Yar isen yanımda kal!
Dilinden dökülsün bal!
Otur sevda meclisinde,
Sevda türküsünü çal!
Yar isen, otur dizlerimde!
Beni bağrına basıp, yorgunluğumu gidermelisin,
Aşk ile gözlerime bakıp, kendini bana meftun etmelisin.
Sevinç gözyaşlarını mürekkep edip,
Sana olan aşk ve sevdamı yedi düvele bildirmelisin.
Yar isen,
Allahımdır sahibim,
Yıldızlardır şahidim.
Kainatın efendisi,
Peygamberdir habibim.
Aşk yarası derindir,
Yar isen, şevkle gözlerime bak!
Sevda pınarlarım aksın berrak!
Mutlu etmek istersen beni,
Gönül mangalında aşk ateşini yak!
Yar isen, salma beni firaklara!
Yar isterim,
Kapıyı daim bana o açsın!
Bensiz oturmasın sofraya!
Tebessüm eksilmesin suratından!
Tavşan kanı ikindi çaylarını o demlesin!
“İyi uykular”,”Allah rahatlık versin”demeden uyumasın!
Yarınlarımdan bile korkar oldum!
Gonca iken daha açmadan soldum!
El alem sevinç ve neşeyle yaşarken,
Ben her türlü gam ve tasayla doldum!
Yarınlarımdan kalmadı umudum!
Yere göğe sığmayan,
Ama kainatın yaratıcı Allah’ın sığdığı,
Yumruğum büyüklüğündeki yüreğim,
Yerinden dışarıya fırlayacak gibi.
Damarlarıma kan pompalamıyor sanki.
Sevmeyi bilmeyenleri, sevdalanmanın,
Senden başkasının gözlerine, sevdayla bakmayacağıma,
Senden başkasının ellerini, sımsıcak duygularla tutmayacağıma,
Senden başkasının kulaklarına, seni çok seviyorum diye fısıldamayacağıma,
Senden başlakasının adını, yüreğimin derinliklerine sevgiyle nakşetmeceğime,
Ve senden başkasının saçlarını,hiç yaşanmamış bir sevdayla taramayacağıma,
Söz veriyorum.
Meydanlar hep şerefsizlere mi kalacak
Bu adaletsizlik elbet birgün bitecek
Er veya geç herkes o çukura girecek
O zaman haklı ile haksız ortaya çıkacak
Gönlüm çok zorluyor beni isyana,
Derunumda adı duyulmamış gam ve tasalarım var.
Ne yapıyorsam yapayım onlardan kurtulamıyorum bir türlü.
Huzur binmiş rahvan ata son sürat doludizgin gidiyor.
Ben ise kalmışım yaya, yürümekten düşmüşüm bitap.
Ne yapacağını bilemeyen çarnaçar olmuşum.
Hangi kapıyı açmak istersem paslı kilitler vurulmuş sanki.




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.