Bu kadinlardaki hayvan sevigisini anlayamiyorum. Bre kadin, madem bu kadar hayvan sevgisiyle dolusun, o zaman kocandan niye sikayet ediyorsun. O da bir hayvan. Onun da karni tok, altini pek tut. Bak nasil etrafinda fir dolaniyor :))))
Ankebût Sûresi / 7.ayet, İman edip de sâlih (sevaplı) işler yapanların günahlarını elbette örteceğiz ve mutlaka onlara yaptıklarının daha güzeliyle karşılık vereceğiz.1 **** Yukaridaki ayete gore tovbenin en iyi kabul yollarindan biri tovbe ettikten sonra iyilik yapmak. iyilik yapanlarin gunahlari affediliyor. Hatta ortuluyor. Asagidaki hz musa as. In hikayesinde, hz musa kendi yakinlarindan biri misirli kiptilerden biri ile kavga ederken, kiptiye bir yumruk vurarak kiptinin olumune sebep oluyor. Bir nevi katil oluyor. Hz musa olay yerinden kaciyor. Tabi ayni zamanda tovbe ediyor. Allah cc. Ona tovbeni kabul ettim kulum demiyor hemen. Ona bir ortam veriyor. Koyunlari olan Iki tane yardima muhtac hanim. Hz musa guclu kuvvetli. Bir cok ihtimal olabilirdi mesela batti balik yan gider deyip kadinlara kotuluk yapabilirdi. Ya da koyunlarini calabilirdi. Yada yaptigi isin ucretini talep edebilirdi. Ama hz musa once pisman oluyor. Tovbe ediyor. Sonra koyunlarini sulamada iki hanima yardim ediyor. Yardim ettikten sonra, rabbisinden yardim istiyor., rabbimiz de ona hem bir barinak, hem sicak yemek hem de es ve is veriyor. Demekki tovbe ederken iyilikte etmeliyiz. Ayetler asagida... **** Kasas Sûresi /15.Ayet, (Musa,) halkının dalgın (ve meşgul) olduğu bir sırada şehre girdi ve orada kavga etmekte olan iki adam gördü. Ayette geçen “vecede” ‘buldu’ anlamına geldiği gibi ‘gördü’ anlamına da gelmektedir.
Biri kendi tarafından, diğeri de düşmanından (Mısırlı bir Kıptî) idi. Derken kendi tarafından olan, düşmanından olana karşı yardım istedi. Musa da on(a, düşman kavminden olan)a bir yumruk vurup işini bitirdi (kasıtsız olarak öldürdü. Bunun üzerine:) “Bu şeytanın işindendir; çünkü o apaçık saptırıcı bir düşmandır.” dedi.2
Kasas Sûresi / 16.Ayet, (Musa pişman olup:) “Ey Rabbim! Gerçekten ben kendime yazık ettim, beni bağışla.” dedi. Bunun üzerine (Allah) onu bağışladı. Çünkü O, çok bağışlayan, çok merhamet edendir.
Kasas Sûresi / 17.Ayet. “Ey Rabbim! Bana lütfettiğin nimetler hakkı için artık suçlulara asla arka çıkmayacağım.” dedi.
Kasas Sûresi / 18.Ayet, (Musa) şehirde korku içinde (neticeyi) gözeterek sabahladı. (Sabahleyin) bir de gördü ki dün kendisinden yardım isteyen (adam, başka bir Kıptî’ye karşı) yine kendisinden feryat edi(p yardım isti)yor. Musa ona: “Hakikaten belli ki sen bir azgınsın.” dedi.
Kasas Sûresi / 19.Ayet, Derken (Musa), yine her ikisinin de (kendisinin ve yardım isteyenin) düşmanı olan (adam)ı yakala(yıp ayır)mak isteyince, o adam (korkusundan) dedi ki: “Ey Musa! Dün bir cana kıydığın gibi beni de mi öldürmek istiyorsun? (Demek ki) sen yeryüzünde bir zorba olmak emelindesin de, ortalığı düzeltenlerden olmak istemiyorsun.” dedi. Kıptî bunu duyunca, kâtilin Musa (as.) olduğunu anlamış ve derhal Firavun’a haber vermiş, o da Hz. Musa’nın öldürülmesi için ferman çıkarmıştır.
