Su gibi aziz olmak istiyorsan,
Aşk ve şevkini, hayır ve hasane yollarında, sarf etmelisin!
Sıkıntı ve kederin olduğunda, kendi kendine yetmelisin!
Dostlarının ayıp ve kusurlarını,
Rıza-i Lillah için, her daim setretmelisin!
Derinden nefes alıp verebiliyor, suyunu rahat içebiliyorsan,
Sofrandaki taamlardan, tad ve lezzet alabiliyorsan,
Sevdiklerine, sadece ve sadece, Allah rızası için gidip gelebiliyorsan,
Şükret şükredebildiğin kadar!
Uzaklarını yakın, yakınlarını uzak edebiliyorsan,
Ömür penceremden yep yeni bir gün daha ışıldadı.
Sevda halleriyle gördüklerim, beni derinden kamçıladı.
Acımasız felek,duygularıma kör düğümlerini atmış olsa bile,
Sevdi yürekten bu gönül o yari,her şeye ragmen yürekten kucakladı.
Gönül gözlerim görmüyor sanki kör olmak üzere,
Dikenli güllü sevda yolları çok çetin,
Bu yollarda olmak lazım gayet metin.
Menzil murat almak istiyorsan,
Karşılıklı bir sevdayla yetin.
Sararıp solmadan benzin betin,
Duygularımın sesini dinlerdim, kalemi kağıdı her elime aldığımda,
Şad olur belki ruhum, yad edilirsem hayırlı cümleler ve dualarla.
Üzülmesin sevenlerim, zira fani alemden baki aleme gidiştir bu,
Okundukça anılayım istiyorum, siirler dolusu sevda mektuplarımla.
Esirgemezler benden, okunur benim için canı gönülden fatihalar,
Takılırsa boynuna sevda kemendi
Çıkar ortaya aşkın her türlü fendi
Düşersen sevdanın çıkmazlarına
Yar gelir habersiz yardımına kendi
Takılırsa parmağına sevda alyansı
Sonbaharı çok seviyorum,
Çünkü yapraklar rengarenk.
Bu mevsimde daha bir hoş oluyorum,
Çünkü her şeyde var başka bir aheng.
Sonbaharı çok seviyorum,
Soracaksan beni,
Uzun ve sıkıntılı kış gecelerinde, altında sessiz sessiz ağladığım yorganıma sor!
Yolunu gözlemekten yorulan gözlerime, sana sevdalı olan kötülük bilmeyen yüreğime,
Sana güzel görünmek için,önünde defalarca saçlarımı taradığım sırdaşım olan aynaya sor!
Sana olan duygularımı yazdığım, önümdeki karbeyazımsı kağıda,velimdeki kaleme,
Uykusuz geçirdiğim gecelerin sıkıntılarına ve geçmek bilmeyen saatlere sor!
Geldim göremedim.Sordum söylemediler.
Aradım bulamadım.Burayı terketti dediler
Gözlerindeki bakışların,aşk ve heyacanı bende kalmıştı,
Sakla onları gönlünün derinliklerine! göm dediler
Seni yutkunurken,nefesimi tuttum.Resmine baktım.
Nasip değilse,sevgi hamurunu yoğurmak,
Sevdalardan aşkların en güzelini doğurmak,
Boşunadir meydanlarda nara atıp bağırmak,
Yalandır dolandır,sevgisiz yüreklerde yari çağırmak,
Sorgula yar kendi kendini!




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.