İyi veya kötü,güzel veya çirkin koydum bu yola serimi,
Bu sevdanın aşk işlemeli mendiliyle,sildim seni kokan terimi,
Çıksınlar sevdanın aşk meydanına! Görsünler sana olan cevherimi,
Sevda ateşiyle çıglıklarını içime gömerek, dağladım derimi.
Seni sende gizleyen kale gibi bir yürek var,bu kesin
Tuttum pamuğumsu nazik ellerinden,
Baktım sevgimizi gizleyen gözlerine,
Bal akıyordu sanki o gatlı dilinden
Bayramları o an yaşadım bana seni seviyorum deyişinden.
Evimde ışıklara gerek yok zira sen ışıldıyorsun,
Ne mehtaplı geceler ferahlatır beni,
Ne de zemheri soğukları hareretimi dindirir.
Ne bahar mevsimin güzelliği şevklendirir beni,
Ne de en usta komediyenler beni güldürür.
İlle de sen ille de sen.
İnsanlar gördüm dökülüyordu sanki yüzlerinden nur.
Mütavazı idiler yoktu zerre kadar enaniyet ve gurur.
Mutlu olmak için gözleri yükseklerde olmazdı,
Küçük şeylerle mutlu olurlardı yüreklerine dolardı sürur.
İnsanlar gördüm içleri dışları her daim birdi.
İnsan vardır, haya abidesidir, kutup yıldızı gibidir,
İnsan vardır, her tarafı aydınlatan güneş gibidir,
İnsan vardır, tuz gibi ekmek gibi su gibi hava gibidir,
İnsan vardır, dağların doruğunda yazın sıcağında kar gibidir.
İnsan da vardır, bataklık gibidir, her düşeni çırpındıkça batırır,
Tutun Allahın ipine
Uyma şeytanın şerrine,
Aşık ol yalnız birine,
Nakşet onu yüreğine.
Onun için gülleri der,
İşin kolayına kaçmadan, bak gözlerime, aklımı çel!
Püfür püfür estir, aşkın dağlarından serin bir yel!
Sevda bağlarımı sulayan aşkın durgun akan suları,
Coşkun aksın, yıksın bendini, olsun bir anda sel!
İşin kolayına kaçmadan, tut ellerimden sım sıkı!
İflah olmaz Allah’tan başkasına tapan,
Allah’ın rızasını kazanır gönülleri yapan.
Gerçek mutluluğu yaşayamaz asla,
Doğru yollar varken, eğri yollara sapan.
İflah olmaz masum insanlara iftira atan,
Seveceksen ya sev canı gönülden,
Ya da sil bir gün evvel unut gitsin!
Gideceksen şayet uzaklara benden,
Durma hemen git,bu sevda bitsin!
Vuracaksan arkamdan aşkın hançeriyle,
Önce ağlatıp sonra güldürmesi de hoş!
Sabırsızca bekletip özlem gidermesi de!
Haşin bakması da, tebessüm etmesi de hoş!
Celallendirip mahsunlaştırması da!
Leyla olmadan Mecnun etmesi te hoş!




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.