıyla ilgileniyorum. Saygı duyulması zorunludur! Hiç kimse bir başkasının değerlerini ve inancını ayaklar altına alıp çiğneyemez.! Herkes kendi uslubüyle nefes almakta özgürdür. Sınırlar ve saygı çerçevesi dahilinde…! Sorumluluk bilincine sahip ,Haddini ve kendini bilen insan konuşacağı,susacağı,duracağı yeri de bilir..
İçsel huzurumuz önceliğimiz,farkı farklı kılan farkındalıklarımızın ışığı altında…
Tanıdım Kendimden bildim Bizâtihi gelişinden… ~ Senle ben Kökleri sağlam İçiyle barışık dalları mavi göğe bakan İki ağaç gövdesiyiz… ~ Senle ben Kalın duvarlar ardında Sesleri duyulmayan çocuklara Yolun aydınlığı Umudun türküsüyüz… ~ Senle ben Kelimelerden evvel Anlamlarını yüreğine nakşeden İki gönül dostuyuz… ~ Senle ben İki ayrı bedende Akıl ve kalp birlikteliği Ruhun bilinciyiz… ~ Senle ben Saf sevginin Aşk’ın nefesiyiz Biz’iz Bir’iz… ~ Yalan yaşamın içinde Ölüm kadar gerçeğiz Mutlu son yoktur Sonsuzluğun mutluluğu vardır Bilirim Bilirsin Bilir’iz… ~ nilüfer&aksu /ÖyleBirTarihKi22.02.2022RuhaKazınır
Sartre’nin şu sözü hakikatli bir tespit niteliğinde
“Gözlerde ihanet var, siz sözlerde sadakat arıyorsunuz.”
Kardır yağan üstümüze geceden
Bir uzun karanlık düşünceden
Ormanın uğultusuyla birlikte
Ve dörtnala,dümdüz bir mavilikte
Kar yağıyor üstümüze inceden
~
Sesin nerde kaldı, her günkü sesin
Unutulmuş güzel şarkılar için
Bu kar gecesinden uzaktan yoldan
Rüzgâr gibi tâ eski Anadolu’dan
Sesin nerde kaldı ? Kar içindesin !
~
Ne sabahtır bu mavilik,ne akşam !
Uyandırmayın beni, uyanamam
Kaybolmuş sevdiklerimizin aşkına
Allah aşkına, gök, deniz aşkına
Yağsın kar üstümüze buram buram
~
Buğulandıkça yüzü her aynanın
Beyaz dokusunda bu saf rüyanın
Göğe uzanır tek, tehna bir kamış
Sırf unutmak için, unutmak ey kış !
Büyük yalnızlığını dünyanın.
~
Ahmet Muhip Dıranas / Kar
“İnsan yağmur kokan bir sabaha karşı
Hatırlar bir gün camı açtığını
Duran bir bulutu, bir kuş uçtuğunu
Çöküp peynir ekmek yediği bir taşı
Bütün bunlar aşkın güzelliğiyledir.”
~
Ahmet Muhip Dıranas
“Hisler bize doğruyu gösterir. Duygular mantıklı olmak için gereklidir. Duygusal zekâ da önemlidir. Aslında akıl, duygusal zekâ olmadan tam verimli çalışamaz.”
~
Daniel Goleman
Gerçek sevgi,bize :
“Güzellik,tazelik,sağlamlık,özgürlük ve huzur verir.”
Gerçek sevgi :
“Yaşadığımız için derin coşku hissi içerir.”
Hürmet,
Sevgimizin doğasıdır.
Sevgi,
Yaşayan,nefes alan bir şeydir. Belirli bir yöne doğru büyümesi için zorlamaya gerek yoktur.
Ve, gerçek sevgi dört unsur içerir:
~sevecen nezaket
~şefkat
~neşe ve eşitlik
~
Nhat Hanh / nehirgibikalp
Sevgili,Aslı
Yazdığın paylaşımı hayretler içinde okudum. Seninle uzaktan yakından ilgisi olmayan bir paylaşımı üstüne alınman. Tamamen yanlış anlamışsın…
İyi akşamların,olsun..
Sevgiyle,kal…
Daha önce belirtmiştim,bir kez daha altını çizmek isterim. İnsanların ne dediğiyle değil,nasıl söyledikleriyle,bilgilerini karşı tarafa nasıl aktardıklarıyla ilgileniyorum. Saygı duyulması zorunludur! Hiç kimse bir başkasının değerlerini ve inancını ayaklar altına alıp çiğneyemez.! Herkes kendi uslubüyle nefes almakta özgürdür. Sınırlar ve saygı çerçevesi dahilinde…! Sorumluluk bilincine sahip ,Haddini ve kendini bilen insan konuşacağı,susacağı,duracağı yeri de bilir..
İçsel huzurumuz önceliğimiz,farkı farklı kılan farkındalıklarımızın ışığı altında…
Sevgiyle…
Tanıdım
Kendimden bildim
Bizâtihi gelişinden…
~
Senle ben
Kökleri sağlam
İçiyle barışık dalları mavi göğe bakan
İki ağaç gövdesiyiz…
~
Senle ben
Kalın duvarlar ardında
Sesleri duyulmayan çocuklara
Yolun aydınlığı
Umudun türküsüyüz…
~
Senle ben
Kelimelerden evvel
Anlamlarını yüreğine nakşeden
İki gönül dostuyuz…
~
Senle ben
İki ayrı bedende
Akıl ve kalp birlikteliği
Ruhun bilinciyiz…
~
Senle ben
Saf sevginin
Aşk’ın nefesiyiz
Biz’iz
Bir’iz…
~
Yalan yaşamın içinde
Ölüm kadar gerçeğiz
Mutlu son yoktur
Sonsuzluğun mutluluğu vardır
Bilirim
Bilirsin
Bilir’iz…
~
nilüfer&aksu /ÖyleBirTarihKi22.02.2022RuhaKazınır
“Gün olur bir şiirin inceliğinde buluşulur. Kim bilir o zaman nasıl da durulur,güzelleşir insan.”
~
Gülten Akın
“Kalbinde biraz zekâ olmayanlar hiç çekilmiyor.
Ve, zekâsında biraz kalp olmayanlar hiç sevilmiyor.”
~
Abdülhak Şinasi Hisar