Ben, hiç kimsenin Melek olmasını beklemiyorum. Ancak, bana karşı da Şeytanlık etmesinler. Sonra ben onları Şeytan diye taşladığımda, Boşuna feveran etmesinler... -------OZAN ÇKIROĞLU-------
*** GÜLERMİSİN-AĞLARMISIN *** --Cumhuriyetin kuruluşu bir asrı geçti, ancak biz Türk Ulusal Milleti olarak her nedense bir türlü Cumhuriyetçi olamadık. Siyasal akvamın en meşhur kürsü sloganı Demokratik Laik, Sosyal ve Hukuk Devlet sistemi dir diye naralar atarlar. Seçim meydanlarında olmadık vaad'lar da bulunurlar. Seçim buyunca şekilden-şekile girerler. Ancak seçimden sonra Mebus ve Vekillere ulaşmak, bir derdini anlatmak sırat köprüsünden geçmeye benzer... --Bakınız Cumhuriyetçiyiz, Atatürk ilke ve inkılaplarına gönülden bağlıyız deriz ve çağdaş muasır medeniyet naraları atarız. Liseler-üniversiteler bitiririz. Makam-mevki sahibi oluruz, amma ve lakin o beğenmediğimiz Osmanlı geleneğinden, sosyal ve kültürel yapısından asla kopamayız. Avrupalılar gibi düşünür Asyalılar gibi yaşarız... --Doğup büyürken Baba'dan korkarız. Mektebe gider Öğretmenden korkarız. Askere gider Komutandan korkarız. Bir meslek sahibi oluruz bu kez Müdürden-Amirden korkarız. En vahimi Fikri hür, İrfani hür ve vicdanı hür olarak seçtiğimiz Siyasilerden korkarız. Yetmedi birde Politikacıların kelli-felli adamlarından korkarız. Son zamanlarda bütün sendikaların her biri ayrı imparatorlük kurmuşlar, onlarda memur ve işçinin ayrı bir kâbusu oldular...Bütün bunlar yetmiyormuş gibi, kırk büklüm akşam eve gideriz, ehh evde de HATUN'dan korkarız....Fıtrat-ı kader, kısmet ve baht denilen olgu bu olsa gerek... --Ehh madem ki, yüz yıldır bu hür ve kutlu Cumhuriyeti, Demokratik Laik, Sosyal ve Hukuk Devlet sistemini bir türlü içimize sindiremedik, yeni bir siyasal oluşum dedi ki, Demokrasi bize biraz bol geldi ve 16 Nisan 2017 referandum seçimiyle birlikte *RİYASET* Sistemine geçildi. Vatana-Millete hayırlı olsun....Dua-niyaz-selavata devam... VEZİR PEHLİVAN 19-NİSAN-2025
Bakınız güzel kardeşim, oturduğunuz evden çıkıp dışarıda hava almazsanız evinizin havasız olduğunu anlayamazsınız... Eğer ki, başka Şairlerin şiirlerini okumazsanız, ve onlara saygı duymazsanız siz ne şair olabilirsiniz, ne de saygı duyulursunuz....Ha birde kesinlikle devşirme alışkanlığınızdan derhal vazgeçmelisiniz.....OZAN ÇAKIROĞLU
***** EYY BEŞER KARDEŞİM ***** --Her olumlu ve ya olumsuz eyleme fıtrat-ı kader demek insanın irade ve sorumluluğunu yok saymaktır. Kader deyip te, her şeye boyun eğmek ve her musibetin yüce Allah'tan geldiğine inanmak, insanı kulluk faziletlerinden uzaklaştırır. Bunun adı miskinliktir. --Toplumların tarihsel süreç içinde yaşadığı olaylar beraberinde toplumsal çözülme, yozlaşma ve benzeri dejenerasyonlara yol açar. Din ve mezhep ayrışmaları, siyasal oluşumlar, menfaat yarışmaları ve yanlış işlenen bilimler ve dikta yönetimler, toplumlar da, sosyal, kültürel ve ekonomik yıkımlara neden olur. --Siyasal bölünmeler, toplumsal ayrışmayı, zıtlaşmayı, kutuplaşmayı ve akabinde anarşik olayları tetikler. Sonuçta, Devlet hak-hukuk ve adalet mizanını çalıştıramaz duruma gelir... VEZİR PEHLEVAN 15 NİSAN 2025
***** DİN-MEZHEP DEVLETİ OLMAZ ***** --Ben her zaman söyler ve yazarım, 20. yüz yıldan sonra hiç bir Dine ve Mezhebe dayalı Devlet yönetim şekli olmaz, olamaz... Çünkü *DİN* Kendine taraftır. Asla ve kat-a toplumu adil ve eşit bir şekilde idare edemez. --Orta Doğunun son haline bakınız. Filistin ve Suriye'de neler oluyor? Daha önce Irak ve Libya'da neler oldu. İslam Devletlerinde bu güne kadar, asla barış, uhulet ve suhulet sağlanamamıştır...Bundan sonrada kaos ve kargaşa kat be kat artarak devam edecektir... --Vahşi Kapitalizmin en öncelikli siyasal, ekonomik ve sosyal yaptırımı, bilinçsiz çaresiz, kuralsız, ehilsiz ve hükümsüz bir toplum yaratmaktır. Her çağda cehaleti kullanmak kolay ve ucuz maliyetlidir...VESSELAM ----------VEZİR PEHLEVAN-------
Beşer kardeşim, Eğer ki gönüllere sevgi ekersen düşmanların dost olur. Etrafına kin-kibir-nefret ekersen, bütün dostların düşman olur... --------OZAN ÇAKIROĞLU---------
