“UYU UYU YAT UYU”
“At”lı bir alfabeyle, “karga”lı bir bakışla
“Uyu, uyu” diyerek, yıllarca uyuttular.
Yasaklanmıştı o gün, besmeleyle, hamdele
“Uyu, uyu” diyerek, yıllarca uyuttular.
UNUTMA
İnsanı yoldan çıkaran, biliniz ki tûl-i emel
Kurtuluşun reçetesi, sahih iman, sâlih amel...
24/09/’11
UNUTMA
Ne olur insanoğlu, acze düşmeden uyan!
Başıboş yaşamanın, sonunu gör; bîtap var.(1)
Ta Âdem’den bu yana, her zamanda geçerli!
“Birliktelikte rahmet, ayrılıkta azap var.”
SURİYE’NİN HÂLİ
-Zâlim Esat’a ithaf-
Yerden top ve tüfekle, gökten helikopterle
Yeryüzünde var mıdır, kendi halkını vuran.
Ne kadar zâlim varsa, hepsi kaldı geride
SÜMME HÂŞÂ
Bir hâşâ yetmez ki binlerce hâşâ
Sen, O’nun ilâhı, O senin kulun.
Böyle düşünürsen, ŞİRKE düşersin
Sen, O’nun ilâhı, O senin kulun.
SON NEFES
O cânânın bir tek gözün
Verseler değişmem Şam’a.
Dinlerim her güzel sözün
Pabucumu atsa dama.
SÖMÜRGECİ TAKTİĞİ
“Arap baharı” da ne, öğrenmek istiyorsan
Evi yak, sonra söndür; arkasından yağmala.
Dünden beri hep böyle, ehli küfrün mantığı
Evi yak, sonra söndür; arkasından yağmala.
SORUYORUM SİZE
Gece/gündüz nâzikçe, tatlı/tatlı konuşan
Dilberle sohbet eden, diller bayram etmez mi?
Mızraba gerek var mı, beste sensin, güfte sen?
Seni çalıp, söyleyen, teller bayram etmez mi?
TOKİ’DEKİ ÇİLE
Ev sâhibi etmekti, fakiri/fukarayı
TOKİ’nin bacaları, huzur ile tütmüyor.
Baykuşlar şöyle dursun, yazık diye çatının
Saçağına konup da, serçe dahi ötmüyor.
TÖVBE YÂ RABBİ!
Bugüne dek hayatta, fî'lî/kavlî yaptığım
Mâlâyâni ne varsa; tövbe ettim, vazgeçtim.
Bir işin temelinde, yoksa Hakk’ın rızâsı
Yarama merhem sürse; tövbe ettim, vazgeçtim.




-
Sıtkı Tatar
-
Özge Sırmalı
-
Saniye Sarsılmaz
Tüm YorumlarMüslümana gavurluğu kattın ya
Ona buna hainliği sattın ya
Tesbihim'e imame de yaptın ya
Umarım ki Allah soracak senden.
göndermiş olduğunuz şiirinizi beğendim teşekkür ederim,
En güzel övgülere layık yüce yaratanımız Allah c.c. için yazmış olduğunuz bu harika şiiri kutluyorum......tüm yüreğimle ve tam puanımla.........Saniye Sarsılmaz