Desem ki vakitlerden bir Nisan akşamıdır, Rüzgârların en ferahlatıcısı senden esiyor, Sende seyrediyorum denizlerin en mavisini, Ormanların en kuytusunu sende gezmekteyim, Senden kopardım çiçeklerin en solmazını, Toprakların en bereketlisini sende sürdüm, Sende tattım yemişlerin cümlesini.
Desem ki sen benim için, Hava kadar lazım, Ekmek kadar mübarek, Su gibi aziz bir şeysin; Nimettensin, nimettensin! Desem ki... İnan bana sevgilim inan, Evimde şenliksin, bahçemde bahar; Ve soframda en eski şarap. Ben sende yaşıyorum, Sen bende hüküm sürmektesin. Bırak ben söyleyeyim güzelliğini, Rüzgârlarla, nehirlerle, kuşlarla beraber. Günlerden sonra bir gün, Şayet sesimi farkedemezsen, Rüzgârların, nehirlerin, kuşların sesinden, Bil ki ölmüşüm. Fakat yine üzülme, müsterih ol; Kabirde böceklere ezberletirim güzelliğini, Ve neden sonra Tekrar duyduğun gün sesimi gökkubbede, Hatırla ki mahşer günüdür Ortalığa düşmüşüm seni arıyorum.
Araf 188.ayet manası: ....deki..... eğer ben bütün gaybı bilseydim daha fazla hayır yapardım ve kötülük denilen şey yanıma uğramazdı....
Yani kötülükleri fenalikları musibetleri gelmiş ve gelecek olan tüm fenalikları def edecek yegane şey hayır yapmaktır. Kainatın efendisi sav.efendimiz de buyuruyor ki en hayırlı ameliniz namazdır ve sadaka belayı def eder diyor bu ikisi fenalikları defi icin bir fihriste ve bir çekirdek hükmünde ilaç olup devrimizin marazına büyük bir rehberdir Allah bizi ömür boyunca bu iki hayırlı amelden ayırmasın amin.
Dururken demiyoruz kılabildiğiniz namazların önüne arkasına veya yanına iki rekatlik gayet hafif bir tevbei istiğfar için namaz ayırın ve kılın yani adaletten ziyade rahmete sarılın
Tevbei istiğfar için kılınan namazlar sabah kuşluk vaktinde öğle namazının sonunda ikindi namazdan önce akşam namazın sonunda yatsı vitirden önce kılınabilir Allah bizi mağfiretine layık eylesin amin.
Bir de namaz kıldığımız zaman tevbei istiğfar için iki rekat gayet hafif bir namaz dahi kılabiliriz zira hem günahımız çok hem beş vakti bazen tam kılamıyoruz Allah demi yor mu hadisi kudsi de huzuruma gel şirk koşma ben seni affederim. bizde günahlarımızın affı için iki rekat tevbei istiğfar için namazlarımızın yanında önünde veya sonunda kılabiliriz bu iki rekatlık namaza bidat diyenler çıkabilir ancak bizim günahımız çok kardeşim.BAĞIŞLA YA RABBEL ALEMİN AMİN.
Beni hep biri anlasın istersin, Sen Tanrı'yı anladın mı? Birde böyle düşün ne dersin? Sen Tanrı'yı anladın mı?
İstersen seni herkes beğensin, El üstünde tutup göğe yükseltsin, Yeryüzünü sana amade etsin Sen Tanrı'yı anladın mı?
Güvenme beşerin kıl kadar beynine, Dün söverdi över bugün yine, Sövüp saymadan kimsenin dinine, Sen Tanrı'yı anladın mı?
El üstünde tut sen barışı, Bu dünyanın en zor işi, Hep böyledir dünyanın gidişi, Sen Tanrı'yı anladın mı?
Olsun başta Tanrı'ya rağbet, İnsan kuldur Tanrı'ya elbet, Kullara hayır Tanrı'ya evet, Sen tanrıyı anladın mı?
(GÜZELLİK VE DEVLETİ VE ŞİİR VE DUA KİTABIMDAKİ 476. SAHİFEDEKİ ŞİİRİM.)
evet ilk önce insanların bizi anlamasından beğenmesinden ziyade biz tanrıyı yani Allah'ı anladık mı anlamaya çalıştık mı muradına isteğine kulak verdik mi ona bakmalıyız bir de bence.
herkesi dinleyin dinlemekte sıkıntı yok ancak hergün bir sahife kuran okuyarak Allah ne diyor bir de onu dinleyin herkesin dediği ile herkesi yaratanın dediği arasında ki farkı görecek ve ALLAH a kulak vereceksiniz.İnşallah amin.