Eyy beşer kardeşim, bu devran cehaletin çağlayıp-coştuğu devrandır. İlim-irfan düşmanı bağnaz, yobaz, aymaz, sorumsuz, ilgisiz ve kuralsız bir neslin en parlak dönemidir... --------OZAN ÇAKIROĞLU--------
Eyy beşer kardeşim, bir insan yalan söyledikçe ar damarı tıkanır ve utanma yetisini kaybeder... Utanma yetisi olmayan kişilerin Poyraz Rüzgârından hiç bir farkı yoktur... -----OZAN ÇAKIROĞLU------
Eyy beşer kardeşim, Adem'i insan yapan özüdür, İnsanı güzel yapan yüzüdür, Evrene ibretle bakan gözüdür Kullar da hak-hakikat olan doğru sözüdür... ------OZAN ÇAKIROĞLU------
***** RUBAİYAT ***** Gün gelir devran döner, hazan düşer bedene Kendinde kusur ara, bağlama bir nedene Ne sağına minnet et, ne de solundan yürü Gönülden hürmet eyle, Halka hizmet edene... -------OZAN ÇAKIROĞLU-------
*** EYY BEŞER KARDEŞİM *** Ehli akil ve edebi yetkin insanlar bilmedikleri konu hakkında fikir yürütmez, bildikleri konuların testini yapmadan kimseye önermez, çıkarı uğruna asla yanlışın yanında yer almazlar... Yaratıcı zekânın iki ayrı kaynağı vardır. Genetik (irsi) ve eğitim. Bireyler yaşamsal devinim içinde maddi ve manevi gelişimini bu iki temel üzerine inşa ederler. Ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmişliği ise, içinde yaşadığı toplumun siyasal yapısı, eğitim ve kültürel gelişmişliğiyle doğru orantılıdır... -------OZAN ÇAKIROĞLU---------
Her eli kalem tutan bilgiçlik taslıyor. Yan-yana kelimeler yazınca, cümle kurduğunu sanıyor? Bir kaç kamyon arkası deyimleri alt-alta dizince Şiir yazdığını sanıyor? Yetmiyor bir de kendisini *ŞAİR ve YAZAR* ilan ediyor. . Kardaşım, kusurların en büyüğü, kendi kusurunu görmemektir.... . Rehberi bilim olmayan, ömrü ahu-zar olur Şer batağında çırpınan, yürekler murdar olur Bir gün tarından düşersen, yarenler ağyar olur O, eski dostlar uzaktan, selamsız bakar gider... ------OZAN ÇAKIROĞLU-------
*****BU GÜN 8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ***** Benim için her şeye katlanan, her zaman ve her yerde bana müzahir olan, Yuvamın beti-bereketi, Gönlümün zarafet-i, Kalbimin sayaç hareketi, Ruhu- mun harareti, Ocak- otağımın temel direği, Amansız yaşamın cesur yüreği, Oğul-uşağımın Anası, neslimin dena'sı, hayat yoldaşım sevgili eşim başta olmak üzere bütün **KADINLARIN** ve Yüce Türk Ulusunun 8-Mart Dünya Kadınlar gününü kutlar, eşitlik, özgürlük, huzur ve mutluluk dolu bir yaşam sürmelerini dilerim....Saygılarımla. ------OZAN ÇAKIROĞLU-----
***** RUBAİYAT ***** Yüce Yaradan sevmez, yalan fetva yazanı Cehennemine koyacak, hak yolundan azanı Elbet bir gün okunur, Ahiretin ezanı Sonunda bineceksin, sende ecel salına... -------OZAN ÇAKIROĞLU-------
*** EYY MÜRŞİD-İ KÂMİLLER--TAKVACI ALİMLER *** ---Yedi *7* Rakamının gizemini, anlam ve önemini bilen var mı? 1- Dünya'mız 7 kıtadan oluşmaktadır. 2- Türkiye 7 ayrı coğrafi bölgeye ayrılmıştır. 3- İstanbul 7 tepe üzerin de inşa edilmiştir. 4- Bir hafta 7 günden oluşmaktadır. 5- Ana renklerin sayısı 7 dir. 6- Müzikte 7 ayrı nota vardır. 7- Gök yüzünde 7 katın var olduğu söylenir. 8- Cehennem 7 kapılıdır derler. 9- Şeytana atılan taşın sayısı 7 dir. 10-İrem Bahçesi 7 ayrı makamdan oluşur. 11-Baş Meleklerin sayısı 7 dir. 12-İnsanın yüzünde 7 ayrı delik vardır. 13-Büyük takım yıldızı 7 ayrı yıldızdan oluşur. 14-Antik Dünyanın 7 harikası var. 15-Kabilelerin Aile soyu 7 göbeğe dayanır. 16-Dünya da Okyanus sayısı 7 dir. 17-Gök Halesi (Gök kuşağı) 7 ayrı renkten oluşur. 18-Tarota göre Evrende 7 zafer vardır. 19-İnsan boynun da 7 adet omur vardır. 20-Ulu Önder Mustafa Kemal Paşa Hazretleri ilk Mektebe başlama yaşını 7 yaş olarak belirlemiştir... 