Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Vezir Pehlevan
Vezir Pehlevan

HER İNSAN BİR DEĞERDİR, KARŞILIKLI SEVGİ VE SAYGI İNSANLARIN EN BÜYÜK HAZİNESİDİR...

  • serbest kürsü25.08.2024 - 10:02


    ***Abdulkadir Bey, Necip Fazıl ve şürekası aktüel olarak güncelleniyorsa
    Türk Ulusal Edebiyatımıza ve çağdaş-muasır medeniyete gölge çekilmek
    isteniyordur??? Ancak bunlar konjonktürel olaylardır. Saman yanar, amma
    ve lakin alevinin izi ve kokusu kalmaz...Hayırlı çalışmalar.
    -----OZAN ÇAKIROĞLU------

  • Yurtseverler Köşesi24.08.2024 - 11:32


    ORTA DOĞUNUN HALİNE BAKIN
    .
    Ormanlar yanıyor, Toprak kuruyor
    Tabiat kükreyip, hesap soruyor
    Zalim İsrail-i, kimler koruyor
    Orta Doğunun bir haline bakın.
    .
    Orta Doğu parsel-parsel satıldı
    Mescid-i Aksaya, bomba atıldı
    Mabedimiz, viran oldu yıkıldı
    Zalim Haçlıların, zülmüne bakın.
    .
    Yehu'ler Dünya'ya, kafa tutuyor
    Gelip Ülkemize, fitne sokuyor
    Bulaştığı her yer, ölüm kokuyor
    Filistin-Gazze'nin, sonuna bakın.
    .
    İslamiyet kırk-a bölünmüş kesir
    Medeniyet çökmüş, batıya esir
    Katil İsrail-e olunmaz tesir
    Kimden besleniyor, yalına bakın.
    .
    Der Vezir, yapılan insanlık suçu
    Filistin üstüne, çektiler Haç-ı
    Elinde bastonu, başında taç-ı
    Nereden geliyor, yoluna bakın...
    -----OZAN ÇAKIROĞLU------
    .
    İslam Alemi, bunca yıldır İsmail'in koçunu keşfetmekle meşgulken, Haçlılar Marsa gidiyor.
    Orta Doğu Şeriat-Şeriat dedikçe, parsel-parsel bölünüyor. Yetmiyor Emperyalistler tarafından
    azarlanıp-marizleniyor. Petrol kaynaklarına bir-bir Ambargo konuluyor....VESSELAM




  • Yurtseverler Köşesi23.08.2024 - 13:03


    *** BANA ANLAMSIZ GELEN ÖZLÜ SÖZLER ***
    .
    1=Avucu kadar yüreği olmayan insanların, kürek kadar dili olur?
    -- İyi de kim ölçmüş?
    2=Mutluluk demek, vücut sağlığı demek?
    -- Palavra, ben bedenen özürlü, fakat mutlu insanlar tanıyorum.
    3=Aşktan kopmak, yaşamdan kopmak demektir?
    -- Atmasiyon? Ben aşık olan hiç karun görmedim?
    4=Yaşamsal süreçte, sevgiden başka hiç bir şey planlama?
    -- Acizlerin, çaresizlerin, teslim olmuşların ve ezilmişlerin orta çağ deyimi?
    5=Kim Hak-hakikat yolunda ölürse, o cennetliktir?
    -- Nerden biliyor, hiç şahit olmuşluğu var mı?
    6=Edep aklın tercümanıdır?
    -- Sen zalimin karşısında edepli olsan ne olur?
    7=İyiyi gör, doğruyu ara güzel sev, her şeyde kusur arama.
    -- Saçma, güzel seni sevecek mi? Kusuru kim dillendircek?
    8=Güzeli, güzel yapan edeptir, edepse güzel sevmeye sebeptir?
    -- Külliyen yalan. Ben nice güzeller gördüm, edep nedir bilmezler? Amma ve lakin
    sevenleri Maşrikten-mağribe kuyruktur?
    9=Aşk bir turşu suyuna benzer, içmesin ağzın sulanır, içersin miden bulanır?
    -- Kim-kimler test etmiş. Aşk çıkar-menfaattır. Ben hiç özürlü, fakat arlı-edepli-ahlaklı birine
    aşık olan görmedim. Her kes boylu-poslu, cilveli ve kıvrımlı birilerini tercih ediyorlar?
    10=Gül veren elinde gül kokusu kalır?
    -- Vallahi yalan, ancak elinde diken izi kalır?
    11=Neye niyet edersen, o sana ihsan olur?
    --- Palavra. Emekililer sefaleti, yokluğu, acizliği, 3. sınıf Vatandaşlığı mı niyet eylediler?
    12=İyiler asla kaybetmez, ancak kaybedilir?
    -- Liste başı palavra bu söz olsa gerek? Flistin'de kimler kaybediyor???
    -- Ben her zaman ve her yerde söylerim, her söylenen ve özlü söz olarak Tarihsel devinimde
    yerini alan aforizmaları, şimdi ki devran da örnekleyemeyiz. Bunlar konjonktürel olaylardır..
    -----OZAN ÇAKIROĞLU------