Kasas Sûresi / 20.Ayet, O sırada şehrin öbür başından (saraydan) bir adam koşarak geldi: “Ey Musa! İleri gelenler seni öldürmek için aralarında görüşüyorlar. Hemen çık (git buradan). Hakikaten ben, sana öğüt veren (senin iyiliğini isteyen)lerdenim.” dedi.3
Kasas Sûresi / 21.Ayet, Bunun üzerine (Musa) korkarak (ve etrafı) gözetleyerek oradan çıktı: “Ey Rabbim! Beni zalimler güruhun(un elin)den kurtar.” dedi.
Kasas Sûresi / 22.Ayet, (Musa) Medyen tarafına yönelince: “Umarım ki Rabbim bana doğru (düzgün) yolu gösterir (de giderim).” dedi. Medyen, Akabe Körfezi’nin Doğu kıyısında bir yerleşim yeridir. Mısır ile arası sekiz günlük yol mesafesinde idi. Firavun’un idaresi altında değildi.
Kasas Sûresi / 23.Ayet, Nihayet Medyen suyuna varınca, o (kuyu)nun başında (hayvanlarını) sulayan bir grup insan buldu. Onlardan başka, (bir de koyunlarının suya yaklaşmasını) engelleyen iki kadın gördü. (Onlara:) “(Bu) haliniz ne?” dedi. (Onlar da:) “Çobanlar (hayvanlarına) su içirip götürünceye kadar biz (içlerine sokulup da hayvanlarımızı) sulayamayız. Babamız da çok ihtiyardır (bu yüzden iş bize kalıyor).” dediler.
Kasas Sûresi / 24.Ayet. Bunun üzerine (Musa) onlarınkini sulayıverdi. Sonra gölgeye dönüp çekildi: “Ey Rabbim! Doğrusu bana indirdiğin (lütfundan indireceğin) her türlü hayra muhtacım.” dedi. Kasas Sûresi / 25.Ayet, Derken o iki (kız)dan biri utana utana yürüyerek ona geldi: “Bizim için (koyunları) sulamanın ücretini vermek için babam seni çağırıyor” dedi. Bunun üzerine (Musa), onun (babasının) yanına gelip (başından geçen) hikayeyi anlatınca, o: “Korkma, o zalimler topluluğundan kurtuldun.” dedi.
Kasas Sûresi / 26.Ayet. O (kız)lardan biri: “Babacığım! Onu ücretli (çoban) tut. Çünkü ücretle tuttuklarının en hayırlısı, (bu) güçlü ve güvenilir olan (adam)dır.” dedi.
Kasas Sûresi / 27.Ayet, (Kızların babası Şuayb, Musa’ya:) “Bana sekiz yıl çalışmana karşılık, bu iki kızımdan birini sana nikâhlamayı arzu ediyorum. Eğer on (yıl)a tamamlarsan, o da senin tarafından (bir lütuf)tur. Ben sana zahmet vermek de istemem. İnşaallah beni iyilerden bulacaksın.” dedi. Kasas Sûresi / 28.Ayet. (Musa:) “Bu, seninle benim aramda (bir ahit)tir. Bu iki müddetten hangisini bitirirsem artık bana karşı hiçbir haksızlık yok (demek)tir. Allah söylediğimize vekildir.” dedi
Meshur bir tartisma, islamda 4 eslilik... Biliyoruz ki hz adem babamiz sadece hz havva anamizla yasadi. Cenabi mevlamiz adem babamiza da en az iki tane es verebilirdi. Hem hatta ayni annededen olma ikizler capraz evlenmelerinden ziyade aryi anadan carpraz evlenirlerdi. Adem babamizin zamaninda cok insan yoktu. Kabileler yoktu. Esini ve kendini vahsi hayattan baska tehdit yoktu. Savas yoktu. Ayrica Allahin hikmetlerinden biri de belki de hz adem ve havva ozelinde tek eslilige Vurgu yapmakti. Yani bakin ben sizleri tek esli bir aileden cikardim. Tercihim tek eslilikten yana demek istemistir belki de
Ama daha sonraki zamanlarda sartlar degisti, insanlar cogaldi, kabillelere ayrildi. Savaslar oldu. Cok olmak kalabalik olmak hayatta kalmak icin en elzem seylerden oldu. Ozaman bir adam dort hanimla evlenmesi demek hem o hanimlarin kacirilmasi, kolelestirilmesini onlemek hem de cogalarak coklultan kaynakli dusmana caydirici bir kuvvet, tarlada is gucu, savasta asker gucu olarak cogaltmak demek. Nufuz sahibi olmak demekti.Dusmanlara karsi korunmak goz dagi vermek demekti Gumumuzde cok eslilik ayni sey degil. Artik kimse kadinlari kolelestirmiyor. Irgata ihtiyac yok Cocuk bakmak buyutmek esikisi gibi kolay degil, kulfet. O yuzden en guzeli tek evlilik...
