Özlem dediğin nedir bilir misin?
Bir dağın yamacında, rüzgârın esintisinde gizlenmiş yarım kalmış bir türkü,
Bir annenin gözlerinde saklı sessiz bir feryat,
Ve bir gencin kalbinde, gözlerine bakınca doğan yeni bir sabah…
Ey Kürt kızı,
Güneşin ilk ışıklarıyla sana bakan gözlerim,
Silvan'ın kadim sokaklarında seni arar.
Her taşında yankılanan tarihin izleri,
Seninle birleşen bir Mezopotamya düşü var.
Hasret akar Dicle'den Fırat'a doğru,
Min gûhdar bike dilê min
Eve bû çend Roj û meh tû nehatî
Hemû tiştên xweş mane rojê bûhorî
Niha ez bi xwe mame bi serê xwe
Wexta min tû naskir jîyana min cûda bû
Dilê min ne wekî evro xemgîn û bêkes
Nasılsın diye sorma bana
Amedte vurulmuş elçi gibi
Farqin'de tarihe gömülmüş
Bir şiir gibiyim işte
Mısralarım sana yazılmaya meyilli
Satırlarım dile gelmiş gibi,
Ölüm değilse bizi ayıran, ayıp olsun ikimize de…
Çünkü biz, aynı gökyüzünün altında farklı acılara uyanan ama aynı umuda tutunan iki insanız.
Biz, ayrılığı kader saymayacak kadar inatçı, kavuşmayı hayal etmekten vazgeçmeyecek kadar direngen bir hikâyenin içindeyiz.
Dağların dili olsa anlatırdı bizi.
Sislerin arasından yükselen o sessiz çığlıkları, gecenin en koyu anında yakılan küçücük bir ateşin etrafında büyüyen kardeşliği…
Ben seni bir mevsimlik sevmedim.
Bir bahar çiçeği gibi açıp solasın diye koymadım yüreğime.
Dağların sabrıyla sevdim seni,
Dicle'nin akışı gibi,
Rüzgârın taşlara işlediği inat gibi.
Ölüm gibiydi aşk…
Sessiz geldi, derin kaldı,
İnsanın içindeki bütün şehirleri bir gecede yakan o görünmez savaş gibiydi.
Ne kaçabildik ondan, ne de tam anlamıyla yaşayabildik.
Birini sevmek bazen bir kurşunu göğsünde taşımaktır;
Hayatın bize yaşatacağı ölümlerden kaçıp yanlızlağa sarıldığınızda
Ölümle tanışıp azrail'in Sofrasına Oturursunuz.
O zaman yaşamın ne kadar tatlı geldiğini
Hayatın Dallarına tutunarak anlarsın. .
insanlarda boy verir ağaç gibi ama dalı çörük olan dikeni batan çok gül olur. .
Koklamaya korkarsınız,
Ölürsen beni hatırla,
Bir dağın yamacında üşüyen çocuk olarak.
Ayakkabısının dili yırtılmış,
Dizlerinde toz, avuçlarında taş izi kalan çocuk olarak.
Ölürsen beni hatırla,




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!