21-Bizim Ömer Enişte, Seda Sayan, İrbaham Tatlıses, Muş'lu Raşo Ağa, M.Ali Erbil, Gönül Yazar, Bülent Ersoy, Okan Bayülgen, Zuhal Olcay ve Yeşim Salkım 7 kez evlendiler.... Çok Evliliğin bir gizemi, anlam ve öneminin olup-olmadığını bilemem, Amma ve lakin diğer 20 maddenin mutlaka bir gizemi, Anlam ve önemi vardır. Ne dersiniz biraz araştıralım mı???? --------OZAN ÇAKIROĞLU-----------
***** EYY BEŞER KARDEŞİM ***** Eğer ki, memleketin Siyasal, Ekonomik, Sosyal ve kültürel yapısını merak ediyorsanız? öğle fazla kitap okumaya, araştırma yapmaya ve gezip görmeye hiç gerek yok?? 1- Ülkenin siyasal yapısının ne durumda olduğunu öğrenmek için, Sayın Bahçeli ve Sayın Davutoğlu'nu bir hafta izlemeniz size yeterli olacaktır. 2- Ekonomik durumunu öğrenmek için, her hangi bir semt pazarında sadece iki saat gözlem yapmanız yeterli olacaktır... 3- Sosyal durumunu anlamak için, fazla araştırmaya gerek. Televizyon da sadece Kadın programlarını izlemeniz sizi aydınlatmaya yetecektir... 4- Eğer ki Memleketin kültürel yapısını merak buyurursanız, Hasan Can Kaya denilen zırtapozun programını bir saat izlerseniz kanaatınız hasıl olacaktır... 5- Türk Ulusal Milletimizin Hür medeniyetini merak ederseniz şayet, sadece Afgan ve Suriyeli göçmenlerin bulunduğu Mahallede bir saat gözlem yapmanız size yetecektir... ----Yukarıda arz etmiş olduğum konulara gülüp geçiyorsanız, en kısa zaman da ve acilen bir Psikoloğa görünmeniz gerekmektedir.....**GEÇMİŞ OLSUN** ----------OZAN ÇAKIROĞLU------
***** 11 AYIN SULTANI ŞEHR-İ RAMAZAN ***** ---Bu gün biraz sosyal medyayı gezindim, Ramazanla ilgili binlerce yorum yapılmış. On bir ayın sultanıymış, ibadet ayı'mış, hayır-hasenat ayı'mış, sevgi ve barış ayı'mış, birlik ve beraberlik ayı'mış, dua-niyaz ve hatim ayı'mış, yoksula-yetime-öksüze fitre ayı'mış, garip-gurebayı doyurma ayı'mış ve daha bir çok benzerleri yazıp-çizilmiş. ---Ya hu kardaşım, o zaman şeker bayramını neden şimdiden iple çekmeye başladınız? Eğer ki, bir ayın diğer aylardan çok önemli bir farkı olsaydı, her yıl 10 gün önceden başlamaz ve hep sabit kalırdı. Mesela Yaş günü gibi, keşifler günü gibi, Devletlerin kuruluş günü gibi. Şehirlerin kurtuluş günü gibi her daim sabit kalırdı...İslamın şartlarından biri olan Oruç tutmak, senenin her ayında tutulsun diye bir kurala bağlanmış. Hepsi bundan ibaret... ---Günler Dünya'nın kendi ekseni etrafında dönmesiyle oluşur, Aylar ise Dünya'nın Güneş etrafında dönmesiyle oluşur. Dünya dönerken her aya ayrı bir anlam vermez. Günlerin haftaların ve Ayların isimlerini koyan kullardır. Yıl 12 Ay da meydana gelen Doğasal olayların tamamı Mevsim ve iklimsel şartlardan dolayı meydana gelmektedir. Yani Afatın-tufanın, Deprem ve zelzelenin, Soğuk-sıcak, yağmur ve fırtınanın ne olacağı önceden belirlenmemiştir. Doğasal olayların, asla ve kat-a Fıtratla ve kaderle hiç bir ilişkisi yoktur. Bundan sonra da olmayacaktır. ---Biz Türk Ulusal Milleti olarak, bu orta çağ karanlığından bir türlü arınamadık gitti...Özellikle son devran, cehaletin coşup-çağladığı devrandır. İlim-irfan düşmanı bağnaz, yobaz, aymaz ve yalancı sahtekâr Dinbaz bir nesilin en parlak dönemidir. O yüzden cehalet Kapitalizmin en kolay ve ustaca kullandığı bir silahtır...VESSELAM ---BİR YORGUN DEMOKRATIN SOLGUN KALEMİNDEN---
Recep, Şaban derken geldi ramazan Çağlasın Ezanlar, çalsın borazan Kahrolsun hakikat yolundan azan Kullarına doğru Yol ver Allahım. . Ramazan aşkına, esmesin yeller Rahmete dönüşsün, çağlayan seller Yoksula-öksüze uzansın eller Bize ihlasından bol ver Allahım. . Gayrı yıkılsın kin-nefret kapısı Dünya'ya açılsın barış kapısı Bilirim alınmaz Cennet tapusu İrem bahçesinden Gül ver Allahım. . Nefrete dönüştü bizde siyaset Mecliste kalmadı saygı-hamaset Bereket çağlasın, gelsin feraset Devlet-ü Erkâna Kol ver Allahım. . Der Vezir, dertlerim deste-destedir Ekonomi çöktü, Ülke hastadır Hükümet Araf'ta, Reis yastadır Sağından yorulduk SOL ver Allahım... ------OZAN ÇAKIROĞLU-----
Bu Mart soğuğunda, Yüce Yaradan, Fakir-fukaraya, Garip-gurebaya, düşküne Yetime-öksüze ve cümle Emeklilere dayanma gücü ve sabr-ı cemil ihsan eylesin...