Kuran gibi mucize bir kitap, ilahi bir kitap hep eksik ve yanlis tefsir ediliyor. Sanki kuran gayri muslumlerden uzak durun. Onlara yaklasmayin, iliskide olmayin diyormus gibi anlatiliyor. Onlarla dusman gibi olacaksan onlarin kalbini dinine nasil isindiracaksin.
Kurani kerim gayri muslimleri dost edinmeyin diyor nokta. Ama onlara dost olmayin diyormu. onlara dost olmayin da diyebilirdi. Ama Demiyor. Anlamamiz gereken Sen onlara dost ol. Onlara can ol. yilik yap. Ama onlardan dostluk bekleme. Karsilik bekleme. Onlari dost bilme. Beklentisiz ol. tetikte ol. uyanik ol. Ne olur ne olmaz. Zira bu konuda kuranin ne kadar hakli oldugu, ermeni zulmunde, yugoslavlarin musluman komsularini nasil katlettiklerini bosna hersek zulmunde gorduk. Demekki biz gayri muslumlere dost olabiliriz. Ama bu karsilik beklemeksizin dost ol ona. Ondan bir dostluk beklentisine girme. Dost oldugunuz da da insanlarin din gibi bir ayrilikta seni arkadan vurma ihtimalini herzaman dusun. Sirrini verme. Derdini soyleme. Zayifligini gosterme. Onlari sana silah olarak kullanmaktan cekinmez. Hem sen beklentisiz dost olunca onlarin kalpleri yumusar. Efendimiz s.a.v. ne diyor komsusu ac iken tok yatan bizden degildir. Burada efendimiz musluman komsusu ac yatarken Demiyor. Onu doyebilirdi. Her hangi bir komsusu ac yatarken Tok yatan bizden degildir diyor. Biz onlara dost olacagiz. Ama dost olurken de beklentisiz olacagiz. Tedbiri elden birakmayacagiz.
Spermatogenez testis içindeki seminifer tüplerde başlar. Önce spermatosit oluşur. Bunlar bölünerek spermatidlere dönüşür. Spermatitler olgunlaşarak spermi oluşturur. Guneslerde patlamalarla olusan elementlerin sonra bir araya gelmesiyle astroitler olusmasi, sonra onlarin dunyaya suyu, altini, demiri, her helementi tasimasi, dunya anayi hayata gebe birakmasi gibi degilmi insanin olusuda. Spermler astroitlere benzemiyormu sekik olarak... Mesela Gezegene benzer testislerden seminifer tuplerinde spermlerin yaratilislarindan dunyaya carpan kuyruklu yildiz da denilen astroitler gibi hatta onlara benzer sekliyle anne rahminde gezegene benzer kadinin yumurtasina girmesi, ve orada yasama tutunmasi, ne kadar ayni. Ne kadar birbirini andiriyor. Devaminda kabire benzer rahimden iceri girip, kabir gibi annenin karnini sisirip, sonra kabir kapisi gibi rahimden disari cikip, dunyaya gelmesi ve yine mahserin rahmi olan rahim gibi bir kabire girmesi oradan da mahserde de rahim gibi kabirden mahserin karninda dogmasi, anne karninda 120 gun sonra saidlerden yada sakilerden olacaginin guce yaratici tarafindan bilinmesi ve bunun aynen mahserde de iyilerden yada kotulerden oldugunun belirlenmesi ve devaminda cennete yada cehenneme dogacaginjn soylenmesi, ne kadar olasiliksiz olabilir. Bundan onceki yapilan yolculuga bakilinca sonraki yapacagimiz soylenen yolculuga neden inanmaz insan.