  • Yurtseverler Köşesi21.08.2024 - 15:16


    *** KADINLARIN YEMENİ ÖRTÜSÜ ***
    ---Yemeni örtüsü, İslamiyetin doğuşuyla önem ve mana kazanmıştır. Nur suresi 31. ayetle
    sünnet-i seniyye olarak kabul edilmiştir. Hiç kimsenin Kadınların Yemeni örtüsünü analiz etme,
    ve ya karşı çıkma hakkı ve yetkisi yoktur. İsteyen örtünür, istemeyen örtünmez.
    ---Anadolu kültürel yapısında, hem hava muhalefetine karşı önlem amaçlı, hem de İslam-i açıdan
    saçların ve yüzün belli bir kısmının örtünmesidir. Yörelere göre yemeninin şekli, kumaşı ve desensel
    farklılıkları vardır. Anayasal hiyerarşik sistemle de kabul görmüştür. Mütedeyyin kesimde Kadınların
    her türlü örtüsü ŞEREF tacı sayılmaktadır...
    ---Benim yedi Ceddim ve sevgili eşim'de Başını örtmektedir. Biz Milletçe başını örtene de ve başını
    açana da saygı duymaktayız. Bunun aksi cehalettir, garabettir hatta Anadolu kültürel değerlerimize
    ihanettir. Bu kabul edilecek ve sessiz kalınacak bir durum değildir.
    ---Sözlerim, şahsına münhasır Şaire Hanım ve şürekasınadır....VESSELAM.
    -------OZAN ÇAKIROĞLU--------

  • Yurtseverler Köşesi21.08.2024 - 12:39


    ***** GELİN DUVAĞI *****
    --Gelin Duvağı, Anadolu köklü kültürümüzde, saflığın, berraklığın, temizliğin
    ve masumiyetin simgesi olarak kullanılır.
    --Kırmızı Duvak sevinç, huzur ve mutluluğu simgeler. Yeşil Duvak'sa Vuslata
    erme ve muradına nail olmayı simgeler.
    --Gelin Duvağını, Gelin olmuş Kıza en ehli akil ve aileden biri dua ve niyazla takar.
    Gelin Duvağı vuslata kadar hep örtülü kalır. Ancak ve ancak vuslata varınca
    Gelinin helalı olan nikâhlı Eri-yani kocası açar. Bunu aksi haramdır. Çünkü Gelin
    Duvağı bizim örfü kültürümüze göre Şeref Tacımızdır....
    --Şimdi ki devranda, yeni neslimiz Anadolu örfü geleneklerimize ehtibar etmiyorlar.
    Kendi-kendilerine, kuralsız ve ruhsatsız beraberlikler yaşıyorlar. Ana-Atalar evlatlarının
    Evliliklerini basından-yayından, dedikodu ve gıybetten öğreniyorlar.
    --Biz Milletçe nereye doğru evrilmekteyiz??? VESSELAM.
    ---------OZAN ÇAKIROĞLU---------

  • Yurtseverler Köşesi20.08.2024 - 11:44


    ***** ANADOLU BİZİM *****
    Anadolu bizim, Ata Yurdumuz
    Uğruna can verir, şanlı ordumuz
    Barışa-sukuna, olmaz gardımız
    Sevgidir, şefkattır, ülkümüz bizim.
    .
    Mustafa Kemal'e bağlıyız özden
    Hilafet uğruna, düşmeyiz gözden
    Dönmeyiz Lozan'da verilen sözden
    Hür Cumhuriyettir, yolumuz bizim.
    .
    Fatih'ler Cihana, açtı kapıyı
    Ulu önder atamız aldı tapuyu
    Meclis-i Ayan'da, kurdu yapıyı
    Renk verir Bayrağa, kanımız bizim.
    .
    Çakıroğlu yazdı, mert-oğlu merde
    Can gibi bakarız, Vatana-Yurda
    Ülke teslim olmaz, kuzguna kurda
    Mustafa Kemal'dır yolumuz bizim...
    -----OZAN ÇAKIROĞLU------

