Kars'ta çok fazla Klise Cami vardır.
Ruslar veya başka milletler yapmışlar.
gri ve siyah arasında taş duvarlarıyla
yani; Klise aslında ama Cami'ye çevirmişler
mimarinin içinde demir kapılı mahzenler;
yapının zeminine doğru iner.
bu tarz bir yapıyı keşfediyorduk
çok küçüktüm... minaresine çıktık,
mahzenlerine girdik, içerisini gezindik...
ibadete açık bir yerdi, herkes girebilirdi
bazı filmlerde korkunç koruyucular vardır.
böyle bir adam belirdi adı; Durmuş...
yediğimiz dayağı nasıl anlatabilirim
üç gün ensem sızladı, yandım bittim!
ve diğer çocukları ise hiç anlatmayayım.
Durmuş artık zebanı gibi her yerde belirdi
günlerimize Durmuş korkusu hakim oldu
biz en fazla on yaşında çocuklarız
o yapıya gitmemiz artık mümkün değildi...
Durmuş bariz deliydi,
ayrıca şiddet içerikliydi
bizi de tanımış ve nerde görse peşimizdeydi
ölüm korkusu gibi...
şu an bile tüylerim ürperdi...
bahsettiğim yapı o yıllarda
tadilata girdi kısa süreliğine
ibadete kapandı...
ben aslında önünden bile geçmiyorum.
o gün dalgınlığıma geldi.
söyledim ya yer altına inen mahzenleri...
ve birden gözüm o mahzenlere ilişti
ve hemen kaçmalıyım fikri geldi ama
( mahzen: kırk beş derece açıyla
mekanın zeminine iniyor ve
en az on beş basamaklı
demir kapısı var, dışarıdan kilitleniyor)
bütün bu fikirlerin ışığında
Durmuş' la göz göze geldim
mahzendeydi...
Kömür çekiyordu mahzene
beni görünce irkildi...
mahzenden çıkmaya çalıştı.
zor da olsa o kapıyı kilitledim
o şeytanı o mahzene kapattım
bir şeytan gibi bağırıyordu...
kapıyı tırmalıyordu
kimseye bahsetmedim
arkadaşlarım hariç...
Durmuş'u hayal edin Frankeinstein gibiydi
gözlerinde mimik yok, beyninde fikir bile yok.
kocaman gövdesi ve çocukları kovalar
mitolojik canavarlar gibi bir herifti...
yapının tadilatı, mahzenin derinliği...
içerden asla açılamayacak demir kapısı
Durmuş'u bir hafta sonra görebildim
beni görünce dudağını büzerek kaçıyordu
muhtemelen en az beş veya altı gün...
orada o zindanda kaldı... oh! olsun
orayı görmüş biri olarak söylüyorum.
o mahzen Durmuş'tan daha korkunçtu
Alper Tunga 3
Kayıt Tarihi : 22.06.2026 10:18:00
Şiiri Değerlendir
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
İnşallah bir daha denk gelmeyiz. Durmuş! senden nefret ediyorum pislik herif




Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!