Ehadiyet varligin mikroskobik birlik... Yani hangi elementin atomu olursa olsun, icine daliyorsun, daliyorsun diyorsun bir noktaya geliyorsun. Hersey bir seymis. Iste orasi Allahin ehad isminin tecellisi. Vahdaniyet de zitti yani teloskobik birlik. Yani butun galaksileri butun yildizlari butun gezegenleri izliyorsun uzay boslugunda ayni esir maddesinin icinde bu da Vahdaniyet, yani telescopic birlik... Allahin vahid isminjn tecellisi
20. De ki: “Yeryüzünde gezip dolaşın, (Allah’ın) yaratmaya nasıl başladığına bakın. Sonra, Allah (tıpkı bunun gibi, kıyamette) son yaratmayı da yapacaktır. Çünkü Allah her şeye kâdirdir.”
Allah yaratmaya bir tohumdan basliyor. tohumun jcinde yazilim var. demekki curumus kemiklerin icinde de yazilim var. tohum var. bir madde var. ve o madde ister yansin ister ne olursa olsun o madde de yazilim kaybolmuyor. oradan tekrar yaratilacak hersey
Hergun sabah namazindan sonra kurandan 10 ayet okurum. O ayetler bana gunluk ihtiyacim olan mujde ve nasihatler, tavsiyelerdir genelde. Bu sabah ta Kasas Sûresi 51 den 60 kadar okumustum. Onlardan biri de bu 55.Ayet
"Onlar, (muminler)boş/faydasız ve uygunsuz söz işittikleri zaman, ondan yüz çevirirler ve: “Bizim işlerimiz (amellerimiz) bize, sizin işleriniz de sizedir. Size selam olsun (hoşça kalın), biz cahil(lik eden)leri istemeyiz. (Cahil kimselerle oturup kalkmayız/arkadaşlık etmeyiz.)” derler.2
Bu kadinlardaki hayvan sevigisini anlayamiyorum.
Bre kadin, madem bu kadar hayvan sevgisiyle dolusun, o zaman kocandan niye sikayet ediyorsun. O da bir hayvan. Onun da karni tok, altini pek tut. Bak nasil etrafinda fir dolaniyor :))))
En onemli olan, kendine saygin, bu baskasina saygisizliktan geciyor olsa bile...
1 senin bakisin
2 senin gulusun
3 senin dokunusun
4 senin kokun
5 senin sesin
6 senin endamjn
7 senin sarilisin
Dunyanin 7 harikasi
Ankebût Sûresi / 7.ayet, İman edip de sâlih (sevaplı) işler yapanların günahlarını elbette örteceğiz ve mutlaka onlara yaptıklarının daha güzeliyle karşılık vereceğiz.1
****
Yukaridaki ayete gore tovbenin en iyi kabul yollarindan biri tovbe ettikten sonra iyilik yapmak. iyilik yapanlarin gunahlari affediliyor. Hatta ortuluyor.
Asagidaki hz musa as. In hikayesinde, hz musa kendi yakinlarindan biri misirli kiptilerden biri ile kavga ederken, kiptiye bir yumruk vurarak kiptinin olumune sebep oluyor. Bir nevi katil oluyor.
Hz musa olay yerinden kaciyor. Tabi ayni zamanda tovbe ediyor. Allah cc. Ona tovbeni kabul ettim kulum demiyor hemen. Ona bir ortam veriyor. Koyunlari olan Iki tane yardima muhtac hanim. Hz musa guclu kuvvetli. Bir cok ihtimal olabilirdi mesela batti balik yan gider deyip kadinlara kotuluk yapabilirdi. Ya da koyunlarini calabilirdi. Yada yaptigi isin ucretini talep edebilirdi. Ama hz musa once pisman oluyor. Tovbe ediyor. Sonra koyunlarini sulamada iki hanima yardim ediyor. Yardim ettikten sonra, rabbisinden yardim istiyor., rabbimiz de ona hem bir barinak, hem sicak yemek hem de es ve is veriyor. Demekki tovbe ederken iyilikte etmeliyiz. Ayetler asagida...
****
Kasas Sûresi /15.Ayet, (Musa,) halkının dalgın (ve meşgul) olduğu bir sırada şehre girdi ve orada kavga etmekte olan iki adam gördü.
