Ayşe köyün en güzel kızıydı. Ahmet'le çeşmenin başında buluşur
ilerisi için hayaller kurarlardı. Daha yaşları onüç ondörttü. Ama köy de âdet çocuklar onbeşine geldiğinde evlendirilirdi. Ahmet suculuk yapıyor ailesine katkıda bulunuyordu. İkisi de ilkokulu bitirmişler köyde ortaokul olmadığı için okuyamamışlardı. Birgün yine çeşmenin başında buluştular.
-Hadi Ahmet nehre gidip oradan suyun akışını seyredelim.
-Tamam neden olmasın.
Oraya gidebilmeleri için orman da yarım saat yürümeleri gerekiyordu. Ağaçlar, kuş cıvıltıları arasında el ele konuşarak nehrin oraya geldiler. Yeşilliklerin üzerine oturup harika akan suyu seyre koyuldular.
-Hayret biri kayığını bırakmış burada dedi Ahmet.
Baharla birlikte yeşerdin yüreğimde,
Vazgeçilmezim oldun tutsak ettin kendine,
Sevmeyi bu kadar isterken, gönlüme düştün işte,
Bir yalandı hayat, sense gerçektin ben de,
Tek sevdiğimdin aşkım, herşeyimdin.
Bir selamına muhtaçtım bir de sana,
İkisini de çok gördün gelme artık yanıma,
Alıştım yokluğuna, alıştım yalnızlığa,
Mutlu günler mâzi, umutlar hayal akşamlarda,
Ben kibrit olmuştum sense yakmıştın çakmakla,
Bedelini ağır ödettin lâyıksın bedduaya.
Yürekten sevdim ömrümü koydum ortaya,
Sen hayatını adadın bense canımı sana,
Aşkınla yandım sevginle kavruldum.
Öldüm öldüm dirildim bu sevdaya..
Ümitlerdi bizleri ayakta tutan,
Sevgimizdi canımıza can katan,
Bugün doğmuştum ben,
Seni tanıdığım ilk gün, doğumgünümdü,
Mutluluğumun ilk adımıydı
Delice bir tutkuydu yüreğimde ki,
Çağlayanlar gibi akıyordu sana,
Gözlerimizde aşk kıvılcımları,
kekik kokan dağların arkasından
geldim sana.
aşkımı, sevdamı getirdim yalnızlığına.
ruhumda ki güzellikler bir yana,
mutluluk getirdim hayatına.
güneşin arkasına gizlendi hüzün bak.
içeceksin aşkı yudumlar gibi
ağzına yayılan her damla
tad vermeli insana
çarpmalı yüreğin
akrep ve yelkovanla yarışta
özlem kadehlerde
haydi bebeğim artık gel.
sensiz yaşanmıyor bu düşler.
yalnızlık çekilir mi.
uğruna ölecek biri varken.
hayatım seninle dopdolu..
sen olmazsan,
Aynı şehirde soluduğumuz havayı,
içime çekmek bile, yetiyormuş bana,
Şu an sen den uzağım yollar, bir de
Marmara girdi aramıza.
Yüzün her an gözümün önünde, sesin kulaklarımda,
Görüntün ise değişik insanlarla seni tanımlıyor bana.
yine vurdun beni,
bu sefer gözyaşlarınla.
dayanamadığım tek silahın,
o da sen de sevdiğim.
bir sızı var içimde,
kavrulan yüreğimle birlikte.




-
Yusuf Değirmenci
-
İbrahim Halil Akın
-
Hilmi Serdengeçti
Tüm Yorumlaryine sevda ile sitem mayalaması bir ürün olmuş tadından yenemez halde okudukca haz alınan bir sevda şiir daha gönlünde sevgi dolu dost yürekten kutluyorum menekşe hanım
HÜZÜNLÜ SEVDA YÜKLÜ ŞİİRİ YAZAN SEVEN YÜREĞİNİZ USLANMASIN
SELAM VE SAYGILARIMLA
Şiir ve hikaye kitabını büyük bir zevkle okudum.
Yüreğine sağlık