Aşkını ekerim gönül tarlama
Ama yağmaz bereket yağmurları
Seyis olurum binemem atıma
Dizboyu olur sevda çamurları.
Aşkın suyunu içerim doyunca,
Aşkın mahkemesinde sen hakim ben ise oldum sanık,
Görür görmez yorgun gönlüm oldu sana hepten yanık.
Son celsede beraat edilmeyi düşünürken,
Çok aradım ama bulamadım ben gibi sevdalı bir tanık.
Aşkın fakültesinde ezberi kuvvetli bir öğrenciyim,
Sürgülü paslı demir kapılar ardında olmuştum tutsağın,
Gül sevdalısı bülbüller mekân tutmuştu bahçe ile bağın,
Uyardığım halde burnun havalardaydı her daim,
Bak şimdi dost olmayan riyakârlar sarmış solun sağın.
Bu emanet can sana meftun idi ama sen vermedin hakkını.
Getirin yanan yüreğime kar!
Gitsin diğerleri,kalsın sadece yar!
Gamzeli yanaklarını öpemezsem,
Bu fani dünya olur bana dar.
Yar ol bana, gel yaralarımı sar!
Günü güne ekledim
Yokluğunda tekledim
Sevda duraklarında
Daim yolun bekledim
Bitmekte ömür miadım
Bu sevda öyle bir sevda ki, insana Ferhat gibi dağları deldirir,
Kızgın kum çölünde, yar yar diye serap gezdirir,
Elinde sevda kırbacı, dolu dizgin ölüm atına bindirir,
Umulmadık bir anda, çok yukarılardan, çok alçaklara indirir.
Bu sevda ummanlar içinde, yüreklerin hararetini artırır,
Ben, bu yalancı, cennet ülkemi, seviyorum diyorsan,
Muhabbet fedailiği yapmalısın!
Husumet, kin ve nefreti gönlünden atmalısın!
Ben, gönüllerde taht kurmak istiyorum diyorsan,
Helal süt ile emzirilmişlerle dost olmalısın!
O yardan,
Ayırdılar zalimler beni o yardan
Hiçbir uçurum öldürmedi beni ,
Düşüp öldüm küçük bir yardan.
Bu yaradan,
Bu yoldan,
Sevdalılar geçer bu yoldan.
Çaresi tükenenler,
Çok gelir gider bu yoldan.
Bu dağdan,
Anne!
Çıkmazlardayım, hal ve ahvalim çok yaman.
Hiçbir şey eskisi gibi değil artık.
Varlıklar içinde, yoklukları yaşıyorum.
Komşu komşuluğunu, akraba akrabalığını yapmıyor.
İçi dolu dostluklar neredeyse kalmamış.




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.