*** GÜLERMİSİN--AĞLARMISIN ***
Eyy beşer kardeşim bakınız, Geçmediğimiz köprülere geçiş garantisi,
Yatmadığımız Hastanelere Hasta garantisi, Yandaş kalemlere seçim
garantisi, provakatif papazlara aş-iş garantisi verilirken? Neden Emekliye
geçim garantisi verilmiyor???
----------OZAN ÇAKIROĞLU---------
Ben, hiç kimsenin Melek olmasını beklemiyorum.
Ancak, bana karşı da Şeytanlık etmesinler.
Sonra ben onları Şeytan diye taşladığımda,
Boşuna feveran etmesinler...
-------OZAN ÇKIROĞLU-------
*** GÜLERMİSİN-AĞLARMISIN ***
--Cumhuriyetin kuruluşu bir asrı geçti, ancak biz Türk Ulusal Milleti olarak her nedense bir türlü Cumhuriyetçi olamadık. Siyasal akvamın en meşhur kürsü sloganı Demokratik Laik, Sosyal ve Hukuk Devlet sistemi dir diye naralar atarlar. Seçim meydanlarında olmadık vaad'lar da bulunurlar. Seçim buyunca şekilden-şekile girerler. Ancak seçimden sonra Mebus ve Vekillere ulaşmak, bir derdini anlatmak sırat köprüsünden geçmeye benzer...
--Bakınız Cumhuriyetçiyiz, Atatürk ilke ve inkılaplarına gönülden bağlıyız deriz ve çağdaş muasır medeniyet naraları atarız. Liseler-üniversiteler bitiririz. Makam-mevki sahibi oluruz, amma ve lakin o beğenmediğimiz Osmanlı geleneğinden, sosyal ve kültürel yapısından asla kopamayız. Avrupalılar gibi düşünür Asyalılar gibi yaşarız...
--Doğup büyürken Baba'dan korkarız. Mektebe gider Öğretmenden korkarız. Askere gider Komutandan korkarız. Bir meslek sahibi oluruz bu kez Müdürden-Amirden korkarız. En vahimi Fikri hür, İrfani hür ve vicdanı hür olarak seçtiğimiz Siyasilerden korkarız. Yetmedi birde Politikacıların kelli-felli adamlarından korkarız. Son zamanlarda bütün sendikaların her biri ayrı imparatorlük kurmuşlar, onlarda memur ve işçinin ayrı bir kâbusu oldular...Bütün bunlar yetmiyormuş gibi, kırk büklüm akşam eve gideriz, ehh evde de HATUN'dan korkarız....Fıtrat-ı kader, kısmet ve baht denilen olgu bu olsa gerek...
--Ehh madem ki, yüz yıldır bu hür ve kutlu Cumhuriyeti, Demokratik Laik, Sosyal ve Hukuk Devlet sistemini bir türlü içimize sindiremedik, yeni bir siyasal oluşum dedi ki, Demokrasi bize biraz bol geldi ve 16 Nisan 2017 referandum seçimiyle birlikte *RİYASET* Sistemine geçildi. Vatana-Millete hayırlı olsun....Dua-niyaz-selavata devam...
VEZİR PEHLİVAN 19-NİSAN-2025
DİNLE BACIM DİNLE SÖZÜMÜ
.
Gıybet çeşmesinin tatlıdır suyu
İçtikçe beşerin, değişir huyu
Kin-kibir şerbeti kurutur soyu
Hakikat yolundan ayrılma bacım.
.
Nefsinle azdırma nefret selini
Bühtani lehçeden sakın dilini
Yalancı fetbazın, olma gelini
Melanet sulbüne sarılma bacım.
.
Kavim kardaşınla aranı açma
Dostların sırrını ağyara saçma
İçtiğin pınarın, başına ç...ma
İrtica suyunda durulma bacım.
.
İlk emir ikra'dır, unutma sakın
İbret almak için, Evrene bakın
Cahilden uzak dur, Kâmil'e yakın
Omurgalı ol da, kırılma bacım.
.
Çakıroğlu der ki, bozuldu zaman
Gönül bahçenize, kondurma yaban
O güzel ismini, bahşetti BABAN
Kader-kısmetine, darılma BACIM...
-------OZAN ÇAKIROĞLU--------
.
**Yaz demişsiniz yazdım BACIM**
Bakınız güzel kardeşim, oturduğunuz evden çıkıp dışarıda hava almazsanız
evinizin havasız olduğunu anlayamazsınız...
