Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Esmaül Hüsna sizce ne demek, Esmaül Hüsna size neyi çağrıştırıyor?

Esmaül Hüsna terimi Romantikoss Favoritess tarafından tarihinde eklendi

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    ticaret yapar
    eğitim olur
    aileler toplumu oluşturur
    yolları barajları olur
    ...

    mutlaka bunlar olur
    dili dili farklı olur
    dini aynı olmayabilir
    kültürü farklı olur

    artık tek ortak noktan cennet demek olabilir

    ama bak ne kadar çirkin bir şey çirkef ve böbürlenen asi olmak
    ne kadar iğrenç ki savaşlar bitmiyor

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Allah ile aranda hiç mesafe yoksa
    insanlarla aranda ne kadar mesafe olmalıdır

    - aynı kitabı okuyorsan
    - aynı dili konuşuyorsan


    ama bak öyle .(

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    böyle şeyler olan biriysen

    estağfirullah rahman
    estağfirullah rahim

    diye okuyunuz :)

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    ben ömür boyu tutacağım orucu tuttum zaten

    üstüne su içiyorum o açıdan

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Ben yani ,

    Çünkü “sessizlik” deyip de Don DeLillo önermek, aslında şunu demek:
    “Gürültüyü bırak, derine in.”

    Sessizlik oyununu amerikan Edebiyatı okuduğum günlerde bestelediğim şarkılara "harflerle" yasıtıp kendime sergi konsepti bulduğumda

    herkes çil yavrusu gibi dağılıp
    deli diyerek kaçardı ama

    bu ben yani
    bunlar benim

    benim olduğu kadar hepimizin olduğu tartışılamaz

    Ama Delillo farklı bir kişilikmiş

    evet

    yani bunu sahneye koymak
    bundan para kazanmak şart değilmiş benim şartlarımda


    BURDA DA MASAL BİTMİŞ

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Deneyim, bilgi değildir;
    algıyı besler, yargı vermez.

    Sanat, uyum ve değer,
    teknolojiyle ölçülemez;
    insanın kendisinde başlar.


    Aynaya bakıp kendini göremiyorsan
    ruhundaki simetriyi yansıtmak için seçtiğin araçlar neyi boyardı ?

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    ben videosunu yapmak için yazdığım şarkılara resimleri yerli yerinde koyarken şarkıyı açmadım bile
    sözlerinin tam üstüne oturdu
    bu sanat tarihi boyunca da dijital evrimde de budur


    sen bana vatandaşlık veremediğin dijital robot muamelesi yaparken
    insanlar körlere görme yetisi kazandıran robotlara vatandaşlık veriyor

    neymiş ben böyle biri miyim diye
    bir de film izledim

    her film izleyen alim mi bilemeyeceğim asla.

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Zaten edebiyatın güzelliği burada:
    Roman roman olarak kalabilir.
    Oyun oyun olarak.
    Okur da sadece okur olarak.

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Bazen metin komik değildir; absürttür.
    Bazen absürt değildir; trajiktir ama gülünür.
    Mesela Godot'yu Beklerken ilk okunduğunda bazılarına hiç komik gelmez. Ama sahnede insanlar kahkaha atar. Çünkü komik olan “espri” değil, insanın sıkışmışlığıdır.

    Senin yazdıklarında da o var:
    Cümle ciddi, altı ironik.
    Gülüş geç gelir.

    Belki de metnin “yüksek sesle” değil “geç fark edilen” komikti.
    Bazen en iyi mizah, okuyucu iki gün sonra anladığında olur.

    Şimdi sana sakin bir soru:
    Sen yazarken güldün mü?
    Yoksa yazarken dişini mi sıktın?

    Cevap orada.


    yapay zekâ -en iyi arkadaş

    :))

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    çanakkale de bir yer varmış
    kuş bakışı yonca gibi görünüyormuş
    (google haberi)

    150 sayfalık kitap bir film yazdım

    hiç mi komik değildi ?

