a kateter ve b kateder noktalarının birleşimi hipotez. Hipotezin bir üst aşaması ise doktirin. Sentez ve anti sentezin birleşimi argüman. Argümanın bir üst aşaması ise tez...
Yani, içeriksiz bir iç nihilizmi hiççiliği çağrıştırmıyormu?
a kateter ve b kateder noktalarının birleşimi hipotez. Hipotezin bir üst aşaması ise doktirin. Sentez ve anti sentezin birleşimi argüman. Argümanın bir üst aşaması ise tez...
Yani, içeriksiz bir iç nihilizmi hiççiliği çağrıştırmıyormu?
Bir şey-e inanma ile, tanımlama ile, anlatma ile veya açıklama ile o' şeyin kendi içindeki öznesi ile, mefhumu ile, vasfı ile, işlevi ile, funksiyonu ile o' şeyin kendisinin aynısı orjinali değildir.
Evrensel bazda bir hususun gerçek olarak ele alınması, metodun, yöntemin, vâkanın, tarifin, tasvirin, tasavvurun, durumun herkes tarafından kabul edilmesimidir?
İş yoruma, şerhe, menfiyete, görüş ayrılığına düşünce herkesin gerçekleri biri biriyle örtüşmeye bilir ve bu bağlamda görüş ayrılıklarından kaynaklanan perspektifler meydana gelir.
Gerçeklerin bir biriyle örtüşmemesi görüş açıları bakımından diplomasi ve siyaseti öne çıkarır, çünkü hem kolektif bakış açısına göre hemde ferdi bakış açısına göre gerçeği yorumlama veya algılama bireysel bazda ve kolektif bazda her ferdin görüş açıları bakımından bir biriyle örtüşmeye bilir. Öyle ise, bahsi mevzuda bulunulduğu gibi pekî bu durum neyi meydana getirir?
Aslında bireysel bakımdan insanın kendisine yönelik siyaseti maskesidir, politikası ise edinmiş olduğu kimliğin içerisinde maksat ve gayelerine yönelik arayıpda bulamadıklarıdır, kendi kimliğinden yoksun arayıpda bulma çabası ise onun adıda demagojiden başkası değildir...
Genel itibariyle, politikanın kendisi sunni idiolojik problemler üretip çözümü kendinde görüp çözüm üretiyormuş gibi maskeleniyorsa, Nihilizmin hiçciliğin problemi olan hiçlikten var olma inkarını doğurur.
Bu olgu ise, din üzerinden politika yapma değilde, genelde "dinin politikadaki yeri" nedir tartışmasını beraberinde getirir.
Sekuler nitelikteki siyasal akımlar idiolojik açıdan kendilerini geliştiremezler. Nitekim pragmatiği ekseriyette edinmiş olunan referansı kutsileştirme gibidir, referansın kendisinin kutsileştirilme çabasından ötürü gidemez. Velhasıl kutsiyeti sağlayan inanç sistemi olan dindedir.
Politika ve siyasetin çerçevesi sunni gündem üretip idiolojik çekişmeler oluşturup kutuplaştırma çabası olmamalıdır, toplumun ve bireyin kısa vâdeli, orta vâdeli ve uzun vâdeli oluşa gelen problemlerine gerçekci yasal çerçeveler dahilinde çözümler üretme olmalıdır.
"Peygamber futbol oynamışsa, futbolun kurallarını ne hakem nede futbol federasyonu tayin etmiştir."
"Var olduğumuz bir tek dünyada, herkesin ayrı ayrı kendi dünyalarında bulunan perspektifler ve gerçekler aynı mı?"
Ezelden ebede hamdü senalar sadece O'na aittir.
Geçmişte, şimdide ve gelecekte, ucsuz bucaksız kainatta her canlıyı hayatdar kılan ve rol veren, diri tutan O' Hayy'dır.