Eğer ki, başka Şairlerin şiirlerini okumazsanız, ve onlara saygı duymazsanız
siz ne şair olabilirsiniz, ne de saygı duyulursunuz....Ha birde kesinlikle devşirme
alışkanlığınızdan derhal vazgeçmelisiniz.....OZAN ÇAKIROĞLU
***** RUBAİYAT *****
Hünkâr vergiler koydu, inanç-iman mezhebe
Hırçın faylar yarıldı, toprak geldi gazaba
Kutuplara nar düştü, hallaç oldu buzullar
Bunca şer-melanetten, yaşam döndü azaba...
---------OZAN ÇAKIROĞLU--------
***** EYY BEŞER KARDEŞİM *****
--Her olumlu ve ya olumsuz eyleme fıtrat-ı kader demek insanın irade ve sorumluluğunu yok saymaktır. Kader deyip te, her şeye boyun eğmek ve her musibetin yüce Allah'tan geldiğine inanmak, insanı kulluk faziletlerinden uzaklaştırır. Bunun adı miskinliktir.
--Toplumların tarihsel süreç içinde yaşadığı olaylar beraberinde toplumsal çözülme, yozlaşma ve benzeri dejenerasyonlara yol açar.
Din ve mezhep ayrışmaları, siyasal oluşumlar, menfaat yarışmaları ve yanlış işlenen bilimler ve dikta yönetimler, toplumlar da, sosyal, kültürel ve ekonomik yıkımlara neden olur.
--Siyasal bölünmeler, toplumsal ayrışmayı, zıtlaşmayı, kutuplaşmayı ve akabinde anarşik olayları tetikler. Sonuçta, Devlet hak-hukuk ve adalet mizanını çalıştıramaz duruma gelir...
VEZİR PEHLEVAN 15 NİSAN 2025
***** DİN-MEZHEP DEVLETİ OLMAZ *****
--Ben her zaman söyler ve yazarım, 20. yüz yıldan sonra hiç bir Dine ve Mezhebe
dayalı Devlet yönetim şekli olmaz, olamaz... Çünkü *DİN* Kendine taraftır. Asla ve
kat-a toplumu adil ve eşit bir şekilde idare edemez.
--Orta Doğunun son haline bakınız. Filistin ve Suriye'de neler oluyor? Daha önce
Irak ve Libya'da neler oldu. İslam Devletlerinde bu güne kadar, asla barış, uhulet
ve suhulet sağlanamamıştır...Bundan sonrada kaos ve kargaşa kat be kat artarak
devam edecektir...
--Vahşi Kapitalizmin en öncelikli siyasal, ekonomik ve sosyal yaptırımı, bilinçsiz
çaresiz, kuralsız, ehilsiz ve hükümsüz bir toplum yaratmaktır. Her çağda cehaleti
kullanmak kolay ve ucuz maliyetlidir...VESSELAM
----------VEZİR PEHLEVAN-------
Beşer kardeşim, Eğer ki gönüllere sevgi ekersen düşmanların dost olur.
Etrafına kin-kibir-nefret ekersen, bütün dostların düşman olur...
--------OZAN ÇAKIROĞLU---------
Eyy beşer kardeşim, bu devran cehaletin çağlayıp-coştuğu devrandır.
İlim-irfan düşmanı bağnaz, yobaz, aymaz, sorumsuz, ilgisiz ve kuralsız
bir neslin en parlak dönemidir...
--------OZAN ÇAKIROĞLU--------
Eyy beşer kardeşim, bir insan yalan söyledikçe
ar damarı tıkanır ve utanma yetisini kaybeder...
Utanma yetisi olmayan kişilerin Poyraz Rüzgârından
hiç bir farkı yoktur...
-----OZAN ÇAKIROĞLU------
Eyy beşer kardeşim, Adem'i insan yapan özüdür,
İnsanı güzel yapan yüzüdür,
Evrene ibretle bakan gözüdür
Kullar da hak-hakikat olan doğru sözüdür...
------OZAN ÇAKIROĞLU------
Kadim dost bildiklerimin yanlarından geçerken, yanlışlıkla kuyruğuna
bastım, figan-feryatları Şavul kayasında yankılandı...
BAYRAM GÜNLER
Yarın bayram deyi pazar eyledim
Gezdim bedestanı nazar eyledim
Ölçüyü-tartıyı gözer eyledim
Rantçıya hasılat bayram günleri.
İhlasın yoludur, din ile iman
İslamın şartına azaldı uyan
Bayram'dan ne anlar haramla doyan
Zengine ziyafet bayram günleri.
Yoksulun bulunmaz, ekmek parası
Dolara bağlandı, evin kirası
Emekli memur da, beyin sarası
Dertliye kasavet bayram günleri.
Örf-adet kalmadı, davullar sustu
Kavim-kardeşi birbirine küstü
Hünkâr emekliden selamı kesti
Fakire sefalet bayram günleri.
Devri alem bizar oldu marazdan
Millet uzaklaştı, farzdan-niyazdan
Siyaset kervanı, çıktı şirazdan
Nursuza meziyet bayram günleri.
Hiç kimse demez ki, bu gidiş nere
Her gün biraz daha, bulandı dere
Hükümet diyor ki, Yaradan vere
Cami de nasihat bayram günleri.
