Hüzün çiçeği
Küçücük tü yüreği
Uçuşurken gönül kelebeği
Tam tatilden dönüyorduk. Henüz arabayı yüklemiştik. Sabah namazından sonra yola çıkacaktık. Telefonum çaldı. Ortanca dayımın oğlu Mehmet arıyordu.
--- Efendim Mehmet buyur
---- Nasılsın abla?
---- İyiyim sağol arabayı yükledik sabaha İstanbula dönüyoruz.
----- Hayırdır Mehmet bir şey mi diyecekktin
----- Şey abla. Edip abim kalp krizinden hayatını kaybetmiş. Mersine gidiyoruz babamla. İkindi vakti kalkacakmış cenazesi
6 Şubat 2023 Hatay- Maraş depremi bin yıllık bir birikimin harekete geçmesiydi.
Yıktı geçti döktü geçti. Tam 10 ili neredeyse onbeş milyon insanı fiilen etkiledi. Fiilen diyorum bir okadarda uzak akrabalarını ve tüm türk milletini. Bu iller, Hatay, İskenderun.Kahramanmaraş,Malatya,Adıyaman, Adana,Diyarbakır,Kilis, Maraş, Osmaniye,
Urfa,Sivasın Gürün ilçesi. Acılar, ölümler , yıkımlar ,kitaplar dolusu yazılsa bitmez, Dinmez bu acı. Bazı aileler tümden yok oldu.Bazı aileler parçalandı. Kalanların hayatı sıfırlandı. Hala kayıplar var.
Kaç kez açılır kapılar
Kaç kez göz yaşı dökülür.
.
Kaç kez aşık olur insan
Yarim bana mektup yazmış diyemem
Kara gözleri satırlara asmış diyemem
Yürekte sevda arzular çiçek açmış diyemem
İşte bu yüzden güvenemem, güvenemem
İnternetin diğer ucunda
Dün akşam yine bekledim gelirsin diye
Ne döndün ne geldin bekledim haybiye
Ne kadar açmışım muhtaçmışım meğer sevgiye
Bir can çırpınır kafeste
Derde dermandır hastane
Çocuk, genç, yaşlı gelmekte.
Kadın, erkek hep sevkte
Herkesin derdi, kendine.
Kul umut ile yaşarken,
Yıllardır kan ağladı gözlerimiz
Yandı kavruldu hep özlerimiz
Ağıt olup dillendi sözlerimiz
Girit bizim Girit bizim
Yollara düştü ecdat sürgün
/Birgün çok üzülür yürek çukurlar açar sessizce/ Birgün aniden sevinirse kumlayan göze gibi gittikçe berraklaşır/
Şimdi,
Nerden başlayacağım söze
Kimi kederinden razı
Kimisi kaderinden razı
Kimin de var silinmeyen yazı
Kimin varsa bir derdi
Buyursun gelsin




-
Eşref Trak
-
Mehmet Küçükkarahan
-
Nevzat Bilgiç
Tüm Yorumlariyi geceler. yorumunuz için teşekkür ederi. sizlerle şiir paylaşmak güzel bir duygu.
saygılarımla
eşref trak
kaleminize ve yüreğinize sağlık....
Değerli Şaire iyi geceler! ...
Artık Sakarya 'da değil, Edirne ' deyim.
Evinize esenlikler dilerim.
Saygılarla.