Vurucaksa vursun beni hasımlarım
Şikayetçi olmam duyulmaz feryadı figanlarım
Hısımlarımın husumetli bir bakışıyla
Kurur bir anda gönül saksımdaki fidanlarım.
08/Temmuz/2010
Gamzeli yanaklarında Muhammedi güller yetişir,
Güle sevdalı bülbüller aşk ve şevkle çiftleşir.
Dünyalar güzeli yar firağının özlemleriyle,
sevmeyi şiar edinmiş gönüllerde, nadide sevdalar gelişir.
Bir sahibi var,
Yerin göğün bir sahibi var.
Kimse sahipsizim diye üzülmesin
Bilsin ki onun da bir sahibi var.
O görüyor,
Sevdanı ettim kendime rahle
Aşkın okudum ha bire şevkle
Girince aşkın gül bahçelerine
Şakıyordu bülbüller ahenkle
Sevdamı ettim kendime cennet
Sana olan nadide sevdamı çıkardım ayyuka
Hasret kaldım gönül hanesinde şirin uykuya.
Aşkın menzil murat aldırmayan yollarında,
Muhtaç ettin sevdalı bağrımı bir tas suya.
Sana olan aşkımın hediyesi olarak, gözyaşlarımı doldurdum bir şişeye,
İçin için ağlarken, bir garip oldum, çekildim ıssız bir köşeye.
Tasavvur etmediğim bir anda, bırakıp gidersen beni,
Kursağımda kalır gülücüklerim, hasret bırakırsın beni neşeye.
Sana olan hararetim,aşk mangalında yüreğimi pişirdi.
Sönmüş olan gönül topumu şişirdikçe şişirdi.
Yar vuslatı bir an önce gerçekleşsin diye,
Namertlerin köprülerinden aşk ve şevkle geçirtti.
Sana olan özlemlerim, aldı beni özümden,
Narin ve güçlü bedenini hazırla gerçek mekanımız olan toprağa!
Benzersin zamanı geldiğinde yere düşmüş sararmış yaprağa.
Güvenme çok özene bezene yaptırdığın şatafatlı konağa!
Bırak gururu kibiri elinden mütevazı ol toprak gibi!
Yaman olur sonra hal ve ahvalin çıkamazsın sokağa!
Pişeceksen sevda ateşinde piş!
Sen sen ol yap her daim hayırlı iş! .
Düçar olduğun sevdanın hakkını ver ki,
Kolay olsun ahirette cennete gidiş.
Boğulacaksan sevda denizlerinde boğul!
Bindirdiler beni feleğin acımasız vahşi tayına
Düşürdüler zalim sevdalarin girdabina
Çaresiz bıraktılar tutundum aşkın en kurumuş dalına
Nede insafsız bir yar imiş Bakmıyor gözüm yaşına
Seve seve sevmişim en zalimini güzellerden




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.