Ahmet Bektaş Şiirleri - Şair Ahmet Bektaş

Ahmet Bektaş

Kadına Şiddet Neden Arttı

Eskiden kadına şiddet yok muydu?

Son dönemde kadına şiddetin artmasının sebepleri ciddi olarak düşünülüyor mu?

Devamını Oku
Ahmet Bektaş

Allah Nurunu Tamamlar

“Allah'ın nurunu ağızlarıyla söndürmek istiyorlar. Oysa kafirler hoşlanmasalar da Allah, nurunu tamamlamaktan başka bir şeye razı olmaz.” Tevbe (32) http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#9:32

Nur, ışıktan daha latif ve bilgi, data gibi bir şey! Yani madde değil. Mum alevi veya maddenin dalga ve tanecik boyutu da değil! Bildiğimiz boyutların hepsinin üzerinde bir ışık! Nur, data gibi. Soyut bilgileri taşıyan aydınlatan veya “Kün” “Ol” bilgisini taşıyan bir yansıma! Öyle bir bilgi ki kudreti tahrik eden emirleri de taşıyor! Kaynak ise O, Allah! Nurun ağızla söndürülmeye çalışması konusu ilginç. Buradaki “Ağız” ın da “Söz” manasında olduğunu düşünüyorum. Çünkü “Söz” yani nur ya da “Kün” yine söz ile söndürülmeye çalışılır! “Kafir” ise sadece inanmayan manasında sınırlı anlaşılmamalı. Örten, kapatan manasında alınmalı! Bu anlamda “Kafir “dendiğinde sadece bildik manada inanmayan anlaşılmamalı. İnananlardan da örten, kapatan mutlaka olacaktır! İsteyerek ya da bilmeyerek hakikati perdelemeye çalışan, hakikati örtmeye çalışanların tamamını anlamalı! Bazıları Allah’ın nurunu örtmek isteyecek, Allah ise nurunu yani sözünü tamamlayacak! Bu bizim algıladığımız boyut için böyle! Yoksa Allah’ın nuru da sözü de “Kün” (Ol) da tamamdır. İnsanın tekamül sürecine işaret için tamamlanmak var! Yani insan tamamlanacak! Ruhsal boyuttaki aslını Dünya, esfel boyutta da tamamlayacak! Gelecek zaman algısının bu Dünya boyutuna ait olması da unutulmamalı. Aslen zaman yok. “Kün” makamında zaman kalkar! Tamamlanma insanın esfel (sefil) , somut, madde boyutuyla alakalı.

Devamını Oku
Ahmet Bektaş

Seni hakiki seven bendim.
Sana değil,aşkıma kandım.
'Sevgi emektir'; aldandın.
Geçici hevesleri aşk sandın.

Hata etmişim; anladım.

Devamını Oku
Ahmet Bektaş

Neden köreldi
Aşk,sevgi.
Sevgilerimi göndersem,
Sızlar mı için?

Elimde değil,

Devamını Oku
Ahmet Bektaş

Deliyle Akıllı Sohbet

“Deli” deyip, geçmeyin! Çoğu akıllının dile getirmeye cesaret edemediği gerçekleri deliler açığa çıkarır! “Çocuktan al haberi” derler ya onun gibi ben de deliden alırım asıl haberi!

Filip Çorlukiç “İnsanoğlu Nereye Gidiyorsun” kitabını okurken geldi aklıma, bir deliyle akıllı muhabbetim! Kitapta, insanoğlunun ilk aşamasından günümüze seyri, gayet açık ve bilimsel bir dille anlatılmış. Bilimsel ve metafizik konularda azıcık da bilgi gerekebilir! Anlayacak kadar!

Devamını Oku
Ahmet Bektaş

Bir garip haldeyim,
Beni sen anlarsın.
Dertleşirdik
Yanımda olsaydın.

Gecenin bir yarısı,yapayalnız;

Devamını Oku
Ahmet Bektaş

Taraf

İnsan tarafsız olamaz, bu yüzden en iyi taraf insanın kendi tarafıdır. İnsan kendine taraf olmalıdır, zaten arifler öyle yapar. Arifler kendi algılarına taraf olur, başkalarının ona önerdiği veya dayattığı taraftarlığı kabul etmez!

Madem insan tarafsız olmaz o halde illa bir taraftan mı olmalı, ya da öyle bir zorunluluğu mu var?

Devamını Oku
Ahmet Bektaş

Gün gelir, kesişir yollar.
Birbirine mukabil iki kapı.
Eşikten sızan sızı,
Kim anlasın sizi, bizi.

Devamını Oku
Ahmet Bektaş

Şi-Ra


Sarılıp "Cem" olan, "Bir" görünür.
"Birlik" sarmalda...
"A" ile "B" yi birleştiren "C"; ABC'si böyle.

Devamını Oku
Ahmet Bektaş

Zam/an Mek/an Hepsi "An" dan

Zamanı üç başlıkta anlamaya çalışırsak; geçmiş(mazi) , şimdi(hal) , gelecek (müstakbel) .
Zaman nasıl bir şeydir, zaman süreç (geçmiş, gelecek) midir, yoksa "An" mıdır?
Kum saati ile örneklemek isterim; kum saatinin üst kısmına "Gelecek" diyelim, orta kısmına "An", alt kısmına "Geçmiş" diyelim. Tamamına ise süreç "Devran" diyelim. Kumların alta boşalmasından sonraki çevirmelere de "Devranlar" diyelim. Kum saati her çevrildiğinde birbirine çok yakın süreçte orta boğumdan "An" geçerek alta boşalır. Her boşalımdaki kumun alt yüzeyde "Geçmiş" oluşturduğu tepecik ve boşalan üst haznedeki "Geçmiş" çukuru farklı olacaktır! Kum saatinin her deveranının zaman için bir ölçü değeri olduğu gibi deveranların da bir ölçü değeri var. Çok geniş ölçekte bakılırsa sonsuz bir deveranla karşılaşırız.....

Devamını Oku