Duaların reddedilmediği gecelerde Allah'tan beş vakit namaz kılmayı nasip etmesini isteyin hayatınıza bir düzen nizam gelecek Allah ile olan kulluk bağınız güçlenecektir.İnşallah amin.
Bir artı bir iki etmiyorsa bir yerde bereketsizlik yahut bir musibet var demektir.bence. bu yolun izalesi ise hayırlı bir amelde bulunmak ve şeytanın kardeşi olan saçıp savuranlardan olmamaktır.
sevmek de yetmiyormuş, çok eskiden rastlaşacaktık.
Allah seni şerefli ve aziz yaratmışken şerefsiz ve zelil olma hayatta en şerefli olanlar ise Allah'ın kitabına sarılanlardır.
Desem ki vakitlerden bir Nisan akşamıdır,
Rüzgârların en ferahlatıcısı senden esiyor,
Sende seyrediyorum denizlerin en mavisini,
Ormanların en kuytusunu sende gezmekteyim,
Senden kopardım çiçeklerin en solmazını,
Toprakların en bereketlisini sende sürdüm,
Sende tattım yemişlerin cümlesini.
Desem ki sen benim için,
Hava kadar lazım,
Ekmek kadar mübarek,
Su gibi aziz bir şeysin;
Nimettensin, nimettensin!
Desem ki...
İnan bana sevgilim inan,
Evimde şenliksin, bahçemde bahar;
Ve soframda en eski şarap.
Ben sende yaşıyorum,
Sen bende hüküm sürmektesin.
Bırak ben söyleyeyim güzelliğini,
Rüzgârlarla, nehirlerle, kuşlarla beraber.
Günlerden sonra bir gün,
Şayet sesimi farkedemezsen,
Rüzgârların, nehirlerin, kuşların sesinden,
Bil ki ölmüşüm.
Fakat yine üzülme, müsterih ol;
Kabirde böceklere ezberletirim güzelliğini,
Ve neden sonra
Tekrar duyduğun gün sesimi gökkubbede,
Hatırla ki mahşer günüdür
Ortalığa düşmüşüm seni arıyorum.
Cahit Sıtkı TARANCI
Ya rahman rahmetin merhametin mağfiretin ne sonsuz amin.
Yarım saat günah işleyip beş dakika Tevbe ediyoruz sonrada adalet istiyoruz
"arkanda" değil de, bitiminde mi deseydik...
arkadaki nokta şöyle mi olurdu zahir, ...gamzeli,
olmamış vesselam, ne kelam kelam ve de ne ara ki bulasık kibarlık, realiteden her kopmuşluk hali misal, vesselam...
Boyunduruğa alışmış öküzün ,ormanın ceylanını ve karacasını başıboş serseri görmesine ne demeli ..
Allah'ın rızasını arayın Allah'ın rızası öfkesinden üstündür.
Araf 188.ayet manası:
....deki..... eğer ben bütün gaybı bilseydim daha fazla hayır yapardım ve kötülük denilen şey yanıma uğramazdı....
Yani kötülükleri fenalikları musibetleri gelmiş ve gelecek olan tüm fenalikları def edecek yegane şey hayır yapmaktır.
Kainatın efendisi sav.efendimiz de buyuruyor ki en hayırlı ameliniz namazdır ve sadaka belayı def eder diyor bu ikisi fenalikları defi icin bir fihriste ve bir çekirdek hükmünde ilaç olup devrimizin marazına büyük bir rehberdir Allah bizi ömür boyunca bu iki hayırlı amelden ayırmasın amin.
Benim yalnızlığım insanlarla dolu.
Franz Kafka - Aforizmalar
Dururken demiyoruz kılabildiğiniz namazların önüne arkasına veya yanına iki rekatlik gayet hafif bir tevbei istiğfar için namaz ayırın ve kılın yani adaletten ziyade rahmete sarılın
Misal adalet istedin Allah da adalete senden başladı namaz eh günah çok işimiz zor o yüzden af rahmet mağfiret isterim.
