Ey zalim sevgili,
Bu üç günlük fani dünya hayatını etmişsin bana zehir.
Boz bulanık akıyor artık gönül tarlalarımı sulayan nehir.
Çek elini yakamdan artık beni bana bırak!
Ben kuru ekmeğe dünden razıyım senin olsun zümrüt, elmas, cevahir.
Ey zalim sevgili,
Keşke, fiziğin gibi, gönlün de güzel olsaydı!
Keşke, gönlün rahmani sevgilerle dolsaydı!
Bu fani dünya nimetlerine, taptığın kadar,
Keşke, gönlün her şeye kadir olan Allah’a tapsaydı!
Ey zalim yar!
En içten gülmelerimi bıraktın kursağımda
Bırakmadın kavrulayım kendi yağımda
Güle sevdalı bülbüller var iken,
Baykuşlara yuva yaptırdın gönül bağımda.
Bu fakir gönlüm,sevdana oldu hamile,
Baksana! Seni gördükten sonraki halime,
Dua ediyorum,Allah düşürmesin insanı zalime!
İflah olurmu hiç, gören varsa söylesin?
Gerek yok çok konuşmaya, yeter sadece tek kelime.
İstesende istemesende dolmakta ömür kilometresi
Aç kulaklarını duyulur aniden Azrailin sesi
Ölümün duyulacak elbet birgün yürekleri yakan nefesi
Gönül kuşun çırpınacak kırılacak o narin kafesi.
Devam eder günlerce feryadı ahu figanlar
Ey vefasız yar
Seni seven gönlümü ettin işe yarmayan eskimiş kalbur
Daha yolun başındayken güçlü belimi ettin kambur
Parmakla gösterilen en dertli çalan bağlama ustasıyken
Sevda meclislerinde çaldırdın bana akort tutmayan tambur
Ey vicdan ve merhamet yoksunu Yar!
Sana meftun bu gönlümü ağlatma hazin hazin!
Küstürdü beni bana, her türlü cilve ile nazın.
Göreceksin vakti zamanı geldiğinde,
Ne yaparsan yap, akord tutmayacak senin de sazın!
Ey yar! Muhtaç edersen beni ağyara,
Sana meftun olan bu gönlüm girer sıkıntı ve dara.
Sevdalı gözlerle bakmazsan bana,
Şifa bulmaz sevdalı gönlümdeki bu yara.
Ey yar! Bırakırsan şirin uykulara beni hasret,
Ey yar!
Firağınla yarama tuz biber basma!
Gönlümün sevda tuvalini duvara asma!
Yeter ki ben gibi birini sensiz bırakma!
İstersen bu aşk için tak boynuma tasma!
Ey yar,
Dumanlı karlıdır her daim dağın,
Balın hasını akıtır sanki dudağın.
Som altından yapılmış saraya değişmem,
Daha değerlidir nazarımda kerpiç konağın.




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.