SÖYLEYECEK SÖZÜMÜZ VAR
Yunus gibi özümüz var
Nasreddince gözümüz var
Yâr üstüne yurt üstüne
Söyleyecek sözümüz var
GAYRISI MASAL GERİSİ HİKÂYE
Doğanın zehrini hapsedip
Yedi kat yerin dibine gömdüğü
Üstünü renklerle bezediği toprağı
Milyonlarca yılın ustalığıyla
ZERDÜŞTÜNÜNÜM SÖNDÜRMEDİM YÜREĞİMDEKİ ATEŞİ
ne zaman seni görsem
bir sağnağa tutulurum sırıl sıklam
kekik kokulu bir rüzgâr yalar geçer dallarımı
titreyen kavak yaprakları olurum bir bozkırda
YÂR
ne kadar ince
nasıl da narin..
ellerinde gül
dalında bülbül olmak var yârin
YAŞADIKLARIM NE Kİ!
Yaşadıklarım ne ki
Yaşamadıklarım yanında sanki
Tadına bakamamak
bir meyvenin belki
Bakın şu dünyanın geldiği hala
Viraneye dönmüş şehir misali
Ağu katar arı yaptığı bala
Cahile minnetin zehir misali
Kimi güz yaprağı gibi savrulur
BU BÜYÜKLERE BİR MASLALDIR.
Bilge bir adam yola çıkmış şöyel bir insanları görmek istemiş. Bakmış bir meydanda yüksekçe bir gübre yığınının üstüne bir adam çımış; altında bir sürü adem ona biat etmiş, yönü ona ibadet ediyor. ‘Yat! ’ diyor yatıyorlar; ‘Kalk! ’ diyor, insanlar da sürü halinde kalkıyor. Kimseden kuru kuruya niye yatalım, niye kalkalım deyip bir sorgulayan yok.. Kimsi ‘vatan’, kimisi de ‘İslam sizinle gurur duyuyor! ’ diye, zıplayıp çığırışıp duruyor. Bir anlam verememiş yoluna devam etmiş.
Yolda ulu bir ağaca rastlamış. Öyle büyük bir ağaç ki kim bilir kaç yıllık. Gövdesinde kaç sevdanın, kaç kavganın izi, kaç ihanetin yarası var.
BEKLE GELİRİM
Sanırsın ki zemheri
Sanırsın ki
Öldürecek bu şehrin kahrı
Boğacak seni havanın zehri
BELLİ Kİ BU KÖYE BİR DELİ LAZIM
Zurna gibi perdesi yok gayda yok
Cahile bir eli sopalı lazım
Anladık ki akıllıdan fayda yok
Belli ki bu köye bir deli lazım
BİR DAMLASI BİN ÇİÇEKTEN ALINIR
Bir damlası bin çiçekten alınır
Biz yaparız yağmalanır balımız
Kan emeğim eloğlunca çalınır
Riya ile sarpa sarar yolumuz




-
Sadık Turan
-
Sebahattin Kömürlü
-
Cahit Telkök
Tüm YorumlarBeğeni ile okuduğum
güzel şiirdi. Tebriklerimi iletiyorum sayın şiir dostu.
kalemine sağlık Sn Nazik hoş bir şiir okudum yüreğinizde sevgi daim olsun ben PERİHAN PehLİVAN antoloji karmaşası devam edyor her yorum yazışımda başkasının adı çıkıyor bugünde sebahattin Kömürlü oldum işte.
Genis bir renk yelpazesi sunan güclü bir uslup
tebrikler