Sevdalı gönül sevilene meftun olmuşsa,
Bir anlık yar firakında muhabbetle dolmuşsa,
Muhammedi gülleri daha açmadan solmuşsa,
Yar visali için dervişlerin meclisinde oturmuşsa,
Kalemler aciz kalır sevenin halini yazmaya.
Güzel geliyor nefsimize, bu fani dünyanın albenisi,
Görünmüyor, dibinde gizlenen türlü türlü zehiri,
Delinmiş su alıyor, sinsice bu çileli hayat gemisi,
Hazana dönecek, rengareng ömür bahçesi.
Düşündükçe, mezara bırakıldıktan sonraki halimi,
Kendimi bildim bileli,
Dost gibi dost aradım.
Güvendiğim çıktı hileli,
Zaya gitti ömür miadım.
Kendimi bildim bileli,
Göz gözü görmüyor,
Sıkıntılı bir hava.
Üşüyorum hem de iliklerime kadar,
Canım tavşan kanı çay çekiyor,
Üç beş bardak içmek istiyorum.
Ama imkanım yok.
Kara köprünün dağlarındayım,
Bülbülleri şakıtan bağlarındayım.
O yar ne söylerse söylesin sevda hakkında,
Ben söylediklerinin arkasındayım.
Kara köprünün ak pıyarındayım,
KAR (II)
Meraklanmayınız!
Ben okumasını biliyorum.
Seve, seve okurum.” deyince sevinci gözlerinden akıyordu.
Taze bir abdest alıp hemen okumaya başladım.
On dakika da bitirdim ve tüm müslümanların ve saygı değer,
Keşke, seni gönlüme sultan, başıma taç etmeseydim.
En ulvi duygu ve düşüncelerimi seninle paylaşmasaydım.
Sen, sıkıntı ve kederlere duçar olmayasın diye,
Her şeyine seve seve aşk ve şevkle katlanmasaydım.
Keşke, senin için en şirin uykularımdan feragat etmeseydim.
Seni seveceğime kezzap döküleydi yüreğime!
Pişmanım şimdi yüce Allahtan seni dilediğime!
Sızılar girdi bedenimi ayakta tutan kemiklerime!
Kem gözler değdi sanki sevdayı şakıyan kekliğime!
Lanetler olsun seven ve sevileni üzene!
Yar firakı dayanılmaz olmuşsa,
Gönül yar muhabbetiyle dolmuşsa,
Muhammedi güller açar açmaz solmuşsa,
Kıblesini şaşırmaz mı seven?
Şirin uykulara hasret kalmışsa,
Ey Sevgili yar!
Kıldığın namazların, okuduğun kuranın hakkını verseydin,
Beni bana ve dünyaya küstürmezdin.
Sayılı ömür miadım daha bitmeden,
Beni yaşarken her gün öldürmezdin.




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.