Çektire çektire gamını ettin beni gamdar,
Güvenme güzelliğine,bu endamın sana baki kalmaz yar…
Ya tabib ol,açtığın gönül yarasını çağırmadan kendin gel sar,
Ya da çek aşkın silahını,bu sevda yolunun başında vur beni yar…
Elinde saklı kaldı, gönül sazım ne çalıyor ne de çaldırıyorsun,
Güneşi doğdurdun bağıma,
Aşkin kar yagdirdi dağıma,
Ne yapacağımı şaşırdım,
Su kattın kızarmış yağıma
Güller diktim gençlik çağıma,
Bahtına düştüm atma bana bühtan,
Duydum ki unutmuşsun beni çoktan.
Herkesin özendiği sevgililer iken,
Uyduk zalim nefsimize ayrıldık yoktan.
Bu nasıl sevda imiş yaptırmadı siftah,
Ayrı dünyaların insanları ile çekilmez hayat,
En taze ekmekler yenilmez, olur bayat.
Uzun ve sıkıntılı geceler geçmek bilmez,
Mahir bir seyis bile olsa insan tımar olmaz at.
Ayrı dünyaların insanları ile hayat olur cehennem,
Ayrı dünyaların insanları ile çekilmez hayat,
En taze ekmekler yenilmez, olur bayat.
Uzun ve sıkıntılı geceler geçmek bilmez,
Mahir bir seyis bile olsa insan tımar olmaz at.
Ayrı dünyaların insanları ile hayat olur cehennem,
Gönül gönül dedin. Vuruldum tam gönlümün ortasından,
Sevda sevda dedin. Koşturdun beni en zalim sevdanın arkasından,
Harcadım hepsini ne varsa seve seve. Mertlik ve cömertlik kasasından,
Korkmuyorum bugünden sonra. En acımasız aşkların ve sevdaların yasasından.
Anlamadım.Niçin çıkmıyor insanlar riyakarlık boyasından?
Bak, esiyor sevda rüzgarları püfür püfür!
Sevdalanmayan yüreklere lapayla tükür!
Bak, kurulmuş sevda çadırları içinde yok sevgi!
Almış başını gidiyor her türlü su-i zan ve yergi!
Giydirme bana beyazlar içinde karaları!
Açma sevdalı yüreğimde müzmin yaraları!
Attırma bana en yanık naraları!
Yaşatma varlık içinde en kötü yoklukları!
Gülmeler içinde beni kederlice ağlatma!
Baharlardan bana ne
Gönlümde zemheriler yaşanırken
Muhammedi güllerden bana ne
Talih ağacıma baykuşlar tünerken
Mutluluklardan bana ne
Ben daha çok şükrederim yaratana her bahar,
Gördükçe tabii güzellikleri sevinir olurum bahtiyar.
Bahar mevsimi delikanlılık yıllarını andırır insana,
Gençliğinin kıymetini iyi bilmelisin ihtiyarlık gelmeden yar.
Yaşama şevkim daha çok artar her bahar,




-
Şükrü Atay
Tüm YorumlarŞiirlerinizin hemen hepsi Hakk'a,hakikate çağıran doğruya yönelten şiirler.Tebrikler.
İlhamınız bol, kaleminiz dâim olsun inşallah.