Türlü varlıkların müjdelendiği saf yokluk. - DERRİDA, Yazı ve Fark dan, yazı neden olabiliyor, ifade var ondan, biricikliğinden kaynaklı, ama, yazı sınırda çiziyor, ve çerçeveliyor, yani bir resim çıkarıyor senden, renkler sana özgülük içeriyor, ama, o renkler giderer karışıyor, ya da soluyoru, işte işin o renkleri canlandırarak görünür kılmak, nedir o, insan olma mrediveinniden ağır ve emin adımlarla çıkmak, nereye, yokluğa çünkü bir düşüş değil, varış ve aşma, yani aşağıda bırakma, bu yükselişin iceriği kendini ancak ifadede bulacak, yani dile gelmeyen, doğa da serseri bir mayına dönmüş, yönsüz varlığa dönüşmektir çünkü, kayboluşu yaşamak, halbuki varlık, kayıp değil kazançtır, ve o sana bağlı.
Eh harika olgu, ebedi gerçek, kendi varlığımızdır, ve hayatın en önemli görevi benliği kavramaktır, çünkü mükemmel bir benlik anlayışı olmadan başkalarını anlamayı asla gerçekten öğrenemeyiz.
Kendi yaptığın asla görmez, ama mutlaka başkasını görür, ondan insan olmak zordur, yani sınav, babanın çifliği buyur geç falan diyen yok, dikkatli okumak gerekir rehberi.
Ortamını zehirlerken açığa çıkar, ve eş zamanlı çok uzaklarda panzehiri de faaliyete geçer, kayıt altına alınır, süre bitince de, mutlu son, özgür irade yok, ve artık delikten çıkış da, toplam önemli, tövbe bir kere, yalama musluk değil bu.
Pişman olana beyaz bir sayfa açarım, tekrar ederse artık rahmet yolları kapanır. - KENDİ,
Dünya insana kurulmuş mükemmel bir tuzaktır. - BAUDRİLLARD, Fransız Filozof, 2009
Oyun böyle kurulur, ve sepet havası, yan yerine, son fırsat da ateş çöplüğüne.
İyi sanatı sen yapamazsın hep bir öteki üzerinden yapılır ama, o öteki başkasır değlidir, sen sindir, ve bir başkadır, iyi de nasıl, işte o sana bağlı değildir, bir başka senin senleşmesiyle ortaya çıkan bir sendir, ve aynı zamanda ben dir de, örneğin Van Gogh un doğada bulunmayan renkleri kullandğı söylenir, doğa da yoksa, o nedin o da bir doğa, ama dışarda gördüğün değil onda doğuran bir doğadan yararlanır, ama doğum da burda olmaz, başka da olur, burda yaşar. bunun gibi, mesela Kafka, Şeyh Galib. vb.
Işığa gelince, güneşe karşı olan hava aydınlanır, yeryüzüyle karşılaşır ve yeryüzünü aydınlatır, zatından dolayı aydınlık olandan ortaya çıkan ışık, ilk ışık, başkası sebebiyle aydınlık olandan ortaya çıkan ikinci ışıktır, havanın ışıkla keyfiyet kazanmasının delili, sabah vaktinde güneş doğarken, ufku aydınlık görmemizdir, gölge ikinci bir ışıktır, karanlık aydınlık olabilen şeyin ışığının olmamasıdır.
Necmüddin KAZVİNİ, İranlı Filozof, 1277
Çev. Salih AYDIN,
Bliim danışmanlığını Nasiriddün TUSİ nin yaptığı dönemin önemli bir ismi, Astronomluğu da var, Hikmetül ayn başyapıtı ve tam bir felsefe klasiği, meraklısı bulabilir.
Işıktan parlak, bir de ruhu kat, sen keyfe bak, gölgesi de cabası.
Hep başkası suçluysa, suçlu kim.
Bir mahkumiyettir, ipi göğüslemek de, artık yolları ayırmak, herkes kendi yoluna, yani.