Evren bir bütündür, algılayamasakta sezgileyemesekte tüm olan herşeyde herşey bir biriyle bağlantılı yada ilintilidir. Algılayamanın ve sezgileyemenin belkide nihayi sebebi, tüm içinde hayâti unsurlara bağımlı bir bütün oluşumuzdur.
Zan'a bakılırsa optimistin zân'ı hüsnü zan, pesimistin zân'ı ise su-i zan.
Zan başkalarının sadece karakteristik olguları üzerinden edinimler değildir. Özelliklede karakteristik nitelikler hakkında sürekli zân halinde bulunmak, şüpheciliğin hastalıklı hali. Belirgensizlik ve gerçekci yaklaşmamak insanı zân haline sürükler. Zân vesvesenin ve şüpheciliğin elbiseye bürünmüş halide denebilir. Önemli olan arama ve araştırmada yani gerçeği bulmada ana unsur olan şüphecilikden kaynaklanan zan halini merak duygusuna dönüştürebilmek...
Kadim bir kitaba veya kitapcığa bağlı olunup, bir kitabı veya kitapcığı derinlemesine tekrar ederek okumak. Bir sürü kitap alıp, bazılarını yarım yamalak daldan dala atlar gibi okumaktan daha faydalıdır.
Ah ah şu noktanın ve diğer simgelerin ve imgelerin zihinsel faliyet açısından ne büyük bir nimet olduğu bi anlaşılsa.
Mavi, Kırmızı.
Nefretim sana değil, bilesin.
Husumetim uzaklığı ve soğukluğu temsil eden Maviye...
Mazilerde kalsa bile aşkım.
Sevgim, kırmızının sıcaklığı ve yakınlığı temsil eden kızılımsılığına...
Bir gün, İnsanlık ölünce.
Kainatın Manâsı, yok olacak.
İnsanlığın sonuyla, Kainat Kıyamete Manâ verecek.
Kainatın Manâsı, evel Zaman içinde kalbur Zaman içinde kalacak.
İnsanlığın hükmü Manâsını Ebediyetini en sonunda sebebi Kainat belirleyecek.
- Şair falan değilim, şair olma gibi bir amacım filan yok, çünkü her mefhum kendi lisanıyla O' nu ve kendi özünü kendince ifade eder.- Geometri bilmeyen giremez. Ondan sonrası neden kendini tanı, acaba?- Kendimi tanıyamıyorum. Çünkü üçüncül bağlamda, ...
serbest kürsü
04.09.2024 - 00:29a kateter ve b kateder noktalarının birleşimi hipotez. Hipotezin bir üst aşaması ise doktirin. Sentez ve anti sentezin birleşimi argüman. Argümanın bir üst aşaması ise tez...
Yani, içeriksiz bir iç nihilizmi hiççiliği çağrıştırmıyormu?
nihilizm
04.09.2024 - 00:24a kateter ve b kateder noktalarının birleşimi hipotez. Hipotezin bir üst aşaması ise doktirin. Sentez ve anti sentezin birleşimi argüman. Argümanın bir üst aşaması ise tez...
Yani, içeriksiz bir iç nihilizmi hiççiliği çağrıştırmıyormu?
serbest kürsü
04.09.2024 - 00:11Duyuru: Antoloji, term eklemelerde kategori kısmında neden felsefe yok?
serbest kürsü
04.09.2024 - 00:00Bir şey-e inanma ile, tanımlama ile, anlatma ile veya açıklama ile o' şeyin kendi içindeki öznesi ile, mefhumu ile, vasfı ile, işlevi ile, funksiyonu ile o' şeyin kendisinin aynısı orjinali değildir.
Evrensel bazda bir hususun gerçek olarak ele alınması, metodun, yöntemin, vâkanın, tarifin, tasvirin, tasavvurun, durumun herkes tarafından kabul edilmesimidir?
İş yoruma, şerhe, menfiyete, görüş ayrılığına düşünce herkesin gerçekleri biri biriyle örtüşmeye bilir ve bu bağlamda görüş ayrılıklarından kaynaklanan perspektifler meydana gelir.