Af iste mağfiret iste.yardım iste
Bu nedenle hiçbir zaman Allah'tan adalet isteme merhamet iste
Yıllarca günah işleyip yarım saatlik Tevbe sonucunda affediliyorsan buna adalet deme merhamet de Allah Rahmandır Rahimdir.
Madem ölüm öldürülmüyor ve kabir kapısı kapanmıyor o halde ölüm sonrası için hazırlanmak icab eder.
İnsan sevilmekten çok anlaşılmayı istiyordu belki de.
George Orwell - 1984
Tevbei istiğfar için kılınan namazlar sabah kuşluk vaktinde öğle namazının sonunda ikindi namazdan önce akşam namazın sonunda yatsı vitirden önce kılınabilir Allah bizi mağfiretine layık eylesin amin.
Bir de namaz kıldığımız zaman tevbei istiğfar için iki rekat gayet hafif bir namaz dahi kılabiliriz zira hem günahımız çok hem beş vakti bazen tam kılamıyoruz Allah demi yor mu hadisi kudsi de huzuruma gel şirk koşma ben seni affederim. bizde günahlarımızın affı için iki rekat tevbei istiğfar için namazlarımızın yanında önünde veya sonunda kılabiliriz bu iki rekatlık namaza bidat diyenler çıkabilir ancak bizim günahımız çok kardeşim.BAĞIŞLA YA RABBEL ALEMİN AMİN.
Sen Tanrı'yı anladın mı?
Beni hep biri anlasın istersin,
Sen Tanrı'yı anladın mı?
Birde böyle düşün ne dersin?
Sen Tanrı'yı anladın mı?
İstersen seni herkes beğensin,
El üstünde tutup göğe yükseltsin,
Yeryüzünü sana amade etsin
Sen Tanrı'yı anladın mı?
Güvenme beşerin kıl kadar beynine,
Dün söverdi över bugün yine,
Sövüp saymadan kimsenin dinine,
Sen Tanrı'yı anladın mı?
El üstünde tut sen barışı,
Bu dünyanın en zor işi,
Hep böyledir dünyanın gidişi,
Sen Tanrı'yı anladın mı?
Olsun başta Tanrı'ya rağbet,
İnsan kuldur Tanrı'ya elbet,
Kullara hayır Tanrı'ya evet,
Sen tanrıyı anladın mı?
(GÜZELLİK VE DEVLETİ VE ŞİİR VE DUA KİTABIMDAKİ 476. SAHİFEDEKİ ŞİİRİM.)
evet ilk önce insanların bizi anlamasından beğenmesinden ziyade biz tanrıyı yani Allah'ı anladık mı anlamaya çalıştık mı muradına isteğine kulak verdik mi ona bakmalıyız bir de bence.
herkesi dinleyin dinlemekte sıkıntı yok ancak hergün bir sahife kuran okuyarak Allah ne diyor bir de onu dinleyin herkesin dediği ile herkesi yaratanın dediği arasında ki farkı görecek ve ALLAH a kulak vereceksiniz.İnşallah amin.
Duaların reddedilmediği gecelerde Allah'tan beş vakit namaz kılmayı nasip etmesini isteyin hayatınıza bir düzen nizam gelecek Allah ile olan kulluk bağınız güçlenecektir.İnşallah amin.
Bir gün kimseyle konuşmak istemezsen,
beni ara, sessiz olacağız.
Gabriel García Márquez
Bir artı bir iki etmiyorsa bir yerde bereketsizlik yahut bir musibet var demektir.bence. bu yolun izalesi ise hayırlı bir amelde bulunmak ve şeytanın kardeşi olan saçıp savuranlardan olmamaktır.
Canım sevgilim,
batsan da çıksan da ben her zaman seninleyim.
Batsak da beraber, çıksak da beraber,
Anca beraber kanca beraber. :)
Kuyumcu değilim ama hak edeni bozarımmm ((((:
Şunu unutma, fazla fedakarlık, fazla vefasızlık getirir.
T.S Eliot
Öyle büyümüş ki içimizdeki yalnızlık,sevilmeyi beklerken, beklemeyi sevmişiz.
Cemal Süreyya
bir zamanlar sevgilimdin
..ve herşeyi göze aldığında başlar,
bazı hikayeler (;