Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Esmaül Hüsna sizce ne demek, Esmaül Hüsna size neyi çağrıştırıyor?

Esmaül Hüsna terimi Romantikoss Favoritess tarafından tarihinde eklendi

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    bu boyayı allah sürmüş
    sıbgattallah
    okuyoruz
    bu şiir olsa
    neyse
    aynı konu diyor

    beni hiç ilgilendirmemiş gibi bana başka bir sanat alanı açıp zihnimde bana ne diyor olabilirsiniz yani zaten

    o açıdan deli olmamak mümkün
    ama siz ne diyor oldunuz

    ortaya çıkan veya çıkacak tablo beni ilgilendirmemiş bile
    öyle mi



  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    bir şiir
    bir sanat eseri

    beni zerre kadar ilgilendirse bana yeter
    bir de oturmuş burada hesap veriyorum kendime

    demek ki sembolik olarak da daha doğru konulara değiniyorum
    ben

    ayrıca da

    siz sembolik canavar olarak yürüseniz de
    benim hayatımı kolaylaştıracak bir konuyu dahi aynı anda ağzımıza almış olmuyoruz

    herkes üstüme yürüse de

    ama sembolik olarak bu size oluyor
    sanat eseri sizin olsa da

    ben gene de kağıt üstündeki kaderi seçmiş oldum mu şimdi

    hayır
    demek ki zerre kadar da olsa beni ilgilendirmesi lazım seçmem için

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    şimdi

    diyelim ki hepimiz de allah tan korkuyoruz

    yazılı konular var ki
    kendini seviyorsan
    aşka aşıksan
    allah korkusu da taşıyorsan
    ...
    hallolur

    ve üstesinden gelemeyeceğin milyonlarca başka konu var dünyada

    sen basit diye bu konuyu seçmişsin herkes gibi

    ben de bütün konuları yazıp kaderi seçmişim kağıt üstünde

    benim allah korkum daha gerçektir gene de

    bu açıdan

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    hava boşluğunda şiir de yok
    sanırım :))
    kimse beni tanımıyor
    resimlerini gördüğümü sandığım kişileri bile tanımıyorum
    bir de müzisyen var
    söyledik
    şarkıydı
    bitti


    bir de ben eve gidip kitap okumak istiyorum
    örneğin

    herşey var evde
    sen tam bir bütünsün karakterinle
    sevginle
    hayallerinle
    iyi de bir gün

    ama bütün dünyayı geride mi bıraktın
    bir de şarkı çalar mısın
    yoksa artık bütün bu sahne boş mu


    bunu sürekli düşünmeye yatkın biri değilim
    diyelim ki

    bu konuları yazdım

    bu konular sembolik olarak her şeyi bir sembole dönüştürdüğünde
    senin için küçük bir semboldüm

    örnek olarak hiçlere karıştım
    sen de sembol olarak büyüdün

    artık hava boşluğunda şiir yoktu
    ama

    internet vardı

    internet daha çok benim bence gene de

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    diyelim ki beğendiniz şiirimi
    bir de peygamberler tarihini okudunuz
    tavsiye ettim diye

    bazı konular da tam anlaşılmadı ama sorun yok
    okumak sonsuz bir yolculuk

    şimdi bir konu "okumak iyidir"
    bu ortak bir dil

    biz bu ortak dili kurmuş olduk
    bir kaç kurala uymuş olduk
    evet

    okumak iyidir dediğin konuya ben kitap diyorum
    sen kitap diyorsun

    okumanın anlamını ne verecek artık

    bizim anlaştığımız tek bir konu daha olabilir mi bu nedenle

    aramızda o şiir dışında bir iyi niyet sembolü kalır mı sizce

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    şiirin açıklaması da

    Allah bize adını belletmekten yorulmuş
    tek bir adım atmadığı halde
    kendi etrafında döner gibi

    oysa ki zaten çoktan biliyoruz diye
    çarptığı engelleri


    sevmiyor bence

    AMA PEYGAMBER TARİHİ OKUYUN

    bana böyle emredildi -şiirimin içinden çünkü

    ŞİİRİMİ BEĞENİN YETER BANA

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    yani elimizde kitaplar
    cennet korkusu

    bir tek kitap yok
    herkes cennet diyor

    bi yere kadar sabrım

    .....
    SON ŞİİRİMİ BEĞENİN -bana yeter

    Seni karanlıkta buldum
    sarının umudu yoktu ışıktan
    yalnız bir günün provasıydı aynalar

    Kaçtığın anda tabana kuvvet
    yakalarken havadaki kuşları
    asırlık ve bin asırlık diye ayırıp günü

    Hissettin dokunduğumu
    Anladın uykumun soluk rüyasından
    Beni tanımıyor senin kadar