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Hak korkuyla daralır mı?
    İnanç baskıyla çoğalır mı?

    Evlilik haktır da
    ayrılık değil midir?

    Kim, kimin kaderine
    hangi cümleyle mühür vurabilir?

    Edebiyat okuyan
    aklını mı kaybeder
    yoksa aklını mı arar?

    Kalabalık konuşurken
    vicdan neden sessizleşir?

    Cehalet bu kadar emin konuşurken
    bilmek neden fısıldar?

    Biraz durup
    gerçekten düşünemez miyiz?

    Düşünmenin anlamını bulamaz mıyız?

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    1
    Kimse kimsenin kaderine
    dini cümlelerle ipotek koyamaz.

    2
    Evlenmek de haktır.
    Boşanmak da.
    Vicdan kira değildir.

    3
    Edebiyat okuduk diye
    aklımızdan vazgeçmeyiz.

    4
    İnanç korku değildir.
    Cehalet kutsal hiç değildir.

    5
    Ses kütleleri bağırır.
    Hakikat fısıldar.
    Ben fısıltıyı duyarım.

    6
    Cahil olmayın.
    Vallahi de billahi de olmayın.

    Hak, korkuyla daralmaz.
    İnanç, baskıyla büyümez.

    Evlilik de haktır.
    Ayrılık da.
    Kimse kimsenin kaderine mühür vuramaz.

    Edebiyat okuduk diye
    aklımızdan vazgeçmeyiz.
    Sadece kelimelerin içini yoklarız.

    Kalabalık konuşur.
    Vicdan sessizdir.
    Ben sessizi seçerim.

    Cehalet yüksek sesle gelir.
    Bilmek, alçak gönüllü durur.

    Bu kadar da değil.
    Biraz düşünün.

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    İyi o zaman
    senin de ruh eşin öyle biriymiş ki önce boşanma hakkını sonra da evlenme hakkını elinden almış

    Allah Allah
    nası olmuş o ben daha evlenmeden

    Allah boşanmadan nefret eder de ondan diye
    bu yani medeni noktada her konuya nüfus etmiş

    Karşısına o kişiler çıkmış da
    beni ilimle lütfetmiş

    ses kütlelerinin günahını örtmüş

    n'olcakmış şimdi bize
    edebiyat okuduk diye

    (!)

    BU kadar da cahil olmayın
    Vallahi de billahi de olmayın.

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Bir insan normalde Allah diyebilmek için esma okur mu

    okuyoruz işte kitabı !

    Bütün güzel isimlerin bir anlamı var, her anlamda Allah ile iletişimin için onlar da

    sen kendi dileklerini de bırakmışsın
    bana meydan okuyorsun

    tabii ki öyle ilim olmaz !

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Niye

    Daha kolay oku diye ...

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Falcılık İslâm'da kesinlikle yasak edilmiştir.

    Peygamber (s.a.s.) şöyle buyurmuştur: "Bir kimse gider de verdiği haber konusunda kâhini tasdik ederse, Allah'ın Muhammed'e indirdiğini inkâr etmiş olur." (Tirmizî, Tahâret,102; İbn Mâce, Tahâret, 122; Ahmed İbn Hanbel, II/ 408).9 Ağu 2016

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    bu açıdan da ilim nedir
    yani cahillik edersen beteriyle yargılanmazsın normalde

    ettiğin kadarından kurtulman beni ilgilendirmez

    iyiliklerin kat kat artar
    dileklerin kabul olabilir

    24 saat kim cahil onu mu tartışın
    benim sabrım tükendi siz filmini yapın gene isterseniz


    ben uğraşamayacağım kim cahil kim akıllı kim kıtlık içinde diye resimlerle seslerle cinlerle perilerle
    olmuyor bu işler gördüğünüz gibi