Der Vezir, ahu-zar eyler dilimiz
Bu yıl da açmadı, gönül gülümüz
Kalmadı bayramlık takat-halimiz
Takvaya hilafet bayram günleri...
VEZİR PEHLİVAN 29-MART-2025
Her şeye rağmen, Türk Ulusal Milletimizin mübarek şeker bayramı kutlu olsun...Bel ki, hayırlara vesile olur...Dua-niyaz selavata devam...
BAYRAM GÜNLER
Yarın bayram deyi pazar eyledim
Gezdim bedestanı nazar eyledim
Ölçüyü-tartıyı gözer eyledim
Rantçıya hasılat bayram günleri.
İhlasın yoludur, din ile iman
İslamın şartına azaldı uyan
Bayram'dan ne anlar haramla doyan
Zengine ziyafet bayram günleri.
Yoksulun bulunmaz, ekmek parası
Dolara bağlandı, evin kirası
Emekli memur da, beyin sarası
Dertliye kasavet bayram günleri.
Örf-adet kalmadı, davullar sustu
Kavim-kardeşi birbirine küstü
Hünkâr emekliden selamı kesti
Fakire sefalet bayram günleri.
Devri alem bizar oldu marazdan
Millet uzaklaştı, farzdan-niyazdan
Siyaset kervanı, çıktı şirazdan
Nursuza meziyet bayram günleri.
Hiç kimse demez ki, bu gidiş nere
Her gün biraz daha, bulandı dere
Hükümet diyor ki, Yaradan vere
Cami de nasihat bayram günleri.
Der Vezir, ahu-zar eyler dilimiz
Bu yıl da açmadı, gönül gülümüz
Kalmadı bayramlık takat-halimiz
Takvaya hilafet bayram günleri...
VEZİR PEHLİVAN 29-MART-2025
Her şeye rağmen, Türk Ulusal Milletimizin mübarek şeker bayramı kutlu olsun...Bel ki, hayırlara vesile olur...Dua-niyaz selavata devam...
Çakıroğlu der ki, sevgi ekersen gönüllere, düşmanların dost olur.
Kin-kibir-nefret ekersen, bütün dostların düşman olur...VESSELAM
Çakıroğlu der ki, Tazısı olmayan Köyü, kıl kuyruk Tilkiler basar...
TURASIZ PARANIN PULU GİBİSİN
.
Dinle sözlerimi güzel kardaşım
Sahipsiz Makberin, gülü gibisin,
Antolojide yoktur bir tek yoldaşın
Turasız paranın, pulu gibisin.
.
Mürşid-i Kâmile yoksa hürmetin
Alim meclisinde, olmaz kıymetin
Hazana dönüşmüş güzel heybetin
Kervansız sahranın yolu gibisin.
.
Masum canlara çalım atarsın
Yazdığın her söze hile katarsın
Sosyal aydınları, taşa tutarsın
Rahmetsiz çağlayan dolu gibisin.
.
Taksirat mizansız, fıtratın kara
Ruhunda fırtına, beyninde sara
Birazda kusuru kendinde ara
Umutsuz ortanın Solu gibisin.
.
Sana tuzak olur gördüğün rüya
Deyim, aforizma yazarsın güya
Sende bir fanisin, dönersin huya
Yalancı Takvanın Falı gibisin.
.
Der Vezir, sözümü yabana atma
Yorumsal yazına, hilafi katma
Şer Horozu gibi zamansız ötme
Akortsuz Sazımın Teli gibisin...
-----OZAN ÇAKIROĞLU-----
***** RUBAİYAT *****
Gün gelir devran döner, hazan düşer bedene
Kendinde kusur ara, bağlama bir nedene
Ne sağına minnet et, ne de solundan yürü
Gönülden hürmet eyle, Halka hizmet edene...
-------OZAN ÇAKIROĞLU-------
Tazısı Olmayan Köyü Kıl Kuyruk Kurnaz Tilkiler basar.....
***** ŞAİRLER *****
.
Ozanın Şiirdir, mülkü serveti
Kitaba katarlar, irfan şerbeti
Doğruyu yazmazsa olmaz kıymeti
Olmayın batıldan yana Şairler.
.
Şairsiz Memleket karanlık-zindan
Her zaman uzaktır kibirden-kinden
Sevgisi çıkarır, düşmanı inden
Çatmayın Mezhebe Dine Şairler.
.
Çağdaş medeniyet ilmin beşiği
Edebiyat ufkun, umut ışığı
Tarihte irşattır, ozan-aşığı
Düşmeyin nefrete-kine Şairler.
.
Bu nasıl rekabet, nasıl yarıştır
Bu nasıl yazarlık, nasıl duruştur
Ozana yakışan, sevgi barıştır
Gelmeyin oyuna-fele Şairler.
.
Kime ne, kişinin mezhebi-dini
Durdurun kavgayı, nefreti kini
Bir kitap yazmakla olunmaz kâni
Son verin bühtani, dile Şairler.
.
Çakıroğlu yazdı, yüreği paktır
Mürşide, yazara hürmeti çoktur
Yalancı Takvaya, kalemi oktur
Eğilmeyin sağa-sola Şairler...
-----OZAN ÇAKIROĞLU----
.