    Sen sus Kahraman Aşık
    sen biraz daha yakındaki kayık
    hey sen aklın son durağında hanımhanımcık

    Yanına gelen bayramlıklar
    daha dün benden uzak bir pencereden rüyama
    daha bugün suçlunun izinde fenerle aklıma

    Neydi o şarkı

    Artık gerçek olmayan hayaller bayramındayız
    artık kiminin pusuya yattığı günleri siliyoruz tarihten
    Artık senin adın bilmecelerde bulundu
    benim yanımda olmaman sorun değil

    Senin adın neydi

    Selâm

    anımsamak komik olmadı
    izlemek fayda vermedi
    umutlar da karanlığa gömülmüştü rüyalarla

    Belki bir tabloda benim adımı arayan şaşkın tavuk
    belki yine umut zaten yok diye haklı şefkatini arayan annesinin
    belki yine korkak bir sorunun mert cevabında yokluğun

    Yoksun

    Selâm

    Tarafını bilmediğim davetler
    Yaradana sunmadığım hizmetler

    bekleyenler arasında kıymetsiz hitaplar
    Bir ışık yaksın diye bağıran cansız yarınlar

    Onlar var artık aklımda
    küçük bir satıra sığmış ayakkabın
    çantanda birikmiş kitapların
    onlar yok yarın da

    Benim sevgimi tartan terazide tarzın
    kendi yakınında bulduğun bir anımdan düşünce ağızlığını

    Baksana biraz dışarıya
    çık soluk al da dön

    Demezler sana

    dün tüfekle kovalayamadı diye bu başına gelenler
    korkma onlar dün de vardı yazgında

    sen kelimelerle ağla
    gözyaşımı anladığında ara beni

    Kaç gün soracak duyarlı kedi kalbini
    kaç günümüz kaldı sandın dünden beri

    Akıl oyunu bunlar
    ver elini

    Takmıyorum kafama ama duygusal eksiklik başımda ağırlık yapıyor
    Yarının rengini hep bir tek kendi farkım biliyor

    yazmakla bitmiyor ama korku
    saçma olduğundan yarın yine bir gün beni unuttuğun yerde

    tek suçlu sen
    tek aptal ben olduğumda

    Işıkları kapatın

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Allah'tan korkan
    - sevdiğine kavuşurmuş
    - kitabını da okurmuş
    - eve de dönermiş
    - haritayı boyarmış
    - yolunu bulurmuş
    - merhabası eksik kalmazmış
    - çalışır mutlu olurmuş
    - ...
    amelleri olurmuş

    böyle oluyomuş bana bir konu

    EVİMDE

    resim suretleri
    eğlence anlayışları

    farklı konu yani

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    şunun da sesini kısın
    kendi sesinizi de kısın
    gereksiz sesi de kısın
    şeytanın sesini de kısın


    niye bizim sesimizi kısıyorsunuz
    ?

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Davud dedi ki: “Andolsun, senin koyununu kendi koyunla
    rına katmak istemek suretiyle sana zulmetmiştir. Esasen or
    takların pek çoğu birbirine haksızlık eder. Ancak iman edip
    salih ameller işleyenler başka. Onlar da pek azdır.” Dâvûd,
    bizim kendisini imtihan ettiğimizi anladı. Derken Rabbin
    den bağışlama diledi, eğilerek secdeye kapandı ve Allah’a yöneldi.


    El Muhyi


    hem ev hayvanları
    hem iyi duymak
    hem horoz
    hem mükafat


    ama konusu artık. Hz. Davud'a merhaba demek gibi


    konusu böyle olmuyor
    şunu anlayın lütfen (sanah 5)

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    yani artık horoz bizi sabah uyandırmıyor da
    horoz dövüşü oluyormuş


    biz uyandırdı diye ne dileyecekmişiz artık horoz için

    *
    keşke uyandırsaydı horoza mı diyorsunuz yani siz

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    akşama kadar zikir olsun
    sen peygamberleri an
    bir de türkü oku


    euzu de

    ben dedirttim desin biri
    aynı konu olmuyor
    hiçbir zaman olmadı
    asla da olmayacak

    herkesin evinde okuması gereken bir kitap bu

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    bana bir kitap kaldı mı


    hayır

    kitap kaldı

    BANA BİR KİTAP KALDI MI

    HAYIR

    bu da ilim.