Ayette geçen “vecede” ‘buldu’ anlamına geldiği gibi ‘gördü’ anlamına da gelmektedir.
Biri kendi tarafından, diğeri de düşmanından (Mısırlı bir Kıptî) idi. Derken kendi tarafından olan, düşmanından olana karşı yardım istedi. Musa da on(a, düşman kavminden olan)a bir yumruk vurup işini bitirdi (kasıtsız olarak öldürdü. Bunun üzerine:) “Bu şeytanın işindendir; çünkü o apaçık saptırıcı bir düşmandır.” dedi.2
Kasas Sûresi / 16.Ayet, (Musa pişman olup:) “Ey Rabbim! Gerçekten ben kendime yazık ettim, beni bağışla.” dedi. Bunun üzerine (Allah) onu bağışladı. Çünkü O, çok bağışlayan, çok merhamet edendir.
Kasas Sûresi / 17.Ayet. “Ey Rabbim! Bana lütfettiğin nimetler hakkı için artık suçlulara asla arka çıkmayacağım.” dedi.
Kasas Sûresi / 18.Ayet, (Musa) şehirde korku içinde (neticeyi) gözeterek sabahladı. (Sabahleyin) bir de gördü ki dün kendisinden yardım isteyen (adam, başka bir Kıptî’ye karşı) yine kendisinden feryat edi(p yardım isti)yor. Musa ona: “Hakikaten belli ki sen bir azgınsın.” dedi.
Kasas Sûresi / 19.Ayet, Derken (Musa), yine her ikisinin de (kendisinin ve yardım isteyenin) düşmanı olan (adam)ı yakala(yıp ayır)mak isteyince, o adam (korkusundan) dedi ki: “Ey Musa! Dün bir cana kıydığın gibi beni de mi öldürmek istiyorsun? (Demek ki) sen yeryüzünde bir zorba olmak emelindesin de, ortalığı düzeltenlerden olmak istemiyorsun.” dedi.
Kıptî bunu duyunca, kâtilin Musa (as.) olduğunu anlamış ve derhal Firavun’a haber vermiş, o da Hz. Musa’nın öldürülmesi için ferman çıkarmıştır.
Kasas Sûresi / 20.Ayet, O sırada şehrin öbür başından (saraydan) bir adam koşarak geldi: “Ey Musa! İleri gelenler seni öldürmek için aralarında görüşüyorlar. Hemen çık (git buradan). Hakikaten ben, sana öğüt veren (senin iyiliğini isteyen)lerdenim.” dedi.3
Kasas Sûresi / 21.Ayet, Bunun üzerine (Musa) korkarak (ve etrafı) gözetleyerek oradan çıktı: “Ey Rabbim! Beni zalimler güruhun(un elin)den kurtar.” dedi.
Kasas Sûresi / 22.Ayet, (Musa) Medyen tarafına yönelince: “Umarım ki Rabbim bana doğru (düzgün) yolu gösterir (de giderim).” dedi.
Medyen, Akabe Körfezi’nin Doğu kıyısında bir yerleşim yeridir. Mısır ile arası sekiz günlük yol mesafesinde idi. Firavun’un idaresi altında değildi.
Kasas Sûresi / 23.Ayet, Nihayet Medyen suyuna varınca, o (kuyu)nun başında (hayvanlarını) sulayan bir grup insan buldu. Onlardan başka, (bir de koyunlarının suya yaklaşmasını) engelleyen iki kadın gördü. (Onlara:) “(Bu) haliniz ne?” dedi. (Onlar da:) “Çobanlar (hayvanlarına) su içirip götürünceye kadar biz (içlerine sokulup da hayvanlarımızı) sulayamayız. Babamız da çok ihtiyardır (bu yüzden iş bize kalıyor).” dediler.
Kasas Sûresi / 24.Ayet. Bunun üzerine (Musa) onlarınkini sulayıverdi. Sonra gölgeye dönüp çekildi: “Ey Rabbim! Doğrusu bana indirdiğin (lütfundan indireceğin) her türlü hayra muhtacım.” dedi.
