Benim Adım Töre
Ben ne fırtınalar gördüm, ne kışlar atlattım,
Kendi küllerimden doğup, acıyı balla tattım.
Eğmedim başımı kimseye, namerde el açmadım,
Kendi yolumu kendim çizdim, kendimi kendim yarattım.
Töre koymuşlar adımı, ismimde saklıdır hükmüm,
Ne eyvallahım var kula, ne kimseye geçer mülküm.
Sırtımı yasladığım dağ, kendi dimdik duruşumdur,
Gurur benim tek limanım, şerefimdir ağır yüküm.
"Erkek gibi kadın" dediler, mertliğimden ürktüler,
Yüreğimi taş sandılar, ama nezaketimi görmediler.
Ben minnet etmem sofraya, aç kalırım da eğilmem,
Ruhumu satmam dünyaya, beni böyle bildiler.
Diz çökmemi bekleyenler çok beklerler daha,
Gölgesinde sığınmam ne şaha, ne de padişaha.
Benim bir tek vicdanım var, o da benim rehberim,
Gerekirse tek başıma çıkarım her sabaha.
Başı dik, alnı açık, bir başkadır benim kavgam,
Zarafetim asaletimden, sertliğim ise dünyadan...
Yıkamazlar, bükemezler, ben diz çökmeyenlerdenim,
Ben Töre'yim; geçemezler ne canımdan ne de sevdamdan!
Kayıt Tarihi : 12.04.2026 04:37:00
Şiiri Değerlendir
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.




Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!