aşk her zaman karşılık bulmaz dedin ya
doğru dedin be agop
hem de öyle doğru ki
bazı doğrular insanın ağzında pas bırakır
söylesen acı
susup içine atsan daha beter
aşk dediğin
öyle filmlerdeki gibi
herkesin birbirine yetiştiği bir son değil
çoğu zaman
birinin beklediği yerde
ötekinin hiç gelmemesidir
sen mesela
bir akşamüstüne fazla anlam yüklemişsindir
o ise
sadece vakit öldürmüştür
sen biz demişsindir içinden
o çoktan ben diye çekip gitmiştir
işte böyle başlar
insanın içinde sessiz bir çürüme
aşk her zaman kalıcı da değildir
bazısı bir sigara gibidir
yakarsın
içine çekersin
sonra külünü silkersin hayata
ama izi kalır parmaklarında
kokusu siner üstüne
ne kadar yıkasan da çıkmaz
bazısıysa
bir yara gibi
kabuk tutar
iyileşti sanırsın
tam güldüğün yerde kanar yine
ben sana şunu söyleyeyim mi
aşk dediğin şey
çoğu zaman iki kişilik değildir zaten
biri sever
öteki alışır
biri büyütür içinde
öteki farkına bile varmaz
ve en acısı
insan en çok da
karşılık bulmayan yerde
büyütür sevgisini
çünkü umut
en inatçı yanımızdır bizim
olmayanı var sayar
gitmiş olana kapı aralık bırakır
ve hep der ki
belki
o belki var ya
insanı en çok o tüketir işte
ama yine de
ne olursa olsun
aşkı kötüleme derim ben
çünkü
karşılık bulmasa da
kalıcı olmasa da
insanı insan yapan birkaç şeyden biridir
birini içten sevmek
hiçbir şeye değmese bile
kendine değer katar insanın
yani bak
aşk bazen kalmaz
ama insanın içinde
adam gibi bir iz bırakır
ve o iz
her şeye rağmen
iyi ki dersin...
Mustafa Alp
Kayıt Tarihi : 1.04.2026 13:10:00
Şiiri Değerlendir
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.




Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!