Kasas Sûresi / 25.Ayet, Derken o iki (kız)dan biri utana utana yürüyerek ona geldi: “Bizim için (koyunları) sulamanın ücretini vermek için babam seni çağırıyor” dedi. Bunun üzerine (Musa), onun (babasının) yanına gelip (başından geçen) hikayeyi anlatınca, o: “Korkma, o zalimler topluluğundan kurtuldun.” dedi.
Kasas Sûresi / 26.Ayet. O (kız)lardan biri: “Babacığım! Onu ücretli (çoban) tut. Çünkü ücretle tuttuklarının en hayırlısı, (bu) güçlü ve güvenilir olan (adam)dır.” dedi.
Kasas Sûresi / 27.Ayet, (Kızların babası Şuayb, Musa’ya:) “Bana sekiz yıl çalışmana karşılık, bu iki kızımdan birini sana nikâhlamayı arzu ediyorum. Eğer on (yıl)a tamamlarsan, o da senin tarafından (bir lütuf)tur. Ben sana zahmet vermek de istemem. İnşaallah beni iyilerden bulacaksın.” dedi.
Kasas Sûresi / 28.Ayet. (Musa:) “Bu, seninle benim aramda (bir ahit)tir. Bu iki müddetten hangisini bitirirsem artık bana karşı hiçbir haksızlık yok (demek)tir. Allah söylediğimize vekildir.” dedi
Meshur bir tartisma, islamda 4 eslilik...
Biliyoruz ki hz adem babamiz sadece hz havva anamizla yasadi. Cenabi mevlamiz adem babamiza da en az iki tane es verebilirdi. Hem hatta ayni annededen olma ikizler capraz evlenmelerinden ziyade aryi anadan carpraz evlenirlerdi. Adem babamizin zamaninda cok insan yoktu. Kabileler yoktu. Esini ve kendini vahsi hayattan baska tehdit yoktu. Savas yoktu. Ayrica Allahin hikmetlerinden biri de belki de hz adem ve havva ozelinde tek eslilige Vurgu yapmakti. Yani bakin ben sizleri tek esli bir aileden cikardim. Tercihim tek eslilikten yana demek istemistir belki de
Ama daha sonraki zamanlarda sartlar degisti, insanlar cogaldi, kabillelere ayrildi. Savaslar oldu. Cok olmak kalabalik olmak hayatta kalmak icin en elzem seylerden oldu. Ozaman bir adam dort hanimla evlenmesi demek hem o hanimlarin kacirilmasi, kolelestirilmesini onlemek hem de cogalarak coklultan kaynakli dusmana caydirici bir kuvvet, tarlada is gucu, savasta asker gucu olarak cogaltmak demek. Nufuz sahibi olmak demekti.Dusmanlara karsi korunmak goz dagi vermek demekti
Gumumuzde cok eslilik ayni sey degil. Artik kimse kadinlari kolelestirmiyor. Irgata ihtiyac yok Cocuk bakmak buyutmek esikisi gibi kolay degil, kulfet. O yuzden en guzeli tek evlilik...
Kuran gibi mucize bir kitap, ilahi bir kitap hep eksik ve yanlis tefsir ediliyor. Sanki kuran gayri muslumlerden uzak durun. Onlara yaklasmayin, iliskide olmayin diyormus gibi anlatiliyor. Onlarla dusman gibi olacaksan onlarin kalbini dinine nasil isindiracaksin.
Kurani kerim gayri muslimleri dost edinmeyin diyor nokta. Ama onlara dost olmayin diyormu. onlara dost olmayin da diyebilirdi. Ama Demiyor. Anlamamiz gereken Sen onlara dost ol. Onlara can ol. yilik yap. Ama onlardan dostluk bekleme. Karsilik bekleme. Onlari dost bilme. Beklentisiz ol. tetikte ol. uyanik ol. Ne olur ne olmaz.
Zira bu konuda kuranin ne kadar hakli oldugu, ermeni zulmunde, yugoslavlarin musluman komsularini nasil katlettiklerini bosna hersek zulmunde gorduk.
Demekki biz gayri muslumlere dost olabiliriz. Ama bu karsilik beklemeksizin dost ol ona. Ondan bir dostluk beklentisine girme. Dost oldugunuz da da insanlarin din gibi bir ayrilikta seni arkadan vurma ihtimalini herzaman dusun. Sirrini verme. Derdini soyleme. Zayifligini gosterme. Onlari sana silah olarak kullanmaktan cekinmez.
