Kültür Sanat Edebiyat Şiir

Vezir Pehlevan
Vezir Pehlevan

HER İNSAN BİR DEĞERDİR, KARŞILIKLI SEVGİ VE SAYGI İNSANLARIN EN BÜYÜK HAZİNESİDİR...

  • Yurtseverler Köşesi13.01.2025 - 17:06

    ***** TAŞLAMA *****
    Eyy Şahsıma sataşıp, çamur atanlar
    Mürşid-i Kâmilleri, Taşa tutanlar
    Hak-hakikat Farzına, hile katanlar
    Bağlamamın Telinde tartarım sizi.
    .
    Cümlenizi samana katsam AT yemez,
    Kerdiga unundan yal yapsam İT yemez
    Geniniz hormonlu parazit BİT yemez
    Pedavra deyi çatıya, örterim sizi...
    ----OZAN ÇAKIROĞLU-----

  • Yurtseverler Köşesi10.01.2025 - 16:22


    ***** EYY ŞAİR MÜSVEDDESİ *****
    Ben bu güne kadar, hiç bir Şiirimde kimsenin Kimliğini ifşa etmedim. Bundan sonra da etmem.
    Her hangi bir kurumun ve ya bir mesleğin de adını zikretmem. O eleştirdiğim hadsizler hiç bir
    kuruma bağlı değiller. Onlar illegal örgüt elemanlarıdır. Devletin varlığını, birliğini ve bütünlüğünü
    tehdit eden unsurlardır. Ben Demokratik Laik ve Sosyal bir realistim. Bu kutlu Cumhuriyetimize
    kayıtsız ve şartsız gönülden bağlı bir Vatandaşım...
    --Benim Şiir ve yorumsal yazılarımın % 51' i Cumhuriyet ve Mustafa Kemalleri anlatır. Çünkü
    ben bir Cumhuriyet evladıyım...Senin sempati duyduğun, hatta zaman methiyeler dizdiğin o
    gayriyasal Dergâh, dernek ve asitane tekkelerini KURAN reddediyor. Yüce Atamız, Mustafa
    Kemal Paşa hazretleri de tamamını kapatmıştır...
    --Ayrıca ben, eften-püften, allem-kullem, fitne-fesat ve Türk Ulusal bütünlüğünün aleyhinde
    yazılmış Şiirlere alenen ve şiddetle tepki gösteririm. En az yirmi Şairin Şiir sayfalarına ağır
    eleştirel yorumlar yazmışımdır. Onlar ne kadarda sindiremeyip kükreseler de, Şahsımı hedef
    alsalar da, tam aksine onların da işine geliyordu. Hepsinin takipçi sayısı ve okurları artıyordu.
    Sağ olsun bir değerli Şair dostum mesaj sayfama yazmıştı. Ben de o günden sonrada, onların
    sayfalarına hiç uğramıyorum. Ve son üç aydır bazılarının okuma oranları sıfırlandı. Bakıyorum
    o şahsiyetler zaman- zaman başkalarına el altından sataşıyorlar. Kaale alınmadıklarını anlayınca
    kabuklarına çekiliyorlar..
    --Şiir yazma tarzımı beğenmeyebilirsin, bu senin bakış açın, kimse de bir şey diyemez. Ben 17
    yaşımdan beri aynı tarzda ŞİİR yazarım. 7-8 ve 11 li hece ölçüsü kullanırım. Genelde koşma
    ve irticalen yazarım. Antolojide Benim tarzda ŞİİR yazan Şair sayısı 25'i geçmez. Yani herkesin
    Pilav yeme tarzı başka-başkadır. Haa bu arada ben asla ve kat-a birileri beğensin diye Şiir ve
    Makale yazmam. Genelde Toplumsal meseleleri dile getiririm...
    --Eğer ki, yazdıklarımı yansız ve tarafsız okursanız, inanın ki beraberinde bir çok meseleyi de
    çözmüş olursunuz....İNŞALLAH
    ---------OZAN ÇAKIROĞLU---------

  • Yurtseverler Köşesi09.01.2025 - 18:09


    ***** RUBAİYAT *****
    Moda oldu yoksulu, sadakayla keklemek
    Zenginden vergi silip, Vatandaşa eklemek
    Ezan, Bayrak diyerek, seçmenlere gaz verip
    Reis, revamıdır zam üstüne zam eklemek...
    -------OZAN ÇAKIROĞLU--------

  • Yurtseverler Köşesi07.01.2025 - 11:55


    ***** RUBAİYAT *****
    Can dayanmıyor bu zemherinin kışına
    Akıl sır ermiyor bu Hünkârın işine
    Milleti muhtaç etti, kel oğlan aşına
    Yoksulun feryat-figanı arşa dayandı
    Meclis-i Ayanda sular baştan bulandı...
    ------OZAN ÇAKIROĞLU-------

