Geldi, geçiyor şu kısa ömür
Seneler, günler tükeniyor
Hep karda, boranda kaldım
Asla, bana hiç gün doğmuyor
Tez gel sevdiceğim, ne olur
O sendeki güzel gülümsemeydi, her yürek ağrısına iyi gelen
Huzur veren bir tutam mutluluk
Şiirlere yazılan sevda
Karanlığa inat
Şafak çıplaklığında
Boy veren nazlı güneş
İnanılmaz asla, fakat şu koca kent amel defteri sayıldı
Dinmeyen çığlıklara düğümlenen İstanbul boğazında
Yılın ilk gecesinin ilk saatinde Ortaköy’de
Bir mahşer yaşandı! Hem de emsalsiz
Sanki bin mahşer gibi
Çaresiz bir korku
Oy dilo loy oy dilo
Ez qurbano lo dilo
Şer derket ax,wax
War diqele oy dilo
Oy dilo loy oy dilo
Oy eman eman eman
Çiya,deşt,gelî duman
Berf barî rojan,şevan
Axa welat naê xuyan
Oy eman eman eman
Yanan bir ateş var içimde dinmiyor
Baştanbaşa ruhumu sardı sönmüyor
Harlana-harlana közü harlanıyor
Perişan oldum, o yarin umurunda mı?
Oy bana çoktan günüm, güneşim söndü
Kör kuyularda kalan
Dünya’ya
Şafaklar çok uzak,
Gecelerin koynunda kalan
Mehtaplar derin uykuda…
Yıldızlar
Sen olmayınca yüreğim susar durur
Sensiz neyleyim udu neyleyim sazı
Günlerdir gönlüm özlemini çekiyor
Sen olmayınca ben ne edeyim yazı
Şu özlem şu ayrılık hiç çekilmiyor
Toprağa tohum ekeriz
Zararlı otu sökeriz
İşçi, köylü, emekçiyiz
Yoruldukça ter dökeriz
Pis nefsine uyanlara
Yürekleri sıcak canlıları katledenler
Hayvanlara zulüm edip
Sevinç duyanlar
Ey kıyıcılar
Ey zalimler
Hak çalanlar




-
Ümmü Eymen
Tüm Yorumlarhakikaten duygu dolu ders verici nitelikte bir şiir, kutlarım.