  • Yurtseverler Köşesi20.08.2024 - 11:21


    ***EVET SOPAYI DİKSEN BELKİ FİLİZLENİP FİDAN--AĞAÇ OLABİLİR***
    -------ANCAK HER ŞAHSİYET *ŞAİR* OLAMAZ-------
    ŞAİRLER, ilk önce fikri hür, vicdanı hür, irfani hür, dini ve mezhebi hür olmalıdır?
    Şairler, Özü sözü bir, uyumlu, ufku geniş çağdaş ve feraset sahibi, onurlu, gururlu
    erdemli sevgi ve barış içinde hayır-hasenatlı olmalıdır.
    Şairler, çevresine ilham ve öğüt verici, ikna edici, yeni nesile örnek olucu, Tarihsel
    devinime iz düşücü, siyasal, sosyal ve kültürel olayları anlaşılır bir dil ile topluma
    nakış-nakış işlemelidir.
    Şairler, yetenekli, marifetli, yenilikçi ve atılımcı olmalı, barış ve suhulet içerisinde
    çözüm odaklı Şiirler yazmalıdır.
    Şairler, neyi ne zaman ve niçin yazacağını bilen, ilkeli, tutarlı ve toplumsal meselelere
    karşı özgüven içerisinde omurgalı olmalıdırlar..VESSELAM.
    -------OZAN ÇAKIROĞLU-----

  • Yurtseverler Köşesi19.08.2024 - 15:04


    ***** RUBAİYAT *****
    Ben bir güzel gördüm, cemali nur danesi
    Nektar ile yoğrulmuş, bütün beden binası
    Abdal-mecnun misali, gönülden hem-hal oldum
    Bakışları efsunlu, çözülmüyor manası...
    -----OZAN ÇAKIROĞLU------

  • Yurtseverler Köşesi18.08.2024 - 14:39


    **** AŞK ve SEVDANIN ALAMETLERİ ****
    1=Aşkın başlangıcı büyük tutku ve heyecanla karakterizedir.
    2=Kalp atışlarında hızlanma ve zaman-zaman sıkışma oluyorsa?
    3=Avuç içlerinde terleme, kulaklarda çınlama, dudaklarda tıtreme oluyorsa?
    4=Göz bebeklerinde büyüme-kayma ve zaman-zaman çapaklanma oluyorsa?
    5=Yüzde kızarma, bakışları kaçıma ve odaklanma sorunu yaşıyorsan?
    6=Düzensiz uyku, duygusal-şehvetli rüyalar görüyorsan ve münasebetsiz hayaller
    kuruyorsan ve gece terlemesi oluyorsa?
    7=Ailevi sorunlar yaşıyor ve agresif tavır ve davranışlar sergiliyorsan?
    8=Bağırsak hareketlerinde düzensizlik ve Mide'de zaman-zaman yanma oluyorsa?
    9=Toplumsal meselelere duyarsız kalıyorsan ve her türlü sosyal ve kültürel olgulardan
    uzak kalıyorsan?
    10=Vatan-Millet-Bayrak ve Devletin bekası da neymiş diye düşünüyorsan? Hadi gözün
    aydın olsun, sen artık bir Mecnunsun. SENİ, en ünlü Baytarlar bile artık tedavi edemez.
    Yüce Yaradan sevdalılara mukayyet olsun? Her nedense AMİN demek içimden gelmiyor???
    -------OZAN ÇAKIROĞLU------

  • Yurtseverler Köşesi18.08.2024 - 14:14


    ****TEPKİSİZ ve ETKİSİZ KARDEŞİM****
    .
    Yaşamak haksızlıklara karşı direnmektir. Hak-hakikat içerisinde mücadele etmektir.
    Anayasal haklardan eşit ve adil yararlanmaktır. Başkalarının hak ve hukuklarına saygı
    duymaktır. Demokratik Laik, Sosyal ve hukuk Devletine karşı saygın bir vatandaş olmaktır.
    İç ve dış düşmanlara karşı Milletçe bir ve beraber olmaktır. Her şeyden önemlisi Misak-ı
    Milli sınırları içerisindeki yaşayan cümle insanları saygın bir Vatandaş görmektir...
    -----OZAN ÇAKIROĞLU-----