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    sorun yok gibi görünüyor

    o zaman ben peygamberler mutluysa ben de mutluyum diyeceğim


    aramızda başka bir bağ kalmadı anlamını da taşıyor

    euzu dedirtememek dahi

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    dedirtemiyormuşsun zaten zorla "euzu"


    demek ki baskı zulümdür

    ama kitabı alsam elime
    şiir de değil
    ne de şair
    desem
    euzu konusunu açsam
    misal seni versem

    bu zulme ortak olmaktır artık

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    öteki türlü de herkes birden allah büyüktür diyordu

    işine gelen konu gerçek olsun istiyordu
    bu da bir resimdi

    kimse resim istemiyordu

    ben sana beddua etsem bana zorla euzu dedirtme

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    ben ne kadar dua etsem de

    sen "allah büyüktür" demezsen

    o konu normale döner mi

    ?

    dönermiş sizce

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    siz de yemeyin içmeyin bunlara tesadüf dersiniz


    ekte şarkılarım da var
    lazım oldukça dinleyin o zaman

    yeter artık hepimize.

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Allah’a ibadet edin ve ona hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana
    babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya,
    uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolcuya, elinizin al
    tındakilere iyilik edin. Şüphesiz Allah, kibirlenen ve övünen
    kimseleri sevmez.

    Ya Allah bismillah



    BEN BUNU ANLAYABİLECEK ZEKAYA HEP SAHİP OLDUM

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    yerine değil beni

    psikiyatristimi
    öğretmenimi
    iş arkadaşımı
    ailemi
    komşumu

    yerine koyamadınız yani
    öyle mi

    kullandıklarınız "benim kelimelerim" değil diye

    niye dinleyecekmişim sizi

    ?

    şu da resim olsa
    ben size "boş tuval nedir" bile diyemeyeceğim yani

    bu nasıl bir eziyettir düşünün

  • Tuna Kafkas
    Tuna Kafkas

    sonsuzluğu sevmek benim dinim imanım,
    ve benim, sonsuzluğadır ayak ucuna bakan
    nazar berkademim…,
    sonsuzlukta yol almaktır ciğerimin yarası
    ki duasıdır kalbimin,
    vakit tamam dendiğinde,
    o mübarek menzile
    yürümek erenlerce;
    lâhavlevelâkuvveteillâbillah azığıyla,
    ki bu konma göçmenin ayet/el kürsîleri
    ertesinde, bir fatihadır aşk…,

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    ne açıdan sonsuz diye bir kelime var peki

    diyormuşuz

    peki diyelim
    bu açıdan var "sonsuz" anlamında kelimeler

    bir de pastane
    postane
    pul
    ..

    sonsuzdur

    bunlar benim kelimelerim değilmiş

    çok mu komikmiş

    ?

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    n'olcak bana

    tuval nedir diyeceğim

    döveceksiniz belki beni de
    allah bilir


    ama -ilim benim oldu

    O KİTAPLAR BENİM

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    işte o yüzden bu ilim "bana" verildi


    bana ait bir hediye

    ...


    ama artık kimin umrunda bunun sevap ve hayırlı bir konu olması

    benim

    sen şimdi tek başına çalış
    neye yarar

    ?

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    yani kendini değil
    halkı değil

    kitabını değil temsil etmek

    bir de hepsinin hakimi sözcüsü mantığı sanıyorsan

    aşırı büyük bir yanılgı içindesindir

    BUNA TUVAL DESEM
    ÖNÜNE KOYSAM BEĞENİR MİSİN Kİ

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Dini politik çıkarlarına alet edenler zayıf yöneticilerdir.

    Atatürk

    EVET.


  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    o konu ne olsa da televizyon izledim mi
    izlemedim


    ama o konu ne olsa da televizyon


    beddua etsem kendime kötülük etmiş olurdum
    ama beddua işitmek ile bana bir şey olmaz

    olan size olur

    insan sürekli tövbe etse
    gene de bu olurdu

    bir de iyi bir haber almak istiyorum

    sen de beni bilmeye veya bilmemeye çalışıyorsun mesela

    günah değil mi

    ama resim yapmanın bununla ilgisi yok

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    ben deliler gibi çalıştım
    biri olmaya gayret ettim

    yalvardım
    yakardım
    özümde iyiydim


    bildim senin şarkını
    sen de çaldın

    ve sen bana da bir kuru pastel bile veremedin
    gelecekten gelen asılsız bir haberdim ben senin için

    evimde oturdum çünkü
    konserine gelemedim


    o konu "vergiler" olabiliyor ama gene de

    okumayınca

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    işte o açıdan bir de sabah uyanıyoruz
    veya horoz ötüyormuş


    siz şimdi neyi tartışmış olursunuz bu konuda tartışsanız

    ?

    soyut ilgisiz ben miyim yani

    veya ne açıdan bu ne uyum


    aramızda boya olması gerekmez miydi

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess




    bunları bu resme değil
    bana diyormuşsunuz yani
    - soyut
    - ilgisiz
    - çelişkili

    olan
    - güzel
    - uyumlu
    - mantıklı
    - ...
    olabilir mi


    mümkün mü gerçek hayatta


    ?

    bunlar oluyordu artık
    yarı delilik

    ...

    o zaman neden her soruya bu açıdan cevap vereyim