***** EYY ŞAİR MÜSVEDDESİ ***** Ben bu güne kadar, hiç bir Şiirimde kimsenin Kimliğini ifşa etmedim. Bundan sonra da etmem. Her hangi bir kurumun ve ya bir mesleğin de adını zikretmem. O eleştirdiğim hadsizler hiç bir kuruma bağlı değiller. Onlar illegal örgüt elemanlarıdır. Devletin varlığını, birliğini ve bütünlüğünü tehdit eden unsurlardır. Ben Demokratik Laik ve Sosyal bir realistim. Bu kutlu Cumhuriyetimize kayıtsız ve şartsız gönülden bağlı bir Vatandaşım... --Benim Şiir ve yorumsal yazılarımın % 51' i Cumhuriyet ve Mustafa Kemalleri anlatır. Çünkü ben bir Cumhuriyet evladıyım...Senin sempati duyduğun, hatta zaman methiyeler dizdiğin o gayriyasal Dergâh, dernek ve asitane tekkelerini KURAN reddediyor. Yüce Atamız, Mustafa Kemal Paşa hazretleri de tamamını kapatmıştır... --Ayrıca ben, eften-püften, allem-kullem, fitne-fesat ve Türk Ulusal bütünlüğünün aleyhinde yazılmış Şiirlere alenen ve şiddetle tepki gösteririm. En az yirmi Şairin Şiir sayfalarına ağır eleştirel yorumlar yazmışımdır. Onlar ne kadarda sindiremeyip kükreseler de, Şahsımı hedef alsalar da, tam aksine onların da işine geliyordu. Hepsinin takipçi sayısı ve okurları artıyordu. Sağ olsun bir değerli Şair dostum mesaj sayfama yazmıştı. Ben de o günden sonrada, onların sayfalarına hiç uğramıyorum. Ve son üç aydır bazılarının okuma oranları sıfırlandı. Bakıyorum o şahsiyetler zaman- zaman başkalarına el altından sataşıyorlar. Kaale alınmadıklarını anlayınca kabuklarına çekiliyorlar.. --Şiir yazma tarzımı beğenmeyebilirsin, bu senin bakış açın, kimse de bir şey diyemez. Ben 17 yaşımdan beri aynı tarzda ŞİİR yazarım. 7-8 ve 11 li hece ölçüsü kullanırım. Genelde koşma ve irticalen yazarım. Antolojide Benim tarzda ŞİİR yazan Şair sayısı 25'i geçmez. Yani herkesin Pilav yeme tarzı başka-başkadır. Haa bu arada ben asla ve kat-a birileri beğensin diye Şiir ve Makale yazmam. Genelde Toplumsal meseleleri dile getiririm... --Eğer ki, yazdıklarımı yansız ve tarafsız okursanız, inanın ki beraberinde bir çok meseleyi de çözmüş olursunuz....İNŞALLAH ---------OZAN ÇAKIROĞLU---------
--Türk Ulusal kültürümüz de ATASÖZÜ olarak ta bilinen özlü sözlerin kime ait olduğu pek te önem arz etmez. Bireysel, Komünal ve Toplumsal paylaşımlar da doğru zaman ve doğru yerde kullanılması önemlidir. --Özdeyiş, Vecize, Aforizma ya da özlü sözler, düşünce, duygu yada teati ilkelerini kısa ve öz bir biçimde yazılan ve ya sözlü anlatılan deyimlerdir. Bu sözlerin bir çoğu slogan halini almış ve anonimleşmiştir. Burada önemli olan, bu deyimleri sarfı eylem ederken *SÖZLERİN* kendisine ait miş gibi sunmaktır. Bu ahlak-i açıdan doğru bir davranış şekli değildir. Bu tarz yazışmalar ve sunumlar Şairi-Yazarı ve ya hatibi Ehtibar tahtından düşürür...VESSELAM........ OZAN ÇAKIROĞLU
Nilüfer Hanım, ben, deyimi siz uydurdunuz demedim ki? . Merhum yazar Engin GENÇTAN, aynı kitabın bir başka sayfasın da, **Hasta Toplum, bünyesinde ki, normal bir davranış eylemini, normal dışı olarak yorumlayan Toplumlumdur** diye beyan da bulunmuş. Bu söz ya da deyimler de ona ait değildir...Kime ait olduğunu söylemek zaten bana düşmez. Bu araştırmacı yazarların işi. Kaldı ki Ulu Önder Mustafa Kemal Paşa Hazretlerine ait olan bazı özlü sözleri. mütedeyyin kesim Hz. Ömer'e ait olduğunu söylemektedirler...VESSELAM