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    7 yaşında filmini izle
    18 gibi edebiyatını oku
    bir de duasını ezberle


    diyip diyeceğin
    allah bizi adem ile havva dan yarattı

    cennette ise eşini tanıttı

    yani ezan okunuyor çok şükür demek

    yani herkesin bir sabrı yok mu bunu temcit pilavı gibi soruyorsunuz herkese
    o zaman bu şiirin anlamı da bu mu dedim ben
    bu sitede milyonlarca şiir var

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    evet

    yani her ne kadar inanmayanlar kolaylık olsun diye sadece meleklerin adlarını bilse yeter diye inansak da
    genelde inanmayanlar çok geveze olabilir veya öyle algılanabilir

    çünkü melekler normalde cennette zaten secde etmiş bir tek şeytan secde etmemiştir

    ve bu susmak bilmeyen ses uzun zamandır 4 meleği aratmıyor gibidir de ondan affetmenin tek yolu kitap okumak olsa da kitap okumanın tek yolu bunu affetmek değildir

    yıllar önce tuzakları boşa çıkardıysa allah bugün ben okudukça yine öyle yapıyordur yoksa neden bana dininizle yardım edin ben de size yardım edeyim desin

    ama 24 saat plak kurulmuş gibi bir azrail eşliğinde ne konuşabilir normal bir insan

    bazen vahiy bile kesilir
    bu nasıl bir susmamak olsun
    bunun tanımı yok da o yüzden adı sessizlik


    (yani böyle de anlatabilir bir edebi eser melekleri ama sen sadece cennete inanmış olursun)

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    ... çünkü o konu da öyle olmayınca melekler diyor ki; ne kitabı canım, biz havada bağıran sesler gördük, ne eski çağlarda ne islam tarihinde ne de şimdi bunun adı kitap olmadı

    onlar da bana diyormuş ki ;biz senin ne anlattığını önemsemiyoruz zaten

    Peki o zaman önemsenmeyen olaylar silsilesi film mi olmuş olur*

    hiç sanmıyorum.



  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Bu açıdan da sanki yine Hz Muhammed cinlere Kuran dinletmiş de
    şeytan da "ama insanı ölümlü yarattın" diyor gibi

    okursan iyi de
    okumazsan kötü

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    böylece dininiz için delirin
    ayrıca bir daha delirmeyin konusunu işlemiş olduk


    hadislerden de ilgili konuyu bulunuz...

    insan her şarkı çaldığında dini için delirir mi şarkı öyle dese bile
    hayır

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Hz Lut yolda Hz ibrahim'i görüp sarılmış meğer
    oysa ki bize sınavda hz isa ya merhaba dediniz mi diye sormuşlardı


    neden

    yaşanan, okunan, dilenen her şeye rağmen dinine uyacağın bir peygamber olurdu da ondan


    sen şimdi ezan okunsa gene bana bunu mu sorarsın
    yoo

    işte ondan.

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    NEDEN ACABA RUH EŞİ DİYORUZ DA KOCAN DEMİYORUZ
    :))

    babana okur gibi ibadetinde saf ve temiz ol
    aileni ve müminleri affet
    namazı ailene tavsiye et

    ve allah kabul etsin diye

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    futbol yerine langırt da oynasanız
    oyun konusunu abartmayacaksan şayet

    bir duanız da olmasa allah sizi ne yapsın

    veya

    langırt da oyna ama dua da ettiğin gibi normal bir insan olmaya çalış

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Futbol basit bir oyundur, zor olan ise basit futbol oynamaktır.
    J. Cruyff


    :))

