Siyaset vıcık vıcık
Bazıları pek gıcık
Hepsinde amaç çıkar
Elbet vatandaş bıkar!
Modaysa açık saçık
İyiye kötü dersin, kötüye iyi dersin
Doğruya yanlış dersin, yanlışa doğru dersin
Güzele çirkin dersin, çirkine güzel dersin
Anlamak kolay değil, neden böyle oluyor?
İyi kötüden çeker, kötü iyiyi çeler
‘Neden boynun eğri?’ diye sormuşlar,
Deve dile gelmiş: Nerem doğru ki!
‘Neden eşek rehber?’ diye sormuşlar,
Hazırcevap demiş: Yolu bilmem ki!
‘Neden yükün ağır?’ diye sormuşlar,
Güzellikler, özellikler ile dolu olsa bile,
Hayat, bazen çekilmiyor, sunuyor üst üste çile;
Becerimiz değerleri kaybedince anlamaksa,
Ya Rab! Bu nasıl beyindir bizi hayvandan ayıran...
Döveriz dizlerimizi sanki günahkârmış gibi,
Kimileri ‘Şair değilim.’ diyor;
‘Değilim.’ diyenler şiir yazıyor!
Şiir yazmak hem güç, hem de kolaydır;
Yeter ki yaptığın işi benimse!
Kimileri ‘Yazar değilim.’ diyor;
İyiden kötüye,
Doğrudan eğriye,
Güzelden çirkine
Koşar dururuz!
Yakından uzağa,
Açıktan, mektupla ya da hızlıca
Okumak âdeta biraz ballıca
Gelse de hakikî eğitim olmaz;
Boşa koysan dolmaz, doluysa almaz!
Siyasî rant için bunlar türedi
Öküz geldim,
Yine öküz giderim!
Ne yaşadıklarım, çektiklerim
Ne de sözde öğrendiklerim
Beni törpülememiş; ancak giderim!
Edebi, edepli hem de keyifli
Paylaşımlar bekler bütün okurlar.
Dili, özü güçlü hem de değimli
Eserlere saygı duyar okurlar.
Kültürün ve harsın elbet önemli,




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!