Gonca oldun daima, dalında açmadın!
Sevgi oldun, kimselerle paylaşmadın!
Coşkun akan su oldun, ama susuzluğumu gidermedin!
Daha ne yüzle çıkıyorsun karşıma?
Balta girmemiş orman oldun, kimseyi barındırmadın!
Çile menekşeleri oldun, sana bakan gözlerimde,
Ben duruyorum ama, sen durmuyorsun sözünde,
Sadece bir tek sen varsın, hor görülen gönlümde,
Silinmedi ismin hiçbir zaman, bu saf yüreğimde.
Bir türlü çıkmıyorsun,geceleri düşümden,
Dalgalanır gönlümde sevdanın bayrağı,
Yağar sevdalı başıma seherlerde kırağı.
Sevda şerbetini kana kana içmeyenlerin,
Hazana uğrar her baharda gönül bağı.
Dalgalanır gönlümde aşkın sancağı,
Kurmuşlar darağacını, sanki asacaklar beni!
Bizim suçumuz yok, zalim hakim kırmış kalemi!
Üzülüyorum, duyamadığım için şefkatli sesini,
Beni benden alır, yare olan ayrılığın özlemi!
Olur olmaz yerlerde sana seviyorum demekten,
Dilim damağım kurudu.
Sana giden güllü dikenli yolları arşınlamaktan.
Ayak topuklarım çatlayıp nasır bağladı.
Sana sevdamı anlatan mektupları yazmaktan
Eridim bittim, azar azar,
Arzuhalci halim ahvalim yazar.
Tam işlerimi rayına oturttum derken,
Zalim felek dayalı düzenimi bozar.
Eridim bittim, gün be gün,
EY DELAL
Ey güzel!
Tı gula malamıne,
Sen evimin gülüsün!
Tı roniya çavamıne.
Sen gözümün ferisin!
Giderayak gönlüme düşürdüğün kıvılcımın,
Alevlere dönüştüğünden haberin var mı?
Sevda sürmeli gözlerinle yüreğimde inşa ettiğin,
Aşkının bedenimi kütrüm ettiğinden haberin var mı?
Alımlı bakışlarınla sana sevdalı gözlerimin,
Ferini alıp beraberinde götürdüğünden haberin var mı?
Hazırla kendini omuzlarda götürülmeye,
Alıştır nefsini şimdiden yalnız kalmaya,
Hazırlıklı ol her şeyin hesabını vermeye,
Zira fırsatın olmayacak bir daha geri dönmeye.
Beni unut kendini düşün!
Hem aşık ediyorsun beni kendine sırılsıklam
Hem de şımarık bir çocuk gibi ha bire nazlanıyorsun.
Hem götürüyorsun beni aşkın pınarlarına,
Hem de doyasıya içirip hararetimi gidermiyorsun.
Hem sevdalı ela gözlerinle Mecnun edip salıyorsun çöllere,
Hem de Leylalığın hakkını vermiyorsun.




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.