Beşikten mezara kadar sürermiş
Öğrenmek, her yaşta ve başta vardır.
Cehalet bilgiyle yenilir elbet;
Bilgi ve beceri insana yardır.
İlgi duymak, merak etmek gerekmiş
Öğrenmek haz verir, bilmemek hüzün
Yaşı başı takma, korkmasın gözün!
Beşikten mezara ilim yapmak var
Yoksa koca dünya sana gelir dar!
Sınama yanılma en güçlü yöntem
Kuram, kural bilmem, şiir yazarım
Nokta, virgül koymam, yazı yazarım
Duygu ve düşünce önemli, derim
Beni zorlamasın, o dili yerim!
Şiirde, yazıda öze bakarım
Kişi ‘Açım!’ demiş; aş, su vermişler
Yememiş, içmemiş; merak etmişler
‘Beynim aç!’ deyince gülüvermişler
Bilgiden, ilimden nasipsizmişler!
Kişi dara düşmüş; öğüt vermişler
Diyorsan kendine ‘En iyi benim!’
Belki de haklısın, en iyi sensin!
En iyi iyinin düşmanı bence,
İyi olmak yeter bence, ya sence?
‘Bir ben vardır bende benden içeri’
Yolunu yitirip bana uğrarsan,
Selamını verip hatır sorarsan,
İçtenlik gösterip ilgi duyarsan;
Bende yürek varsa yanıt veririm.
Aradığın sevgi belki bendedir,
Bazı sitelerde
Yüzlerce, binlerce
Kişi bulunmadığını,
Varsa bile
Çoğunun okumayıp
Günler, aylar, mevsimler birbirini kovalar
Derken bir yıl tükenir ve bir yenisi başlar…
Rızkımızı yer içer, ömrümüzü yaşarız;
Yaşlanan zaman değil aslında, biz, insanız…
Bizi geçmişe bağlar acı tatlı anılar;
Yavan şiirlerle oyalanırız
Oyalanmak için bazen yazarız
Yazdıklarımızı pek beğeniriz
Âdeta göklerde uçar gezeriz!
Gezerken arada yorum yaparız




Bu şaire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!