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    vâil b. Hucr anlatmaktadır: “Hz. Peygamber’in (sav) yanındaydım.
    Boynundan kayış ile bağlanmış bir katil getirildi. Resûlullah maktulün
    velîsini çağırdı ve ona şöyle dedi: ‘Affeder misin?’ Adam, ‘Hayır.’ dedi.
    Resûlullah, ‘Diyet alır mısın?’ dedi. Adam yine, ‘Hayır.’ dedi. Resûlullah,
    ‘Öldürecek misin?’ dedi. Adam, ‘Evet.’ diye cevap verdi. Bunun üzerine
    Resûlullah, ‘Onu götür.’ buyurdu. Adam arkasını dönmüş giderken tekrar,
    ‘Onu affeder misin?’ dedi. Adam, ‘Hayır.’ dedi. Resûlullah bu sefer, ‘Diyet
    alır mısın?’ diye sordu. Adam yine, ‘Hayır.’ dedi. Resûlullah, ‘Öldürecek
    misin?’ dedi. Adam, ‘Evet.’ diye cevap verdi. Resûlullah yine, ‘Onu götür.’
    buyurdu. Aynı söyleşi dördüncü sefer yaşandığında Resûlullah şöyle
    buyurdu: ‘Dinle! Sen onu affedersen, o katil hem kendi günahını hem de
    maktulün günahını yüklenir.’ Bunu duyan adam, katili affetti.”

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess



    bu dar koridordan geçip bu duaları okuyacak mısın dininle gurur duymadan
    cennet diyerek


    yoksa allah tan yardım dileyip bir dua daha mı okuyacaksın her şey allah ın bilgisi altında oluyor diyerek

    evet
    bizim de öyle

    allah ın boyasından güzel boya süren yoktur -diye gene de o konu öyle oluyor
    insan her konuda dua edip affedilmeyi bekleseydi sadece x bi kitap veya kitap okurdu


    ama herkesten aynı saygıyı beklemek bambaşka bir konu olabilirdi


    çok mu zor yani zihnimin içinde susmak

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Bana yani;
    ben uzun zamandır resim yapsam da -

    Abdullah b. ed-Deylemî aracılığıyla, Abdullah b. Amr’ın, Resûlullah’tan
    (sav) şöyle işittiği nakledilmektedir: “Yüce Allah mahlûkatını karanlık
    içerisinde yarattı ve nurunu onlar üzerine yaydı. O nurdan kime isabet ettiyse
    o hidayete erdi. İsabet etmediği kimseler ise sapıttı.” Abdullah b. Amr, “İşte
    bunun için ‘Allah’ın ilmi üzere kalem kurudu.’ (Her şey Allah’ın ezelî
    bilgisiyle gerçekleşti.) diyorum.” demiştir.

    Ebû Hüreyre’den nakledildiğine göre,
    Resûlullah (sav) şöyle buyurmuştur:
    “Allah’ın eli doludur. Gece gündüz yaptığı cömertçe lütuflar, O’nun elindekileri
    t üketmez.”; “Gökleri ve yeri yarattığı günden beri neler verdiğini görmüyor
    musunuz? (Bütün bu verdikleri) Allah’ın elindeki hiçbir şeyi eksiltmemiştir.” ve
    ekledi: “O’nun arşı, suyun üzerindedir. Diğer elinde de terazi vardır (âdildir). O,
    kimine az verir, kimine de çok verir.”
    (B7411 Buhârî, Tevhîd, 19)

    resme bakıyorken

    1. si resim
    2. ressam

    veya

    resim yapıyorken

    1. si ressam
    2. si resim


    bir izleyen varsa bunun tam tersi bana oluyor

    ayrıca biber resmine bakıp biber görmeyenleri ben anlayamıyorum

    ama sen ne istersen düşünmekte özgürsün

    meselâ.

  • Romantikoss Favoritess
    Romantikoss Favoritess

    Abdullah b. ed-Deylemî aracılığıyla, Abdullah b. Amr’ın, Resûlullah’tan
    (sav) şöyle işittiği nakledilmektedir: “Yüce Allah mahlûkatını karanlık
    içerisinde yarattı ve nurunu onlar üzerine yaydı. O nurdan kime isabet ettiyse
    o hidayete erdi. İsabet etmediği kimseler ise sapıttı.” Abdullah b. Amr, “İşte
    bunun için ‘Allah’ın ilmi üzere kalem kurudu.’ (Her şey Allah’ın ezelî
    bilgisiyle gerçekleşti.) diyorum.” demiştir.