İnsan sevmek suçsa eğer.
Astır beni astır beni.
Hak için ölmeye değer.
Astır beni astır beni.
Kar yağdı kapandı yolum.
bahar geldi diye seviniyorsun
ama önünde uzunca bir
kış olduğunu unutuyorsun
saçlarına düşen karların farkında
bile olmuyorsun.
gelen her bahar ömürden
Baktım Öylece
mest eden bakışlarını
astım odamın en üst
köşesine. Hasretini
içime çekerek,gözüm
karalana kadar,baktım
gönlümü çıkmaz
sokaklara hapsettim
dağlara savurdum hayallerimi
gülüşlerimi mateme boyadım
burnum yalnızlığı soluyor
ruhum sa derbeder olmuş
Kar düşmüş ömrümün sokaklarına
Ağustos ayında ben üşüyorum
Umudum yok bu gün ile yarına
Meçhulle beyhude savaşıyorum
Kim tabir yapar ki böyle rüyaya
Merhem olum o nasırlı eline
Yaz mektubu gelsin gurbet eline
Anlat bakım oraların halı ne
Evde kalan kızlar koca buldu mu
Sanki kız pazara çıkmış mal gibi
Hasret pusu kurmuş yol kenarına,
Sana gelen yolu kesip duruyor.
Duman çökmüş gurbet akşamlarına,
Hayallere limon sıkıp duruyor.
Seni düşündükçe artar isyanım,
mecbur kaldım gurbet ele gitmye
tarlaları evi barkı satmaya,
elin vatanını mesken tutmaya,
gelin hakkınızı helal eyleyin.
bilmem bu ayrılık nasıl yazıldı,
kovalar kolunda gider çeşmeye,
kiprikler ok ciğerimi deşmeye,
bir insan yarından ayrı düşmeye,
sılada bekleyen yarım var diye.
çeşmede gelinler suyu doldurur,
İmkansız
Davam var a dostlar geçen zamana
Çaldılar ömrümü bulmam imkansız
Bilmem kaç yıl mahkum oldum isyana
Benim artık sakin olmam imkansız




-
Cevdet Altay
Tüm YorumlarTeşekkür ederim Necibe hanım.Sağolun varolun.