Hem sen beklentisiz dost olunca onlarin kalpleri yumusar.
Efendimiz s.a.v. ne diyor komsusu ac iken tok yatan bizden degildir. Burada efendimiz musluman komsusu ac yatarken Demiyor. Onu doyebilirdi. Her hangi bir komsusu ac yatarken Tok yatan bizden degildir diyor. Biz onlara dost olacagiz. Ama dost olurken de beklentisiz olacagiz. Tedbiri elden birakmayacagiz.
Spermatogenez testis içindeki seminifer tüplerde başlar. Önce spermatosit oluşur. Bunlar bölünerek spermatidlere dönüşür. Spermatitler olgunlaşarak spermi oluşturur.
Guneslerde patlamalarla olusan elementlerin sonra bir araya gelmesiyle astroitler olusmasi, sonra onlarin dunyaya suyu, altini, demiri, her helementi tasimasi, dunya anayi hayata gebe birakmasi gibi degilmi insanin olusuda.
Spermler astroitlere benzemiyormu sekik olarak...
Mesela Gezegene benzer testislerden seminifer tuplerinde spermlerin yaratilislarindan dunyaya carpan kuyruklu yildiz da denilen astroitler gibi hatta onlara benzer sekliyle anne rahminde gezegene benzer kadinin yumurtasina girmesi, ve orada yasama tutunmasi, ne kadar ayni. Ne kadar birbirini andiriyor.
Devaminda kabire benzer rahimden iceri girip, kabir gibi annenin karnini sisirip, sonra kabir kapisi gibi rahimden disari cikip, dunyaya gelmesi ve yine mahserin rahmi olan rahim gibi bir kabire girmesi oradan da mahserde de rahim gibi kabirden mahserin karninda dogmasi, anne karninda 120 gun sonra saidlerden yada sakilerden olacaginin guce yaratici tarafindan bilinmesi ve bunun aynen mahserde de iyilerden yada kotulerden oldugunun belirlenmesi ve devaminda cennete yada cehenneme dogacaginjn soylenmesi, ne kadar olasiliksiz olabilir. Bundan onceki yapilan yolculuga bakilinca sonraki yapacagimiz soylenen yolculuga neden inanmaz insan.
Ehadiyet varligin mikroskobik birlik...
Yani hangi elementin atomu olursa olsun, icine daliyorsun, daliyorsun diyorsun bir noktaya geliyorsun. Hersey bir seymis. Iste orasi Allahin ehad isminin tecellisi. Vahdaniyet de zitti yani teloskobik birlik. Yani butun galaksileri butun yildizlari butun gezegenleri izliyorsun uzay boslugunda ayni esir maddesinin icinde bu da Vahdaniyet, yani telescopic birlik... Allahin vahid isminjn tecellisi
Ankebût Sûresi / 20.Ayet
20. De ki: “Yeryüzünde gezip dolaşın, (Allah’ın) yaratmaya nasıl başladığına bakın. Sonra, Allah (tıpkı bunun gibi, kıyamette) son yaratmayı da yapacaktır. Çünkü Allah her şeye kâdirdir.”
Allah yaratmaya bir tohumdan basliyor. tohumun jcinde yazilim var. demekki curumus kemiklerin icinde de yazilim var. tohum var. bir madde var. ve o madde ister yansin ister ne olursa olsun o madde de yazilim kaybolmuyor. oradan tekrar yaratilacak hersey
Hergun sabah namazindan sonra kurandan 10 ayet okurum. O ayetler bana gunluk ihtiyacim olan mujde ve nasihatler, tavsiyelerdir genelde.
Bu sabah ta Kasas Sûresi 51 den 60 kadar okumustum. Onlardan biri de bu 55.Ayet
"Onlar, (muminler)boş/faydasız ve uygunsuz söz işittikleri zaman, ondan yüz çevirirler ve: “Bizim işlerimiz (amellerimiz) bize, sizin işleriniz de sizedir. Size selam olsun (hoşça kalın), biz cahil(lik eden)leri istemeyiz. (Cahil kimselerle oturup kalkmayız/arkadaşlık etmeyiz.)” derler.2