ANLAM:JOHN RUSKİN (1819-1900) Ressam, sanat eleştirmeni Restorasyonun tarihsel gelişimi incelendiğinde 'Romantik Görüş' ün ortaya cıkmasına neden olan ressam ve sanat eleştirmeni...
NOT: Özellikle restorasyon alanında 'üslup birliğine ulaşma' kaygısıyla yapılan uygulamalara karşı eleştiri ortamı hazırlayan Ruskin, sanat eserinin bugüne ulaşan biçimiyle korunması, saygı görmesi fikrini savundu. Ruskin üslup birliğine ulaşma kaygısı ile sözde ilk üsluba uygun tasarımların yapılmasını reddediyor ve hiçbir şey yapmamanın daha iyi oldugu görüşünü savunuyordu. Bu görüşü savunmasındaki en önemli etken, şüphesiz koruma düşüncesinin gelişiminde ilk olarak etkili olan mimar, mühendis ve sanat tarihçisi VİOLET LE DUC' ün 'üslup birliğine ulaşma' fikri kapsamında yapılan calışmaların, sanat eserlerine zarar vermesidir. John Ruskin 'the seven lamps of architecture' adlı yapıtında bu konudaki görüşlerini şöyle açıklamıştır: 'restorasyon bir yapının başına gelebilecek en büyük felakettir.öyle bir felaket ki ondan hiçbir şey kurtulamaz ve yok olanın yerine sahte bir benzeri getirilir.'
Kaynak:Tarihi Çevre Koruma Ve Restorasyon, Zeynep Ahunbay
Biz genel olarak 'kötü seylerin içinde bir çok iyi seylerin bulundugunu' da biliriz. Sunu unutma ki, bu dünyada en güzel seyler, en lüzumsuz seylerdir. Örnegin tavuskusu ve zambak Insanin hayati kadar kiymetli hiç bir seyi yoktur. Okullarimizi reform edebilirsek, hapishanelerimizin pek fazla reforma ihtiyaci kalmaz. Bütün kitaplari ikiye bölmek mümkündür; bugünün kitaplari ve bütün zamanlarin kitaplari. Küçük bir çocuga biraz anlayis ve sevgi göster, karsisinda ondan çok daha fazlasini alirsiniz. Zevk biricik erdemdir. Bana sevdigin seyleri söyle, ben de sana ne oldugunu söyleyim
Tüm taşların en masumu sözünü kim söylemiştir.
Tüm taşların en masumu sözünü kim söylemiştir.
ANLAM:JOHN RUSKİN (1819-1900)
Ressam, sanat eleştirmeni
Restorasyonun tarihsel gelişimi incelendiğinde 'Romantik Görüş' ün ortaya cıkmasına neden olan ressam ve sanat eleştirmeni...
NOT:
Özellikle restorasyon alanında 'üslup birliğine ulaşma' kaygısıyla yapılan uygulamalara karşı eleştiri ortamı hazırlayan Ruskin, sanat eserinin bugüne ulaşan biçimiyle korunması, saygı görmesi fikrini savundu. Ruskin üslup birliğine ulaşma kaygısı ile sözde ilk üsluba uygun tasarımların yapılmasını reddediyor ve hiçbir şey yapmamanın daha iyi oldugu görüşünü savunuyordu. Bu görüşü savunmasındaki en önemli etken, şüphesiz koruma düşüncesinin gelişiminde ilk olarak etkili olan mimar, mühendis ve sanat tarihçisi VİOLET LE DUC' ün 'üslup birliğine ulaşma' fikri kapsamında yapılan calışmaların, sanat eserlerine zarar vermesidir.
John Ruskin 'the seven lamps of architecture' adlı yapıtında bu konudaki görüşlerini şöyle açıklamıştır:
'restorasyon bir yapının başına gelebilecek en büyük felakettir.öyle bir felaket ki ondan hiçbir şey kurtulamaz ve yok olanın yerine sahte bir benzeri getirilir.'
Kaynak:Tarihi Çevre Koruma Ve Restorasyon, Zeynep Ahunbay
1819
JOHN RUSKİN DOĞDU
Sanat eleştirmeni John Ruskin, Londra’da doğdu. (Susam ve zambakların yazarı)
Biz genel olarak 'kötü seylerin içinde bir çok iyi seylerin bulundugunu' da biliriz.
Sunu unutma ki, bu dünyada en güzel seyler, en lüzumsuz seylerdir.
Örnegin tavuskusu ve zambak Insanin hayati kadar kiymetli hiç bir seyi yoktur.
Okullarimizi reform edebilirsek, hapishanelerimizin pek fazla reforma ihtiyaci kalmaz.
Bütün kitaplari ikiye bölmek mümkündür; bugünün kitaplari ve bütün zamanlarin kitaplari.
Küçük bir çocuga biraz anlayis ve sevgi göster, karsisinda ondan çok daha fazlasini alirsiniz.
Zevk biricik erdemdir.
Bana sevdigin seyleri söyle, ben de sana ne oldugunu söyleyim