Mutluluk da, acı da bulaşıcıdır;
biri çoğaldıkça, diğeri azaldıkça nefeslenirsin;
her ikisi de hayatın yasası değil,
insanın insana yaşattığıdır oysa.
Ömrün vefasızlığında hiçbir şey baki değilken, acı vermek neden!
___Gün Gelir
Yürür dururuz bu dünya sahnesinde
Bazen sessiz, bazen bir çığlıkla...
Bazen umutla, bazen hüzünle,
Gelip geçeriz yolundan, istemeden de
Dilimde değil, aklımdasın
Söylemesem de duyuyorsun
Biliyorum ki sen de aynısın
Aramamı beklerken arasan
Yorgunluğunu üstüme atmasan Cesaretim benimle olacak.
Davetsiz misafir gibi gelip gider güneşi
Yağmuru gelişinden habersiz yağar
Melteme uğramadan eser poyrazlar
Soğukları ne zaman gideceğini bilmez
Gurbette memleket havalarını özlersin
Vazgeçtim anılarımın incir ağacından
Soluklandığım limanarkası çay sefasından
Gözümün aradıklarından da vazgeçtim
İstemiyorum tersanenin can yakınlığını
Kapuzun gölgeli çakıllarını
Bir nefeste bitti hayat;
Derin uykunun kucağında rüyasını yaşarken aşk
Ağlayan bebeğini emzirirken bir anne
Adam, patronunun iş yerini açacak ve yolu uzun; acelede ...
Valizi hazır evden çıkacakken bir yolcu
Umutlarını biriktirmekle meşgulken bir genç
Güzelliğe göz dikmiş nazar eyleyen fani
Yağmaya yeter diyen sesler nerede hani
Şerre susup duruyor demiyor ki biz battık
Can boğaza dayandı sabır kalmadı artık
__ "Haksızlık karşısında susan, dilsiz şeytandır."
_____
Tahtına kurulmuş kibirle bakar
Hukukun üstüne emrini yıkar
Gerçeği görmüyor isyana sağır
Kendi yarattığı sularda akar
Şarkılarım seni anar
Her sözüyle aşkım ağlar
Anıları kalbe salar
Gel tez elden hasret yakar
Gözlerim hep yola bakar
Hastahane odaları, ahlar diyarı…
Kimi umutla şifa bekler, kimi gözlerinde yorgun bir hüzünle umutsuzluğunu gizler. Kimine yeni bir başlangıç sunar, kimine vedaların durağı olur.
Hasta yataklarında geçen zaman, insanı hem kendine hem de hayata karşı derin bir hesaplaşmaya davet edebilir.
Belki de bu yüzden bir ayak sesini hiç beklemediği kadar bekler.
Bir geçmiş olsun dileğinde birçok sevinci birden yaşar.




-
Işık German Ersoy
-
Abdulkadir Azaklı
Tüm Yorumlar* İçten hümanist duygular nota nota dökülmüş dörtlüklerle..*
Sonsuz kutluyorum..
* 10 Antoloji Yıldızı *
Sayın gülden hanımefendinin yazdığı şiirler çok anlamlı kendisini kutlarım Atatürk ilkelerini seven ve anlamını çok iyi bilen bir şiir dostumuzdur.Kendisine başarılar diler
mutlu ve hüzürlü bir hayat temenni ederim.Saygılarımla.
Abdulkadır azaklı.