Çok okudum, özümsedim, çok yazdım
Bazen kıştım, fazlaca sert ve yazdım
Dilde şiir, şarkı, türkü coşturur
Elde güçlü, dayanıklı bir sazdım!
Hüzün, neşe, dönüşümlü az coşku
Ne sendenim, ne ondan;
Yanayım hep doğrudan.
Sakınırken yağmurdan
Çekmeyeyim doludan…
Sana kavuşmak için
Her Türk asker doğar, ben de askerim
Her Türk polis doğar, ben de polisim
Yâr ve yardımcımız yaratan, Allah;
Türk ve Müslüman’ım, elhamdülillah!
Her Türk Hakk’a tapar, ben de taparım
Yirmi yılı geçti tüm eğitimim;
Otuz yılı aştı devlet hizmetim.
Azimli, çalışkan bir öğrenciydim;
Çok yönlü, güçlü bir eğitimciydim.
Öğretmenlerimi sayar severdim;
Almasan da olur, selâm veririm
Bilmesen de olur, değer veririm
Sormasan da olur, hatır sorarım
Yamuk yaptığında hesap sorarım!
Görmesen de olur, seni izlerim
Titrin senin olsun, fikrin önemli
Fikrin şöyle dursun, zikrin önemli
Kişinin aynası iştir besbelli
O ne gurur kibir; ne de heybetli!
Kaşlar ayrı oynar, azalar ayrı
Kader sillesini vurmakta çatpat
Akıl, beden ve ruh sağlığı berbat
Tarih kan ağlıyor, sorunlar kat kat;
Beterin beteri de varmış heyhat!
Talihsizliklerin nedeni felek
Bakmalı arada aynaya insan
Görmeli ne denli yıprandığını;
Demeli ‘Ne idim, ne oldum!’ insan
Bilmeli ne için kıvrandığını…
Koşmalı arada kulvarda insan
Şairim, yazarım, eğitimciyim
Bunu herkes bilir hem de dilciyim,
Arada müzikle uğraşmaktayım;
Tüm insanlık için çalışmaktayım.
Birkaç dil çalıştım, çok yazı, şiir
Yakarım, yıkarım, ezerim! Sonra?
Kaçarım, göçerim, gezerim! Başka?
Dünya umurunda mı sanki! Yani?
İnsanlık kaldıysa, nerede? Hani?
Ararım, sorarım, bulurum! Sonra?




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!