Anlayana Sivri Sinek Saz, anlamayana benim sözlerim az...
*** EYY BEŞER KARDEŞİM ***
Ehli akil ve edebi yetkin insanlar bilmedikleri konu hakkında fikir yürütmez,
bildikleri konuların testini yapmadan kimseye önermez, çıkarı uğruna asla
yanlışın yanında yer almazlar...
Yaratıcı zekânın iki ayrı kaynağı vardır. Genetik (irsi) ve eğitim. Bireyler
yaşamsal devinim içinde maddi ve manevi gelişimini bu iki temel üzerine
inşa ederler. Ekonomik, sosyal ve kültürel gelişmişliği ise, içinde yaşadığı
toplumun siyasal yapısı, eğitim ve kültürel gelişmişliğiyle doğru orantılıdır...
-------OZAN ÇAKIROĞLU---------
Her eli kalem tutan bilgiçlik taslıyor. Yan-yana kelimeler yazınca, cümle
kurduğunu sanıyor? Bir kaç kamyon arkası deyimleri alt-alta dizince Şiir
yazdığını sanıyor? Yetmiyor bir de kendisini *ŞAİR ve YAZAR* ilan ediyor.
.
Kardaşım, kusurların en büyüğü, kendi kusurunu görmemektir....
.
Rehberi bilim olmayan, ömrü ahu-zar olur
Şer batağında çırpınan, yürekler murdar olur
Bir gün tarından düşersen, yarenler ağyar olur
O, eski dostlar uzaktan, selamsız bakar gider...
------OZAN ÇAKIROĞLU-------
***** RUBAİYAT *****
Sosyete çok naziktir, her sözü kaldırmaz
Kadınları çapkındır, Erkekleri kadınbaz
Haram-helal tanımaz, rantiyeden beslenir
Şebek desen kızarlar, küfür etsen aldırmaz...
-----OZAN ÇAKIROĞLU-----
*****BU GÜN 8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ*****
Benim için her şeye katlanan, her zaman ve her yerde bana müzahir olan,
Yuvamın beti-bereketi, Gönlümün zarafet-i, Kalbimin sayaç hareketi, Ruhu-
mun harareti, Ocak- otağımın temel direği, Amansız yaşamın cesur yüreği,
Oğul-uşağımın Anası, neslimin dena'sı, hayat yoldaşım sevgili eşim başta
olmak üzere bütün **KADINLARIN** ve Yüce Türk Ulusunun 8-Mart Dünya
Kadınlar gününü kutlar, eşitlik, özgürlük, huzur ve mutluluk dolu bir yaşam
sürmelerini dilerim....Saygılarımla.
------OZAN ÇAKIROĞLU-----
***** RUBAİYAT *****
Yüce Yaradan sevmez, yalan fetva yazanı
Cehennemine koyacak, hak yolundan azanı
Elbet bir gün okunur, Ahiretin ezanı
Sonunda bineceksin, sende ecel salına...
-------OZAN ÇAKIROĞLU-------
*** EYY MÜRŞİD-İ KÂMİLLER--TAKVACI ALİMLER ***
---Yedi *7* Rakamının gizemini, anlam ve önemini bilen var mı?
1- Dünya'mız 7 kıtadan oluşmaktadır.
2- Türkiye 7 ayrı coğrafi bölgeye ayrılmıştır.
3- İstanbul 7 tepe üzerin de inşa edilmiştir.
4- Bir hafta 7 günden oluşmaktadır.
5- Ana renklerin sayısı 7 dir.
6- Müzikte 7 ayrı nota vardır.
7- Gök yüzünde 7 katın var olduğu söylenir.
8- Cehennem 7 kapılıdır derler.
9- Şeytana atılan taşın sayısı 7 dir.
10-İrem Bahçesi 7 ayrı makamdan oluşur.
11-Baş Meleklerin sayısı 7 dir.
12-İnsanın yüzünde 7 ayrı delik vardır.
13-Büyük takım yıldızı 7 ayrı yıldızdan oluşur.
14-Antik Dünyanın 7 harikası var.
15-Kabilelerin Aile soyu 7 göbeğe dayanır.
16-Dünya da Okyanus sayısı 7 dir.
17-Gök Halesi (Gök kuşağı) 7 ayrı renkten oluşur.
18-Tarota göre Evrende 7 zafer vardır.
19-İnsan boynun da 7 adet omur vardır.
20-Ulu Önder Mustafa Kemal Paşa Hazretleri ilk Mektebe başlama yaşını 7 yaş olarak belirlemiştir...
21-Bizim Ömer Enişte, Seda Sayan, İrbaham Tatlıses, Muş'lu Raşo Ağa, M.Ali Erbil, Gönül Yazar, Bülent Ersoy, Okan Bayülgen, Zuhal Olcay ve Yeşim Salkım 7 kez evlendiler....
Çok Evliliğin bir gizemi, anlam ve öneminin olup-olmadığını bilemem, Amma ve lakin diğer 20 maddenin mutlaka bir gizemi, Anlam ve önemi vardır. Ne dersiniz biraz araştıralım mı????
--------OZAN ÇAKIROĞLU-----------
***** EYY BEŞER KARDEŞİM *****
Eğer ki, memleketin Siyasal, Ekonomik, Sosyal ve kültürel yapısını merak ediyorsanız?