Türlü varlıkların müjdelendiği saf yokluk. - DERRİDA, Yazı ve Fark dan, yazı neden olabiliyor, ifade var ondan,
biricikliğinden kaynaklı, ama, yazı sınırda çiziyor, ve çerçeveliyor, yani bir resim çıkarıyor senden, renkler sana özgülük içeriyor, ama, o renkler giderer karışıyor, ya da soluyoru, işte işin o renkleri canlandırarak görünür kılmak,
nedir o, insan olma mrediveinniden ağır ve emin adımlarla çıkmak, nereye, yokluğa çünkü bir düşüş değil, varış
ve aşma, yani aşağıda bırakma, bu yükselişin iceriği kendini ancak ifadede bulacak, yani dile gelmeyen, doğa da
serseri bir mayına dönmüş, yönsüz varlığa dönüşmektir çünkü, kayboluşu yaşamak, halbuki varlık, kayıp değil
kazançtır, ve o sana bağlı.
Eh harika olgu, ebedi gerçek, kendi varlığımızdır, ve hayatın en önemli görevi benliği kavramaktır, çünkü mükemmel bir benlik anlayışı olmadan başkalarını anlamayı asla gerçekten öğrenemeyiz.
NOVALİS, ŞAİR, 1801
Kendi yaptığın asla görmez, ama mutlaka başkasını görür, ondan insan olmak zordur, yani sınav, babanın çifliği buyur geç falan diyen yok, dikkatli okumak gerekir rehberi.
Ortamını zehirlerken açığa çıkar, ve eş zamanlı çok uzaklarda panzehiri de faaliyete geçer, kayıt altına alınır,
süre bitince de, mutlu son, özgür irade yok, ve artık delikten çıkış da, toplam önemli, tövbe bir kere, yalama musluk değil bu.
Pişman olana beyaz bir sayfa açarım, tekrar ederse artık rahmet yolları kapanır. - KENDİ,
Dünya insana kurulmuş mükemmel bir tuzaktır. - BAUDRİLLARD, Fransız Filozof, 2009
Oyun böyle kurulur, ve sepet havası, yan yerine, son fırsat da ateş çöplüğüne.
Onlara bir süre tanınmıştır. - KENDİ.
İyi sanatı sen yapamazsın hep bir öteki üzerinden yapılır ama, o öteki başkasır değlidir, sen sindir, ve bir başkadır, iyi de nasıl, işte o sana bağlı değildir, bir başka senin senleşmesiyle ortaya çıkan bir sendir, ve aynı
zamanda ben dir de, örneğin Van Gogh un doğada bulunmayan renkleri kullandğı söylenir, doğa da yoksa, o
nedin o da bir doğa, ama dışarda gördüğün değil onda doğuran bir doğadan yararlanır, ama doğum da burda olmaz, başka da olur, burda yaşar. bunun gibi, mesela Kafka, Şeyh Galib. vb.
Son kanıt mıdı, ben yokum gölgem var.
Akıl çağı, gerçekten, nerde.
Akla kim karar verir.
Işığa gelince, güneşe karşı olan hava aydınlanır, yeryüzüyle karşılaşır ve yeryüzünü aydınlatır, zatından dolayı
aydınlık olandan ortaya çıkan ışık, ilk ışık, başkası sebebiyle aydınlık olandan ortaya çıkan ikinci ışıktır, havanın
ışıkla keyfiyet kazanmasının delili, sabah vaktinde güneş doğarken, ufku aydınlık görmemizdir, gölge ikinci bir
ışıktır, karanlık aydınlık olabilen şeyin ışığının olmamasıdır.
Necmüddin KAZVİNİ, İranlı Filozof, 1277
Çev. Salih AYDIN,
Bliim danışmanlığını Nasiriddün TUSİ nin yaptığı dönemin önemli bir ismi, Astronomluğu da var, Hikmetül ayn
başyapıtı ve tam bir felsefe klasiği, meraklısı bulabilir.
Işıktan parlak, bir de ruhu kat, sen keyfe bak, gölgesi de cabası.