Emeklinin bitmez derdi-çilesi Pazarda markette dolmaz filesi Bu devri alemde yoktur çaresi Kadere boynunu büker de gider. . Meclis-i ayan'da halii sorulmaz Feryad-i Figan-i, sesi duyulmaz Devlet-ü ErkÂn'da işi görülmez Karanlık üstüne çöker de gider. . Umutlar tükendi kapanmaz yara Yürekte fırtına, Beyinde sara Kefeni alacak bulunmaz para Bağrına acılar eker de gider. . Eski dost yarenler selam eylemez Ocak-otağında sözü dinlenmez Hatun Para ister, halden anlamaz Serinde şimşekler çakar da gider. . Hazana dönüşür, Baharı-Yazı Kamusal mercide kesilir sözü Ruhunda zelzele, asılır yüzü Gönül dergâhını yıkar da gider. . Emekli toy-düğün bayram edemez Dervişandır, atlas-libas giyemez Riyaset tahtına minnet edemez Derdini Ağyara döker de gider. . Der Vezir, Vatandaş yanıyor Aktan Yuvalar yıkıldı, yok oğlu yoktan Devlet, Emekliyi unuttu çoktan Ölmeden contayı yakar da gider... ----OZAN ÇAKIROĞLU----
***** TAŞLAMA *****
Eyy Şahsıma sataşıp, çamur atanlar
Mürşid-i Kâmilleri, Taşa tutanlar
Hak-hakikat Farzına, hile katanlar
Bağlamamın Telinde tartarım sizi.
.
Cümlenizi samana katsam AT yemez,
Kerdiga unundan yal yapsam İT yemez
Geniniz hormonlu parazit BİT yemez
Pedavra deyi çatıya, örterim sizi...
----OZAN ÇAKIROĞLU-----
***** EYY ŞAİR MÜSVEDDESİ *****
Ben bu güne kadar, hiç bir Şiirimde kimsenin Kimliğini ifşa etmedim. Bundan sonra da etmem.
Her hangi bir kurumun ve ya bir mesleğin de adını zikretmem. O eleştirdiğim hadsizler hiç bir
kuruma bağlı değiller. Onlar illegal örgüt elemanlarıdır. Devletin varlığını, birliğini ve bütünlüğünü
tehdit eden unsurlardır. Ben Demokratik Laik ve Sosyal bir realistim. Bu kutlu Cumhuriyetimize
kayıtsız ve şartsız gönülden bağlı bir Vatandaşım...
--Benim Şiir ve yorumsal yazılarımın % 51' i Cumhuriyet ve Mustafa Kemalleri anlatır. Çünkü
ben bir Cumhuriyet evladıyım...Senin sempati duyduğun, hatta zaman methiyeler dizdiğin o
gayriyasal Dergâh, dernek ve asitane tekkelerini KURAN reddediyor. Yüce Atamız, Mustafa
Kemal Paşa hazretleri de tamamını kapatmıştır...
--Ayrıca ben, eften-püften, allem-kullem, fitne-fesat ve Türk Ulusal bütünlüğünün aleyhinde
yazılmış Şiirlere alenen ve şiddetle tepki gösteririm. En az yirmi Şairin Şiir sayfalarına ağır
eleştirel yorumlar yazmışımdır. Onlar ne kadarda sindiremeyip kükreseler de, Şahsımı hedef
alsalar da, tam aksine onların da işine geliyordu. Hepsinin takipçi sayısı ve okurları artıyordu.
Sağ olsun bir değerli Şair dostum mesaj sayfama yazmıştı. Ben de o günden sonrada, onların
sayfalarına hiç uğramıyorum. Ve son üç aydır bazılarının okuma oranları sıfırlandı. Bakıyorum
o şahsiyetler zaman- zaman başkalarına el altından sataşıyorlar. Kaale alınmadıklarını anlayınca
kabuklarına çekiliyorlar..
--Şiir yazma tarzımı beğenmeyebilirsin, bu senin bakış açın, kimse de bir şey diyemez. Ben 17
yaşımdan beri aynı tarzda ŞİİR yazarım. 7-8 ve 11 li hece ölçüsü kullanırım. Genelde koşma
ve irticalen yazarım. Antolojide Benim tarzda ŞİİR yazan Şair sayısı 25'i geçmez. Yani herkesin
Pilav yeme tarzı başka-başkadır. Haa bu arada ben asla ve kat-a birileri beğensin diye Şiir ve
Makale yazmam. Genelde Toplumsal meseleleri dile getiririm...