öğle fazla kitap okumaya, araştırma yapmaya ve gezip görmeye hiç gerek yok??
1- Ülkenin siyasal yapısının ne durumda olduğunu öğrenmek için, Sayın Bahçeli ve
Sayın Davutoğlu'nu bir hafta izlemeniz size yeterli olacaktır.
2- Ekonomik durumunu öğrenmek için, her hangi bir semt pazarında sadece iki saat
gözlem yapmanız yeterli olacaktır...
3- Sosyal durumunu anlamak için, fazla araştırmaya gerek. Televizyon da sadece Kadın
programlarını izlemeniz sizi aydınlatmaya yetecektir...
4- Eğer ki Memleketin kültürel yapısını merak buyurursanız, Hasan Can Kaya denilen
zırtapozun programını bir saat izlerseniz kanaatınız hasıl olacaktır...
5- Türk Ulusal Milletimizin Hür medeniyetini merak ederseniz şayet, sadece Afgan ve
Suriyeli göçmenlerin bulunduğu Mahallede bir saat gözlem yapmanız size yetecektir...
----Yukarıda arz etmiş olduğum konulara gülüp geçiyorsanız, en kısa zaman da ve acilen
bir Psikoloğa görünmeniz gerekmektedir.....**GEÇMİŞ OLSUN**
----------OZAN ÇAKIROĞLU------
***** 11 AYIN SULTANI ŞEHR-İ RAMAZAN *****
---Bu gün biraz sosyal medyayı gezindim, Ramazanla ilgili binlerce yorum yapılmış.
On bir ayın sultanıymış, ibadet ayı'mış, hayır-hasenat ayı'mış, sevgi ve barış ayı'mış,
birlik ve beraberlik ayı'mış, dua-niyaz ve hatim ayı'mış, yoksula-yetime-öksüze fitre
ayı'mış, garip-gurebayı doyurma ayı'mış ve daha bir çok benzerleri yazıp-çizilmiş.
---Ya hu kardaşım, o zaman şeker bayramını neden şimdiden iple çekmeye başladınız?
Eğer ki, bir ayın diğer aylardan çok önemli bir farkı olsaydı, her yıl 10 gün önceden
başlamaz ve hep sabit kalırdı. Mesela Yaş günü gibi, keşifler günü gibi, Devletlerin kuruluş
günü gibi. Şehirlerin kurtuluş günü gibi her daim sabit kalırdı...İslamın şartlarından biri olan
Oruç tutmak, senenin her ayında tutulsun diye bir kurala bağlanmış. Hepsi bundan ibaret...
---Günler Dünya'nın kendi ekseni etrafında dönmesiyle oluşur, Aylar ise Dünya'nın Güneş
etrafında dönmesiyle oluşur. Dünya dönerken her aya ayrı bir anlam vermez. Günlerin
haftaların ve Ayların isimlerini koyan kullardır. Yıl 12 Ay da meydana gelen Doğasal olayların
tamamı Mevsim ve iklimsel şartlardan dolayı meydana gelmektedir. Yani Afatın-tufanın,
Deprem ve zelzelenin, Soğuk-sıcak, yağmur ve fırtınanın ne olacağı önceden belirlenmemiştir.
Doğasal olayların, asla ve kat-a Fıtratla ve kaderle hiç bir ilişkisi yoktur. Bundan sonra da
olmayacaktır.
---Biz Türk Ulusal Milleti olarak, bu orta çağ karanlığından bir türlü arınamadık gitti...Özellikle
son devran, cehaletin coşup-çağladığı devrandır. İlim-irfan düşmanı bağnaz, yobaz, aymaz ve
yalancı sahtekâr Dinbaz bir nesilin en parlak dönemidir. O yüzden cehalet Kapitalizmin en
kolay ve ustaca kullandığı bir silahtır...VESSELAM
---BİR YORGUN DEMOKRATIN SOLGUN KALEMİNDEN---
HOŞ GELDİN YAA ŞEHR-İ RAMAZAN
Recep, Şaban derken geldi ramazan
Çağlasın Ezanlar, çalsın borazan
Kahrolsun hakikat yolundan azan
Kullarına doğru Yol ver Allahım.
.
Ramazan aşkına, esmesin yeller
Rahmete dönüşsün, çağlayan seller
Yoksula-öksüze uzansın eller
Bize ihlasından bol ver Allahım.
.
Gayrı yıkılsın kin-nefret kapısı
Dünya'ya açılsın barış kapısı
Bilirim alınmaz Cennet tapusu
İrem bahçesinden Gül ver Allahım.
.
Nefrete dönüştü bizde siyaset
Mecliste kalmadı saygı-hamaset
Bereket çağlasın, gelsin feraset
Devlet-ü Erkâna Kol ver Allahım.
.
Der Vezir, dertlerim deste-destedir
Ekonomi çöktü, Ülke hastadır
Hükümet Araf'ta, Reis yastadır
Sağından yorulduk SOL ver Allahım...
------OZAN ÇAKIROĞLU-----
Bu Mart soğuğunda, Yüce Yaradan, Fakir-fukaraya, Garip-gurebaya, düşküne
Yetime-öksüze ve cümle Emeklilere dayanma gücü ve sabr-ı cemil ihsan eylesin...