  • Yurtseverler Köşesi06.01.2025 - 22:07


    ***** RUBAİYAT *****
    Denizin suyundan Ayran yapılmaz
    Anasız Babasız Bayram edilmez
    Beyitler dizmekle Şair olunmaz
    Heceyle Destanlar yazmayı öğren
    Manayı mantıktan süzmeyi öğren...
    ------OZAN ÇAKIROĞLU------

  • Yurtseverler Köşesi06.01.2025 - 14:27


    Eyy yalancı Fetbaz, eğer ki DİNİNİ kıl kuyruk kurnaz Tilkiden öğrenirseniz
    kümeslerden TAVUK çalmaktan başka marifetiniz olmaz--olamazzz...
    -------OZAN ÇAKIROĞLU------

  • Yurtseverler Köşesi05.01.2025 - 11:55


    Son zamanlar da Şiir ve deyimler hırsızlığı kol geziyor.
    Bazı Şair ve Yazarlar da, bu gidişata çanak tutuyor...
    -----OZAN ÇAKIROĞLU------

  • Yurtseverler Köşesi04.01.2025 - 15:47


    --Türk Ulusal kültürümüz de ATASÖZÜ olarak ta bilinen özlü sözlerin kime ait
    olduğu pek te önem arz etmez. Bireysel, Komünal ve Toplumsal paylaşımlar da
    doğru zaman ve doğru yerde kullanılması önemlidir.
    --Özdeyiş, Vecize, Aforizma ya da özlü sözler, düşünce, duygu yada teati ilkelerini
    kısa ve öz bir biçimde yazılan ve ya sözlü anlatılan deyimlerdir. Bu sözlerin bir çoğu
    slogan halini almış ve anonimleşmiştir. Burada önemli olan, bu deyimleri sarfı eylem
    ederken *SÖZLERİN* kendisine ait miş gibi sunmaktır. Bu ahlak-i açıdan doğru bir
    davranış şekli değildir. Bu tarz yazışmalar ve sunumlar Şairi-Yazarı ve ya hatibi
    Ehtibar tahtından düşürür...VESSELAM........ OZAN ÇAKIROĞLU

  • Mavinin İzi04.01.2025 - 15:18


    Nilüfer Hanım, ben, deyimi siz uydurdunuz demedim ki?
    .
    Merhum yazar Engin GENÇTAN, aynı kitabın bir başka sayfasın da,
    **Hasta Toplum, bünyesinde ki, normal bir davranış eylemini,
    normal dışı olarak yorumlayan Toplumlumdur** diye beyan da bulunmuş.
    Bu söz ya da deyimler de ona ait değildir...Kime ait olduğunu söylemek
    zaten bana düşmez. Bu araştırmacı yazarların işi. Kaldı ki Ulu Önder
    Mustafa Kemal Paşa Hazretlerine ait olan bazı özlü sözleri. mütedeyyin
    kesim Hz. Ömer'e ait olduğunu söylemektedirler...VESSELAM

  • Yurtseverler Köşesi04.01.2025 - 12:41

    *** EMEKLİ MEMUR ***

    Emeklinin bitmez derdi-çilesi
    Pazarda markette dolmaz filesi
    Bu devri alemde yoktur çaresi
    Kadere boynunu büker de gider.
    .
    Meclis-i ayan'da halii sorulmaz
    Feryad-i Figan-i, sesi duyulmaz
    Devlet-ü ErkÂn'da işi görülmez
    Karanlık üstüne çöker de gider.
    .
    Umutlar tükendi kapanmaz yara
    Yürekte fırtına, Beyinde sara
    Kefeni alacak bulunmaz para
    Bağrına acılar eker de gider.
    .
    Eski dost yarenler selam eylemez
    Ocak-otağında sözü dinlenmez
    Hatun Para ister, halden anlamaz
    Serinde şimşekler çakar da gider.
    .
    Hazana dönüşür, Baharı-Yazı
    Kamusal mercide kesilir sözü
    Ruhunda zelzele, asılır yüzü
    Gönül dergâhını yıkar da gider.
    .
    Emekli toy-düğün bayram edemez
    Dervişandır, atlas-libas giyemez
    Riyaset tahtına minnet edemez
    Derdini Ağyara döker de gider.
    .
    Der Vezir, Vatandaş yanıyor Aktan
    Yuvalar yıkıldı, yok oğlu yoktan
    Devlet, Emekliyi unuttu çoktan
    Ölmeden contayı yakar da gider...
    ----OZAN ÇAKIROĞLU----