Beni terk edip gittikten sonra,
Hatıralarıma sarıldım.
Seni tanıyan herkese darıldım.
Doyamadığım sevdanla ikiye yarıldım.
Bana göre olmayan aşklarla karıldım,
Görürsen halimi üzülürsün.
Gönül kapım kilitlenmiş sana açılmaz artık,
Ne yaparsan yap iflah olmazsın çünkü bu kalp kırıldı artık,
Kurtuluşun yok çikamazsin bu çirkinliklerden artık,
Sevgim tükendi.Bu gönülde yeşeremezsin artık.
Nerede bir canlı mahkukat varsa,orada aşk var.
Hazan gelmeden kuruttun gönül bahçemi,
Çok gördün üstünde yattığım aşkın keçemi.
Keşke hançerleseydin can evimden beni de,
Kaldırmasaydın mahirce dokunmuş sevda peçemi.
Önce şevklendirdin beni kaydımı yaptırdın sevda mektebine,
Sevda kütüğünden silindi kaydın!
Bensiz her yol olsun sana pür aydın!
Sevmiştim seni işin kolayına kaçmadan,
Hiçi hiçine bu sevdadan sen caydın!
Sevda mektebinden olamadın mezun!
Sen, yüreğimdeki sevda yarası,
Sen, gözlerimin mertlik karası,
Sen, aşkın en yanık narası,
Ve sen, dertlerimin darasısın,
Sen, sevdalı gözlerin bakışı,
Sen bazen
En dertli ve en yanık türkülerin içeriği
Sen bazen
Tarihe mal olmuş sevdalıların yüreği
Sen bazen
Yufka yüreklilerin en ürkeği
Vaz geçtim karşılıksız aşkından
Sevda kılıncın çektim kınından.
Özlemin eritti gönlümün yağını,
Göstermedin cemalini yakından.
Vazgeçtim,firağında şiir yazmaktan,
Yine derinden bir ah çektim ve seni düşündüm.
Yine tatlı bir tebessümle başımı sağa sola salladım.
"Hey yavrum hey dedim" derinden hayıflandım,
Yine dostlar bir bir ayrıldı ben yine yalnız kaldım.
Yine seni ama hep seni sayıkladım kulaklarını çınlattım.
Aşk dolusu gözlerle bir kez baktın!
Konuk olduğun yüreğimi yaktın!
Nadasa bıraktığım gönül tarlalarıma,
Pınar olup coşkunca aktıkça aktın!
Sen gönlümde en yüce dağdın!
Narin ve güçlü bedenini hazırla gerçek mekanımız olan toprağa!
Benzersin zamanı geldiğinde yere düşmüş sararmış yaprağa.
Güvenme çok özene bezene yaptırdığın şatafatlı konağa!
Bırak gururu kibiri elinden mütevazı ol toprak gibi!
Yaman olur sonra hal ve ahvalin çıkamazsın sokağa!




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.