--Eğer ki, yazdıklarımı yansız ve tarafsız okursanız, inanın ki beraberinde bir çok meseleyi de
çözmüş olursunuz....İNŞALLAH
---------OZAN ÇAKIROĞLU---------
***** RUBAİYAT *****
Moda oldu yoksulu, sadakayla keklemek
Zenginden vergi silip, Vatandaşa eklemek
Ezan, Bayrak diyerek, seçmenlere gaz verip
Reis, revamıdır zam üstüne zam eklemek...
-------OZAN ÇAKIROĞLU--------
***** RUBAİYAT *****
Can dayanmıyor bu zemherinin kışına
Akıl sır ermiyor bu Hünkârın işine
Milleti muhtaç etti, kel oğlan aşına
Yoksulun feryat-figanı arşa dayandı
Meclis-i Ayanda sular baştan bulandı...
------OZAN ÇAKIROĞLU-------
***** RUBAİYAT *****
Denizin suyundan Ayran yapılmaz
Anasız Babasız Bayram edilmez
Beyitler dizmekle Şair olunmaz
Heceyle Destanlar yazmayı öğren
Manayı mantıktan süzmeyi öğren...
------OZAN ÇAKIROĞLU------
Eyy yalancı Fetbaz, eğer ki DİNİNİ kıl kuyruk kurnaz Tilkiden öğrenirseniz
kümeslerden TAVUK çalmaktan başka marifetiniz olmaz--olamazzz...
-------OZAN ÇAKIROĞLU------
Son zamanlar da Şiir ve deyimler hırsızlığı kol geziyor.
Bazı Şair ve Yazarlar da, bu gidişata çanak tutuyor...
-----OZAN ÇAKIROĞLU------
--Türk Ulusal kültürümüz de ATASÖZÜ olarak ta bilinen özlü sözlerin kime ait
olduğu pek te önem arz etmez. Bireysel, Komünal ve Toplumsal paylaşımlar da
doğru zaman ve doğru yerde kullanılması önemlidir.
--Özdeyiş, Vecize, Aforizma ya da özlü sözler, düşünce, duygu yada teati ilkelerini
kısa ve öz bir biçimde yazılan ve ya sözlü anlatılan deyimlerdir. Bu sözlerin bir çoğu
slogan halini almış ve anonimleşmiştir. Burada önemli olan, bu deyimleri sarfı eylem
ederken *SÖZLERİN* kendisine ait miş gibi sunmaktır. Bu ahlak-i açıdan doğru bir
davranış şekli değildir. Bu tarz yazışmalar ve sunumlar Şairi-Yazarı ve ya hatibi
Ehtibar tahtından düşürür...VESSELAM........ OZAN ÇAKIROĞLU
Nilüfer Hanım, ben, deyimi siz uydurdunuz demedim ki?
.
Merhum yazar Engin GENÇTAN, aynı kitabın bir başka sayfasın da,
**Hasta Toplum, bünyesinde ki, normal bir davranış eylemini,
normal dışı olarak yorumlayan Toplumlumdur** diye beyan da bulunmuş.
Bu söz ya da deyimler de ona ait değildir...Kime ait olduğunu söylemek
zaten bana düşmez. Bu araştırmacı yazarların işi. Kaldı ki Ulu Önder
Mustafa Kemal Paşa Hazretlerine ait olan bazı özlü sözleri. mütedeyyin
kesim Hz. Ömer'e ait olduğunu söylemektedirler...VESSELAM
*** EMEKLİ MEMUR ***
Emeklinin bitmez derdi-çilesi
Pazarda markette dolmaz filesi
Bu devri alemde yoktur çaresi
Kadere boynunu büker de gider.
.
Meclis-i ayan'da halii sorulmaz
Feryad-i Figan-i, sesi duyulmaz
Devlet-ü ErkÂn'da işi görülmez
Karanlık üstüne çöker de gider.
.
Umutlar tükendi kapanmaz yara
Yürekte fırtına, Beyinde sara
Kefeni alacak bulunmaz para
Bağrına acılar eker de gider.
.
Eski dost yarenler selam eylemez
Ocak-otağında sözü dinlenmez
Hatun Para ister, halden anlamaz
Serinde şimşekler çakar da gider.
.
Hazana dönüşür, Baharı-Yazı
Kamusal mercide kesilir sözü
Ruhunda zelzele, asılır yüzü
Gönül dergâhını yıkar da gider.
.
Emekli toy-düğün bayram edemez
Dervişandır, atlas-libas giyemez
Riyaset tahtına minnet edemez
Derdini Ağyara döker de gider.
.
Der Vezir, Vatandaş yanıyor Aktan
Yuvalar yıkıldı, yok oğlu yoktan
Devlet, Emekliyi unuttu çoktan
Ölmeden contayı yakar da gider...
----OZAN ÇAKIROĞLU----