Gerçeklerin bir biriyle örtüşmemesi görüş açıları bakımından diplomasi ve siyaseti öne çıkarır, çünkü hem kolektif bakış açısına göre hemde ferdi bakış açısına göre gerçeği yorumlama veya algılama bireysel bazda ve kolektif bazda her ferdin görüş açıları bakımından bir biriyle örtüşmeye bilir. Öyle ise, bahsi mevzuda bulunulduğu gibi pekî bu durum neyi meydana getirir?
Aslında bireysel bakımdan insanın kendisine yönelik siyaseti maskesidir, politikası ise edinmiş olduğu kimliğin içerisinde maksat ve gayelerine yönelik arayıpda bulamadıklarıdır, kendi kimliğinden yoksun arayıpda bulma çabası ise onun adıda demagojiden başkası değildir...
Genel itibariyle, politikanın kendisi sunni idiolojik problemler üretip çözümü kendinde görüp çözüm üretiyormuş gibi maskeleniyorsa, Nihilizmin hiçciliğin problemi olan hiçlikten var olma inkarını doğurur.
Bu olgu ise, din üzerinden politika yapma değilde, genelde "dinin politikadaki yeri" nedir tartışmasını beraberinde getirir.
Sekuler nitelikteki siyasal akımlar idiolojik açıdan kendilerini geliştiremezler. Nitekim pragmatiği ekseriyette edinmiş olunan referansı kutsileştirme gibidir, referansın kendisinin kutsileştirilme çabasından ötürü gidemez. Velhasıl kutsiyeti sağlayan inanç sistemi olan dindedir.
Politika ve siyasetin çerçevesi sunni gündem üretip idiolojik çekişmeler oluşturup kutuplaştırma çabası olmamalıdır, toplumun ve bireyin kısa vâdeli, orta vâdeli ve uzun vâdeli oluşa gelen problemlerine gerçekci yasal çerçeveler dahilinde çözümler üretme olmalıdır.
"Peygamber futbol oynamışsa, futbolun kurallarını ne hakem nede futbol federasyonu tayin etmiştir."
"Var olduğumuz bir tek dünyada, herkesin ayrı ayrı kendi dünyalarında bulunan perspektifler ve gerçekler aynı mı?"
serbest kürsü
03.09.2024 - 22:52Ağaçı kesen baltanın sapı ağaçtanya, kurşunu kendi dizine sıkmak gibisi varya.
Dergahta "ayin" term-i hiristiyan-i metodoloji mi islam-i metodoloji mi?
Ezelden Ebed'e
20.08.2024 - 00:44Ezelden ebede hamdü senalar sadece O'na aittir.
Geçmişte, şimdide ve gelecekte, ucsuz bucaksız kainatta her canlıyı hayatdar kılan ve rol veren, diri tutan O' Hayy'dır.
Godot'yu Beklerken
19.08.2024 - 21:57Evren bir bütündür, algılayamasakta sezgileyemesekte tüm olan herşeyde herşey bir biriyle bağlantılı yada ilintilidir. Algılayamanın ve sezgileyemenin belkide nihayi sebebi, tüm içinde hayâti unsurlara bağımlı bir bütün oluşumuzdur.
serbest kürsü
19.08.2024 - 21:43Zan'a bakılırsa optimistin zân'ı hüsnü zan, pesimistin zân'ı ise su-i zan.
Zan başkalarının sadece karakteristik olguları üzerinden edinimler değildir. Özelliklede karakteristik nitelikler hakkında sürekli zân halinde bulunmak, şüpheciliğin hastalıklı hali. Belirgensizlik ve gerçekci yaklaşmamak insanı zân haline sürükler. Zân vesvesenin ve şüpheciliğin elbiseye bürünmüş halide denebilir. Önemli olan arama ve araştırmada yani gerçeği bulmada ana unsur olan şüphecilikden kaynaklanan zan halini merak duygusuna dönüştürebilmek...
serbest kürsü
26.07.2024 - 00:58Alifabenin Me harfini telafüz ederken davarları unutmayın!
