Sana olan aşkımın hediyesi olarak, gözyaşlarımı doldurdum bir şişeye,
İçin için ağlarken, bir garip oldum, çekildim ıssız bir köşeye.
Tasavvur etmediğim bir anda, bırakıp gidersen beni,
Kursağımda kalır gülücüklerim, hasret bırakırsın beni neşeye.
Sana olan hararetim,aşk mangalında yüreğimi pişirdi.
Sönmüş olan gönül topumu şişirdikçe şişirdi.
Yar vuslatı bir an önce gerçekleşsin diye,
Namertlerin köprülerinden aşk ve şevkle geçirtti.
Sana olan özlemlerim, aldı beni özümden,
Narin ve güçlü bedenini hazırla gerçek mekanımız olan toprağa!
Benzersin zamanı geldiğinde yere düşmüş sararmış yaprağa.
Güvenme çok özene bezene yaptırdığın şatafatlı konağa!
Bırak gururu kibiri elinden mütevazı ol toprak gibi!
Yaman olur sonra hal ve ahvalin çıkamazsın sokağa!
Pişeceksen sevda ateşinde piş!
Sen sen ol yap her daim hayırlı iş! .
Düçar olduğun sevdanın hakkını ver ki,
Kolay olsun ahirette cennete gidiş.
Boğulacaksan sevda denizlerinde boğul!
Bindirdiler beni feleğin acımasız vahşi tayına
Düşürdüler zalim sevdalarin girdabina
Çaresiz bıraktılar tutundum aşkın en kurumuş dalına
Nede insafsız bir yar imiş Bakmıyor gözüm yaşına
Seve seve sevmişim en zalimini güzellerden
Hırsız ol gel sevdamı çal!
Hiç gitme daima yanımda Kal!
Bırakırsan beni bir başıma,
Yaprak döker kalırım kuru dal.
Mahir usta ol sevda büstünü yap!
İnsanca yaşamalı, insanca ölmeli,
Kendi haline çok ağlamalı, az gülmeli.
Aşını ekmeğini insanlar ile bölüşmeli,
Sevdayı barındıran yürekler, canı gönülden öpülmeli.
20/03/2006
Varlığında ayazda üşümezken,
Uçurumları çıkarken düşmezken,
Yokluğunda ağustosta üşüyor,
Düşüyorum dümdüz yolda yürürken.
Sevilen seven için aydır güneştir,
Sevilen gönül için her şey beleştir.
Sevda yolunun kanunudur daima,
Sevda yolundan geri dönen kalleştir.
Gerekirse, varını yoğunu sat!
Yeter ki, şerefinle insanca yat!
Şeref kuş olup elinden uçarsa,
Kalmaz hayatında, lezzet ile tat!
17/05/2006




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.