Mavinin İzi
23.07.2024 - 23:13Kendi aklını kullanan iyidir, başkalarının verdiği aklıda kullanabilen daha iyidir.
~ Alıntı
serbest kürsü
23.07.2024 - 00:30Kadim bir kitaba veya kitapcığa bağlı olunup, bir kitabı veya kitapcığı derinlemesine tekrar ederek okumak. Bir sürü kitap alıp, bazılarını yarım yamalak daldan dala atlar gibi okumaktan daha faydalıdır.
Ah ah şu noktanın ve diğer simgelerin ve imgelerin zihinsel faliyet açısından ne büyük bir nimet olduğu bi anlaşılsa.
Mavinin İzi
23.07.2024 - 00:03Mavi, Kırmızı.
Nefretim sana değil, bilesin.
Husumetim uzaklığı ve soğukluğu temsil eden Maviye...
Mazilerde kalsa bile aşkım.
Sevgim, kırmızının sıcaklığı ve yakınlığı temsil eden kızılımsılığına...
Mavinin İzi
22.07.2024 - 23:55Gökyüzünde, ışığın tekamülû kırılışıyla oluşan maviyi değil.
Mavinin karanlığa yakınlılığını değil.
Karanlığın maviye naklini, karanlığın maviye dönüşümünü sevdim, ben...
Mavinin denize yansıyışıyla denizin mavi oluşunu değil, denizin zararlı ışığa ayna oluşunu sevdim, ben...
Gökyüzü mavisinin o görkemli şaşalı aldatışını değil.
Atmosferin ışığı kırıp, ışığı filitrelemesini değil.
Sarının maviyi kabullenişiyle, yeşilin maviyle sarıyı içerisinde barındırışıyla, yeşilin umudumun rengi oluşunu sevdim, ben...
Umudumu kullanılmasını değil.
Doğanın zararlı güneş ışığana meydan okuyuşunu ufkumla sezişimi sevdim, ben...
(Kalın sağlıklıca)
Mavinin İzi
16.07.2024 - 23:53Bir gün, İnsanlık ölünce.
Kainatın Manâsı, yok olacak.
İnsanlığın sonuyla, Kainat Kıyamete Manâ verecek.
Kainatın Manâsı, evel Zaman içinde kalbur Zaman içinde kalacak.
İnsanlığın hükmü Manâsını Ebediyetini en sonunda sebebi Kainat belirleyecek.
Mavinin İzi
15.07.2024 - 01:04Her ruh, umut ettiğinin mefhumuna dönüşme eğilimindedir.
felsefe
15.07.2024 - 00:55Felsefenin çürük dişleri, realitenin sarhoş işleri.
serbest kürsü
15.07.2024 - 00:53Felsefenin çürük dişleri, realitenin sarhoş işleri. :)
ömür
15.07.2024 - 00:49Her doğuma geçmiş dendi.
Her ölüme gelecek dendi.
İkisinin arasındakinede bir ömür dendi.
şey
15.07.2024 - 00:48Tanımında, belirginsiz olduğumuz, kavramsal olgularda çekinsellik halinde, tanımsızlıkta oluşan ikilemlerin arasında kalma durumunda "Şey" deriz.
Mavinin İzi
15.07.2024 - 00:33Her doğuma geçmiş dendi.
Her ölüme gelecek dendi.
İkisinin arasındakinede bir ömür dendi.
nokta
08.07.2024 - 01:03Güneşi görünür kılan parlaklığı değil, ışığının ulaşabildiği nokta.
Sonra dedim ki
08.07.2024 - 00:58Güneşi görünür kılan parlaklığı değil, ışığının ulaşabildiği nokta.
bir not düş!
08.07.2024 - 00:54Güneşi görünür kılan parlaklığı değil, ışığının ulaşabildiği nokta.
bir söz bırak!
08.07.2024 - 00:53Güneşi görünür kılan parlaklığı değil, ışığının ulaşabildiği nokta.
Toplam 1183 mesaj bulundu